Nooou dames, dit is raar. Mijn man had donderdag een positieve zelftest, vrijdag positieve PCR test. Hij is er ook goed ziek van. Vanmorgen werd ik wakker en voelde me lamlendig, kriebel in de keel, beetje hoesten, rillerig. Zelftest was positief. Ik kon in de middag terecht voor bij de GGD voor een PCR test. Ik voel me nu eigenlijk weer prima, op een kriebelhoestje na, ik dacht, ik ga voor de gekkigheid nog een zelftest doen.. hartstikke negatief! Hoe dan?! Iemand anders dit ook al eens gehad toevallig? Ben wel benieuwd wat de PCR test voor uitslag geeft.
Ja dat kan, thuistesten zijn minder betrouwbaar dan de PCR testen, ik vraag me alleen af waarom je dan nog weer een thuistest doet als je al een positieve test had en een een afspraak bij de GGD hebt staan alleen maar kans op vraagtekens bij nu dus een negatieve test.
Bijzonder! Misschien was de tweede test foutief? Ben benieuwd naar de uitslag van de pcr. En fijn dat je je al weer beter voelt!
Ja vind het ook bijzonder, haha. Wie weet is deze test vals negatief ja. Als de PCR morgen negatief blijkt te zijn dan blijf ik voor de zekerheid nog wel in quarantaine.
Waarom zou je dan nog in quarantaine blijven, dan is het toch duidelijk en had je gewoon een valse positieve?
Ik denk omdat ze én klachten had en haar man heeft Corona. Quarantaine is tegenwoordig gelukkig zo kort als je geen klachten (meer) hebt.
Ja dat vroeg ik me ook af. Bij negatieve pcr kun je gewoon weer gaan hoor. Dan was je zelftest blijkbaar vals positief. Zeker als je klachten alweer (bijna) over zijn.
En een negatieve pcr test ( die even fictief is nog hè haha ) Ja, ik vind dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt dan in dit stadium waar we nu zijn met Corona. Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk.
Ohh oeps ik ben nog niet helemaal wakker en las verkeerd.. ja bij een negatieve PCR test is quarantaine niet nodig idd. Sorry ben nog niet helemaal goed wakker
Ik zou ook in quarantaine blijven. Wel heel toevallig een vals positieve test als je klachten hebt en een besmette man.. Waarschijnlijk is je pcr positief, even afwachten dan. Is die negatief, zou ik later nog wel een test plannen / doen, denk ik.. Voor de zekerheid?
Ja. En als jij geen positieve pcr test hebt, dan heb je het dus gewoon niet, zo simpel als wat. En dan denk ik, waarom zou je dan in quarantaine. Daarnaast geef je aan dat je geen klachten meer hebt en je hebt nu een negatieve zelftest. In dit stadium van Corona denk ik dan, maak het jezelf niet zo moeilijk maar nogmaals. Zo zou ik het doen, zo zijn de regels overigs ook, je hoeft dan niet meer in quarantaine. Maar ieder doet het op zijn eigen manier en je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt toch.
Sinds ik vanmorgen wakker ben heb ik toch wel weer klachten hoor, hoofdpijn, spierpijn, rauwe keel, hoesten. Ik denk dat ik gisteren gewoon een opleving had of zo.