Ik weet van mijn vorige zwangerschappen nog wel dat ik toen ook harde buiken had. Heb daar ook een keer voor in het ziekenhuis gelegen. (Toen had ik er een aantal Per uur, wat bleek te komen van een blaasontsteking) Sinds een week of 1.5 heb ik dagelijks harde buiken. Een stuk of 5-10 keer. Niet afhankelijk van of ik druk ben of niet. Ik voel de kleine meid nu echt goed en dagelijks bewegen, dus maak me niet echt zorgen, maar vroeg me Af hoe dat bij jullie is.
Mijn ervaring is dat je ze een volgende zwangerschap meer hebt dan bij de 1e keer. 5-10 per dag mag wel geloof ik. Zelf heb ik er zo’n 10 per uur. En dat is veel teveel. Denk dat je eens moet nagaan of het er minder worden als je minder doet. Niet een dagje maar gewoon een weekend of iets in die richting rustig aan doen. Bij enige twijfel bellen met je VK hoor!
Ik heb dagelijks harde buiken al vanaf 18 weken ene dag is t erger dan de andere.... het hoort helaas bij mij... ik krijg wekelijkse injecties (week 17-34) om de boel rustig te houden..tot week 28 is Mn baarmoedermond elke 2 weken opgemeten en t was altijd mooi lang en dicht.....en ik pak gewoon paar dagen rust zo probeer ik te voorkomen dat het straks niet in weeen overgaat....hou het in de gaten mocht je teveel last van hebben gewoon bellen....
Ja het wisselt een beetje, soms heb ik er een paar per uur en vervolgens alles weer rustig. Ik ben nu op vakantie, dus pak lekker mijn rust. 1/7 komen we terug, 2/7 sowieso een echo en 4/7 een afspraak bij de gyn
Bij mijn zoon had ik een (zware) baan waarbij ik heel veel liep daardoor veel harde buiken. Hij is met 35 rond geboren weet niet of dat er wat mee te maken had maar ik denk het wel. Deze zw zittende minder zware baan, alleen harde buiken als ik een drukke dag heb gehad.
Te veel. Ik heb het bij al mijn zwangerschappen gehad, hoewel het bij deze eigenlijk best OK gaat. Afgelopen week begon het wel weer toe te nemen, maar ik was ook echt een beetje te druk. Zo tegen de avond is het soms dan wel elke 10-15 minuten, dat is eigenlijk wel wat veel.
Ik heb ze ook dagelijks, dit terwijl ik bijna niets doe en utrogestan gebruik om m'n baarmoeder rustig te houden. Ik heb er vooral 's nachts veel last van. Vorige zwangerschap had ik er veel meer, toen had ik ze vaak de hele dag door en om de 10 a 15 minuten en ook nog pijnlijk.
Hier ook veel harde en pijnlijke buiken! Deze 3e zwangerschap ook veel meer dan de andere 2 zwangerschappen. Rust lijkt niet per se te helpen. Maar goed hier lopen nog 2 kindjes rond dus ongemerkt ga je wel de hele dag door