‘Sturen’ jullie je kind weleens naar buiten?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door HappyRabbits, 4 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Natuurlijk, voor kinderen is het juist heel goed dat ze veel buiten zijn er lekker spelen. Zowel samen als alleen.

    Een kind heeft dat ook echt nodig om energie kwijt te raken en lekker met anderen te spelen. Ik zie helaas in sommige (met name grote steden met veel flats) kinderen de he dag achter een scherm geplakt zitten.

    Je kunt overigens ook tijdens de vakantie speelafspraakjes maken met klasgenoten. Doen wij regelmatig met andere ouders via de ap. Vinden kinderen geweldig.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.921
    113
    Dat is hier eigenlijk niet nodig. Uitzonderingen daargelaten, die enkele keer dat jongste dochter zich verveelt en op de bank gaat hangen en gaat klieren. Dan mag ze kiezen: naar buiten of naar haar kamer. Ze kiest dan altijd voor buiten.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ja hoor. Niet de straat op, we wonen buitenuit dus daar is niks te zoeken, maar wel de tuin in. We hebben een hele grote tuin en een heleboel buitenspeelgoed dus daar kunnen ze zich prima vermaken. Ze moeten er alleen soms even naartoe geholpen ;)
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het scheelt enorm waar je woont en hoe je kind is.
    Onze oudste was te onbetrouwbaar om naar buiten te sturen met een afspraak tot waar hij mag komen.

    De jongste is veel voorzichtiger en kijkt en luistert wel (beter).

    Ik stuur de jongens nu wel bewust naar buiten. Maar wonen rustig met veel speelruimte en speeltuintjes.
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Kent hij niemand uit de buurt van school waar hij mee kan buiten spelen?

    Oudste is 6 en mag alleen naar de speeltuin dat is hier in de straat en hij mag op het plein fietsen

    Dochter van 4 mag niet naar de speeltuin maar wel rondjes fietsen dit tot ongenoegen want haar 5 jarige vriendinnen hier mogen dit wel ;)

    Hier willen ze eigenlijk nooit naar binnen want hier spelen ze allemaal buiten en iedereen speelt gezellig met elkaar en er is bijna nooit gedoe


    Of de zandbak, step, voetbal, doos met lego buiten zetten misschien een idee?
     
  6. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Ja en nee. Ik stuur ze wel naar buiten, maar dan onze achter tuin in. Wij wonen in een drukke wijk, naast een supermarkt etc, rijden vaak vrachtwagens enzo. Speeltuintje ligt pal naast een mega grote vijver. Dus nee, alleen op straat doen ze niet.
     
  7. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Als ie wel vaak schoolafspraakjes heeft, zou je nu ook een (moeder/vader van een) klasgenootje kunnen benaderen om voor een paar uurtjes af te spreken. Ze zijn vast niet allemaal met vakantie.
    Doe ik ook wel eens. De vakantie duurt nou eenmaal erg lang. Te lang, als je het mij vraagt.

    Als mijn zoons (5jr) vaste speelbuurjongetje er is, zie ik mijn zoon ook nauwelijks. Hij komt alleen thuis om te eten/drinken/wc. Ideaal.
    Maar als zn maatje er niet is, wil mijn zoon ook erg graag ge-entertained worden, anders grijpt ie ook al snel naar de ipad.
     
  8. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb geen buitenspelers.....veel liever binnen bij mama. Dus ja, ik stuur ze regelmatig naar buiten!
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Vakantie duurt te lang?? Wij zitten in week 5 en heb het idee dat er pas 1 week voorbij is. Ik vind het veel te kort die 6 weken.
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Hier ook niet hoor, wonen wel in een dorp maar aan een drukke weg incl. Tractors en vrachtwagens die echt wel hard voorbij denderen. Moet er niet aan denken!
     

Deel Deze Pagina