‘Stiekem’ sparen...

Discussion in 'De lounge' started by Annemeis, Feb 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,060
    16,592
    113
    Stiekem sparen doen wij alleen als we wat willen kopen voor de ander. We hebben beiden een eigen spaarrekening en hij mag van mij zoveel sparen wat hij wilt en ik natuurlijk ook. Binnenkort openen we een gezamenlijke spaarrekening en natuurlijk mag hij van mij dan ook zelf nog sparen, dat hoeft hij niet stiekem te doen. En als hij dat wel stiekem doet is dat natuurlijk voor een heel groot cadeau voor mij. :roflmao: (Geintje)

2. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hier welleens gedaan maar niet voor mezelf. Wel voor leuk uitje oid. Ik zou het overigens niet erg vinden mocht mijn man zoiets doen.

3. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik zou dit zelf niet doen en zou het ook erg vervelend vinden als mijn man dit stiekem doet. Geld is geen onderwerp waar ik problemen of geheimen over wil hebben.

Snap niet waarom je hier niet open over bent/kunt zijn?

4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik krijg de indruk dat TS bedoelt dat ze stiekem spaart als verrassing voor haar man, zodat ze kan studeren zonder dat het geld kost. (Tegen die tijd dat de studie betaald moet worden ze zegt: kijk schat, ik heb het allemaal al bijelkaar gespaard). En dat ze dat sparen niet doet om geld van haar en haar man achterover te drukken... klopt dat TS?

5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,230
    1,265
    113
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je wel snap! Ik ben geloof ik in de minderheid. maar ik denk dat de meesten over het woord stiekem vallen. Als er “sparen als verrassing” had gestaan had men er denk ik minder moeite mee gehad.
    Leuk toch dat je straks trots aan je man kan mededelen dat jij de afgelopen tijd zo zuinig hebt geleefd dat je je eigen studie helemaal zelf kunt betalen! Hartstikke goed doel!

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,194
    824
    113
    Zo bedoel ik het ja. Het collegeld hoeft dan niet va de spaarrekening gehaald te worden. Hij opperde al om een keer een goedkope vakantie te doen ipv een vliegvakantie. Van wat er dan overblijft aan vakantiegeld kan ik dan collegeld betalen. Hij heeft echter een hekel aan vakantie in eigen land dus dat doe ik liever niet.

En het geld gaat er hier niet bepaald doorheen. We zijn zuinige Zeeuwen, haha.
    De spaarrekening groeit maar en we weten niet eens waar we het voor doen, het zal wel weer extra aflossen zijn, vakanties, uitjes e.d. hoeven we i.p. niet voor te sparen.

7. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

Feb 28, 2017
    1,764
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ja ik doe het ook hoor ! Ik heb 3 jaar geleden 8000 eu gespaard en een auto voor hem gekocht op zijn verjaardag...en vorig jaar 2200 eu scooter gehaald ook op zijn verjaardag. Hahaha hij klaagt niet hoor. En ja wat is stiekem? Ik werk en hij weet dat ik een inkomen heb en veel geef ik er niet van uit. Dus dan is sparen makkelijk

8. Lentes

Lentes Niet meer actief

Heb je pb gestuurd (stiekem gratis sparen :) )

9. rums

rums Niet meer actief

Nee, doe ik niet. Maar dat kan ook niet omdat we 1 rekening hebben.
    Heel goed toch dat je spaart voor een studie! En neem het word stiekem met een korrel zout.

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee... ik vind je reden ook best bijzonder...

Waarom zou je niet gewoon kunnen zeggen, nou schat ik begin alvast met sparen hoor! Dat scheelt straks weer :D

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik snap het wel een beetje. Mijn mans inkomen gebruiken we voor de vaste lasten en grote uitgaven. Mijn inkomen is voor mij en de kids en wat er over boven een bepaald bedrag overblijft gaat automatisch op een soort spaarrekening. Ondanks dat ik ook fulltime werk, vergeet mn man volgens mij regelmatig dat ik ook nog geld heb. We hebben het er gewoon zelden over. Ik vind het altijd wel leuk om hem eens in de zoveel tijd (eens per jaar ofzo) te verassen met hoeveel ik heb, vooral als we geld nodig hebben voor een groot project ofzo. Voor hem blijft het altijd weer een verassing met hoeveel ik ineens op de proppen kan komen en dat vind ik leuk! Het is dus niet zo dat ik het bewust verberg, want onze boekhouder heeft al mijn papieren en mn man heeft hier natuurlijk ook toegang toe, maar ik doe het wel buiten mn man om. Maar als hij er ineens interesse in zou hebben, zou ik natuurlijk wel gewoon met hem bespreken, alleen heeft hij er dus nul interesse in.

rums likes this.
  12. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,501
    3,947
    113
    Female
    Ik snap dan eerlijk gezegd nog niet waarom dat stiekem moet. Waarom zou je dan nu al niet tegen hem zeggen: schat ik leg elke maand wat van mijn eigen geld opzij voor de studie, dus we kunnen gewoon op vliegvakantie.

Het is niet mijn type verrassing...

DastyQueen and Biny like this.
  13. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Ik doe wel eens stiekem geld uitgeven;), maar stiekem sparen niet.

Schuurpapier, Nanoe2, Sue87 and 10 others like this.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik snap niet waarom je het stiekem doet.
    Je kan het toch zeggen.. het is niet dat je voor een raar doel spaart.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,955
    113
    Zou je man echt 'mopperen' over dure studies? Want dat vind ik misschien nog wel vreemder.

Triangel likes this.
  16. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,227
    1,078
    113
    Female
    Ja, maar alleen voor iets als een cadeautje ofzo.
    En als je merkt dat je moet gaan scheiden bijvoorbeeld.

17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Nee en als mijn man vandaag aankomt met ‘ik heb x duizend euro gespaard voor een studie’ dat ik even niet weet hoe beroerd ik me dan zou voelen. Ik haat stiekem en liegen.

Nescio and DastyQueen like this.
  18. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Dit begrijp ik volkomen. Maar in andere situaties niet zo. Sparen is toch iets moois, dat hoeft toch niet stiekem? Of jaagt je man alles er doorheen zodat je niet kan sparen?
    Hoe doe je dat dan bij onvoorziene uitgaven, auto kapot, wasmachine etc? Is een oprechte vraag, geen aanval trouwens.

19. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Ik spaar van “mijn” geld (wij hebben een gezamenlijke rekening en beiden een eigen rekening) wel maandelijks een klein bedrag en als ik wat overhoud aan het einde van de maand gaat het ook daarnaar toe. Maar stiekem, nee, zeker niet. Het is geen geheim ofzo. Mijn man geeft al zijn geld uit en ik spaar een deel.

20. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Zou het ook niet zo leuk vinden als dat stiekem gebeurd.

Share This Page