Na de geboorte van mijn eerste kind ben ik ook (min of meer gedwongen) gestopt met werken. Ik wist toen ook niet goed wat ik wilde. Definitief stoppen was financieel niet haalbaar. Maar ik zat ook al een tijdje niet lekker in mijn vel op het werk. Via het cwi ben ik toen bij een loopbaancoach terecht gekomen en heb ik gesprekken / tests gedaan om uit te vinden wat bij mij past. Uiteindelijk ben ik in hetzelfde vakgebied gebleven, maar binnen een andere branche, die beter bij me past. Niet precies jouw situatie. Maar wellicht kan het jou ook helpen om met een loopbaancoach oud te praten over wat je kan, wat je zou willen en hoe je dat zou kunnen bereiken. Alleen voor het geld werken wordt je uiteindelijk niet gelukkig van. Dus als er een mogelijkheid is zou ik zeker onderzoeken van welk werk jij blij zou worden.
Ja.. ccontact leggen met een loopbaancoach kan echt zicht geven op een volgende stap. Je hebt dit ook in de vorm van e-coaching, misschien dat dat wat voor je is... Mbt je financiële plaatje. Onlangs vroeg iemand iets wat leek op jouw vraag en toen werd er gezegd dat er een link is waar je kan kijken wat het financieel betekent als de situatie verandert. Misschien krijg je het gegoogeld... Succes met maken van de voor jou juiste keuzes!
Ook ik heb jaren niet gewerkt voor een baas. Was thuis druk genoeg met kids en huishouden ed. Salaris van mijn man is ook echt niet goed. Maar we hebben het altijd gered. Gaan ook 1 keer per jaar op vakantie en hebben 2 auto's Nu heb ik er een klein baantje bij. Niet veel tis paar 100 in de mnd maar was echt nodig kinderen zijn ook groot genoeg nu. Gaan smorgens op tijd weg en komen namiddags weer. In die tijd werk ik. Om de wk vooral nu voor het extraatje want heb nog steeds genoeg thuis te doen.
Begrijp je gevoel wel! Wij hebben drie kinderen (3jr, 1,5jr en 6w) en ik heb nu nog verlof. Ik werk 36u per week en incl reistijd ben ik vaak van 07:00-19:00 van huis maar de kinderen ook want die zitten bij mij op het werk. Het liefst zou ik gewoon thuis blijven voorlopig maar financieel is dat echt niet haalbaar, dus ik zal er doorheen moeten. Denk dat het per situatie verschillend is en je moet uitzoeken wat voor jullie haalbaar is
Bij ons krijg je geen subsidie voor psz als er iemand thuis zit zonder salaris. Dan kan je alles uit eigen zak betalen.