Ziek? Niet lekker in mijn vel? Buikpijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 2de leg, 5 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi dames,

    Ik ben vandaag 31 weken. Morgen heb ik een relax dagje sauna ingepland (dus stiekem hoop ik dat mijn klachten morgenavond over zijn).

    Klachten:
    - Ineens weer heel erg moe, ondanks goed slapen
    - hoofdpijn
    - mijn buik doet pijn. Alleen als ik heel stil zit dan is er niks aan de hand. Bukken, lopen, rechtop zitten, autorijden, bij alles doet mijn buik pijn.
    - onrustig gevoel sinds gisteravond en een poes die niet bij me weg te slaan is.

    De kleine beweegt nog hetzelfde.

    Nu gaan we zometeen sinterklaas vieren met het gezin en ik heb totaal geen zin.

    Hebben meer dames hier last van???
    Kan het door de drukte komen (een 5 jarige en sinterklaas is 1 groot feest en ik ben erg gevoelig voor teveel prikkels)
     
  2. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Buikpijn en hoofdpijk kunnen symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn. Hoe is je bloeddruk? Bij twijfel zou ik toch de vk bellen
     
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Zwangerschaps vergiftiging betekend pijn aan de rechterzijde richting boven en constant.
    Mijn pijn zit echt heel ergens anders (echt helemaal onderin) en is ook gewoon weg als ik rustig zit.

    Mocht het morgen niet weg zijn dan bel ik inderdaad even. Zolang de kleine goed beweegt maak ik me niet heel veel zorgen, maar vroeg me wel af of meerdere zwangere dames hier last van hebben.
    Ik weet zeker dat het dat niet is.
     
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik denk eigenlijk dat dit er gewoon een beetje bij hoort. Had en heb er ook van die verschrikkelijke baaldagen tussen zitten. Probeer lekker te ontspannen en de boel de boel te laten. Dat scheelt een hoop :D

    Uiteraard, als je het niet vertrouwd: bel je vk!
     
    2de leg vindt dit leuk.
  5. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Pijn in je onderbuik, moe en "niet lekker", zou ook een blaasontsteking kunnen zijn. Daar ben je tijdens de zwangerschap gevoeliger voor en de symptomen zijn vaak heel anders dan als je niet zwanger bent.
    Zou even ochtendurine langs brengen bij je huisarts om na te laten kijken.
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Neehoor, het is juist een pijn die als een band rondom je buik voelt, maar vaak bovenin dat wel.
    Hoe gaatie nu?
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Net op getest de week ervoor. Dat is het niet.

    Het is gewoon een combinatie van slecht slapen en bandenpijn.
    Oké. Dit is de letterlijke uitleg die ik van de gyn in het zkh kreeg.

    Gaat nu stukken beter. Gewoon moe en klaar met zwanger zijn en een zeurende kleuter die niks zelf wil doen (en een pappa die dat allemaal prima vind) wrs.
    De pijn is bandenpijn (zit ook echt helemaal onderin).

    Dagje sauna was precies wat ik even nodig had.

    Nog 3 weken tot het begin van mijn verlof.
     

Deel Deze Pagina