“Baby on board” button van GVB

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wat een onzin zeg zo'n button.... je bent zwanger, niet ziek, en de ene zwangere is de andere zwangere natuurlijk niet (ik was bij de 2e met 40 weken of hartstikke fit...). Dan kan je overal wel buttons voor gaan uitdelen toch? 65+ button, rugpatiënt button, xxx-ziekte button....

Als je het staan niet kan volhouden, kan je toch gewoon vragen of je even mag zitten? Volgens mij zijn er weinig mensen die dan nee zeggen.

Kan mij voorstellen dat een "fast lane" handig zou zijn in bijv. de supermarkt, alleen is dat waarschijnlijk niet zo simpel, want die mag er wel gebruik maken van die rij en wie niet???

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Manque ik zou het enorm waarderen als je het me wel vroeg en kort uit zou leggen.
    En zeker dat je dan voor zou mogen!

Bij mijn vorige zwangerschap enorme last van mn bekken, waardoor staan erg pijnlijk was.
    Niemand die voor je opstaat of je voor laat gaan hoor. (1x iemand in de supermarkt die zelf amper wat had en me toch perse voor wilde laten gaan, want dan kon ik snel weer lekker naar huis om te gaan zitten)
    Ben ook niet zo dat ik het vraag, maar misschien toch maar doen.

Ook na mn bevalling kon ik amper staan omdat ik duizelig werd.
    Supermarkt bewust gemeden, terwijl het juist een mooi stukje lopen was, alleen die kassa’s....

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zoals gezegd heb ik andere ervaringen maar ik lees dat dat lang niet altijd zo gaat.
    Wat ik me dan afvraag, hoe komt het toch dat mensen steeds meer in hun eigen wereldje schijnen te leven en geen oog voor een andere hebben? Ligt het aan de opvoeding (of het gebrek daaraan) of is het gewoon desinteresse? En was dat vroeger (20 à 30 jaar geleden) ook al zo of leken mensen toen meer rekening met elkaar te houden? Wat is dat toch die mentaliteit van ikke ikke ikke en waar komt dat toch vandaan?

4. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ik denk dat het komt omdat je tegenwoordig nooit weet hoe iemand reageert. Mensen zijn nogal snel op hun teentjes getrapt ook al vraag je uit goede bedoeling. Zo heb ik wel eens aan iemand in de rij met een krijsend kind gevraagd of ze voor wilde, toen kreeg ik een sneer dat ze het zelf wel kon:rolleyes:. Het is gewoon moeilijk inschatten tegenwoordig…mensen kunnen zó weinig hebben.

5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Manque gewoon aangeven. Als ik in mijn rolstoel word ik vaak voor gelaten terwijl ik dat heeel lang kan volhouden. In de rij staan is veel heftiger met mijn zere rug en een overprikkelde zoon, nu is hij zo groot dat ik dan zeg ga maar vast naar buiten maar eerder zei vroeg ik rustig of we misschien voor mochten omdat hij overprikkeld was en ik helaas deze kleine boodschap wel samen moest halen.

Ik laat tegenwoordig thuis bezorgen door jumbo of ga als ze op school zitten of ga s avonds als man thuis is.
    Hij gaat zelden mee naar de super en zeker niet als het druk is.

Deel Deze Pagina