‘Sturen’ jullie je kind weleens naar buiten?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door HappyRabbits, 4 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ik realiseer me dat ik dat dus nooit doe, zoon is nog geen zes jaar, maar wij werden met deze leeftijd écht wel naar buiten gestuurd door mn ouders als we ons bijvoorbeeld verveelden. Gewoon lekker naar buiten, krijten, verstoppertje, kijken of er nog meer kinderen waren of gewoon een beetje klooien. Doen jullie dat wel eens?
    Ik denk dat ik er moeite mee heb om mn zoontje er alleen op uit te sturen, ook omdat hij zelf niet zon initiatiefnemer is. Hij zal zelf niet bij kindjes aanbellen of zelf bij een groepje aansluiten. Misschien komt dat nog. Maar ik zie sommige kinderen van zijn leeftijd soms echt hele dagen buiten rondscharrelen en dan vind ik het best jammer dat die van ons niet zo’n buitenspeler is...
     
  2. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    O ja hoor, zeker met lekker weer. Doosje stoepkrijt mee, of lekker met de step of fiets op pad. Thuis slaat vaak de verveling toe of grijpt ze naar de tablet.
    Maar dan woon ik wel in een wijk met veel kinderen en weinig verkeer én een ruime speeltuin in de buurt.
    Toen m’n dochter 5 was ging ik mee naar de speeltuin.
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Ja maar ik ga dan wel met hem mee, ook door Dochter van 1,5 jaar. Dit doe ik ook als hij erg druk is binnen dan gaan we buiten uit razen (trampoline, voetballen, skelter etc
     
  4. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ja, er wordt hier dus ook niet gespeeld op een tablet ect. Die hebben wij ook niet. Ik vind dat de kinderen prima buiten kunnen spelen, en bij slecht weer kunnen ze binnen spelen, kleuren, spelletjes doen ect. Maar buiten spelen stimuleer ik wel echt!
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is hier niet nodig, haha. Die is het liefst de hele dag buiten, de straat afstruinend naar speelmaatjes.
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ja hoor, zeker met mooi weer. Afhankelijk van wat hij zelf wil, is dat of lekker in de tuin of op de trampoline op het veldje voor. Maar ik heb vanaf mijn woonkamer goed zicht op de trampoline en wij wonen in een hofje met alleen bestemmingsverkeer, dus ik kan hem goed in de gaten houden. En vaak komen er dan vanzelf wel meer kinderen spelen. Of hij is gewoon lekker in zijn eentje bezig, hij vindt het heerlijk om alle bloemen, plantjes, beestjes te bekijken en daar kan hij zich heel lang mee vermaken :)
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Ik gooi ze regelmatig allemaal de tuin in. Ze hebben nog niet de leeftijd om alleen buiten te spelen dus naar de speeltuin ga ik mee. Dat doe ik bijna dagelijks met dit weer wel even.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh ja zeker. Wil ze niet de hele dag binnen hebben (tenzij ze lekker aan het spelen/kleuren zijn natuurlijk). Maar meestal gaan ze zich dan lopen vervelend of etteren. Dus dan maar even lekker naar buiten.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja hoor dat doe ik hier ook. De oudste wil nog niet zelf buiten de tuin spelen, maar ik stuur hem wel gewoon de tuin in. De jongste is net 2 en die loopt vaak zat zelf naar buiten als de deur open staat, maar de oudste is liever binnen.
     
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Ja zeker. Onze kinderen spelen ook graag buiten, dan gaat dat wat makkelijker.
    Ook op dagen met regen. Als het dan droog is, kunnen ze even naar buiten.
     
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja hoor, bij ons is eigenlijk de norm dat ze buiten spelen tenzij... (Het echt slecht weer is of te koud/te heet, niet lekker oid).

    Dus na het onbijt stuur ik ze naar buiten, lekker ravotten. Zo zijn ze ook gewend om andere kinderen op te halen (en sindsdien worden ze ook constant opgehaald), en ook met andere buurtkinderen geleerd om niks materieels nodig te hebben om geweldige fantasiespellen te spelen.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het is hier gelukkig niet nodig, vooral de jongste scharrelt de hele dag buiten. Kinderen ophalen, fietsen enz.
    De oudste is ook enorm graag buiten. Al lokt de tablet als tiener wel heel erg hoor;) maar ze vindt het prima als ik daar af en toe op wijs.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik moet ze regelmatig naar buiten gooien. Met name de oudste kan heel goed omgekeerd op de bank hangen met zijn voeten in de lucht en dan zo verveeld zuchten dat ik er akelig van wordt... dan moet hij echt even de deur uit.
    Mijn zoons gaan samen naar buiten om vriendjes op te halen en te voetballen op ons pleintje.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik wel.
    Onze tuin grenst aan een autovrij speelplein /speeltuin, meestal willen ze zelf graag buiten spelen maar soms zitten ze voor de tv geplakt en stuur ik ze naar buiten.
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee ik doe dat niet. Ik lees hier regelmatig dat kinderen van 4-5 jaar alleen buiten spelen. Mijn kinderen zijn die leeftijd maar ik vind het doodeng om ze alleen naar buiten te laten gaan.
    We wonen ook midden in de stad en voor ons huis is een drukke straat en 10 meter verder een drukke weg. En achter loopt de maas.
    Ik ga wel vaak weg met ze dus we zitten eigenlijk nooit hele dagen thuis. Ik heb ook geen tuin dus dan moet je wel naar buiten.
     
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Nee, niet nodig. De kinderen zijn hier altijd buiten. Weer of geen weer. Ik heb zelfs oude skibroeken aan de buurmeisjes gegeven afgelopen winter. Was zo koud... maar ze blijven buiten. We wonen wel op een (bijna) autovrij woonerf en aan het bos. Geen verkeer, wel water.
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Soms, en ook met speelafspraakjes, ik hoef ze niet de hele dag binnen. Al speelt mijn zoon zelf ook veel buiten.
     
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Dan zou ik het ook niet doen.
     
  19. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Bedankt!
    Ik denk dat ik het hier ook maar eens ga introduceren, begin dat grote vervelen wel een beetje beu te worden. Vakantie is net over de helft, veel speelgenootjes met vakantie of niet beschikbaar en de ipad lonkt... met slecht weer vind ik dat echt niet zo’n probleem maar het is wel de weg van de minste weerstand...:cool: met mooi weer moet dat maar eens afgelopen zijn. Ligt hier een tuin vol met speelgoed (ook een huis vol trouwens :rolleyes:;)) en een speelveld achter het huis, dat moet toch te doen zijn.
    Probleem is dat zoon zich normaal gesproken prima alleen kan vermaken, maar nu is hij vanuit school een beetje gewend geraakt aan speelafpsraakjes. Dan duurt zo’n vakantie toch best lang. En buiten is het echt zo’n kat uit de boomkijker waar weinig actie in zit.... ze zeggen wel eens dat vervelen goed is voor een kind, maar als ouder heb ik er maar weinig geduld mee haha.
     
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is 5 en vraagt vaak zelf of ze naar de speeltuin mag. Er zitten altijd wel ouders uit de buurt in de speeltuin of wij gaan er ook gezellig bij zitten.
    We kunnen haar zien vanaf de zijkant van het huis. En ze moet zichzelf af en toe even laten zien.
     

Deel Deze Pagina