Naar alle waarschijnlijkheid ben ik nu zwanger van een jongen. Maar ik vind jongensnamen zo moeilijk! Ik houd van “normale” namen voor jongens als Robert en Philip, Benjamin, Maurits en Matthijs. Ik bedacht me gisteren ineens Michiel. Vinden jullie dat wat? Heeft iemand verder nog ideeën?
Hou ik ook van, 1 van de namen die je noemt is van mijn zoontje De ander heet J.asper. Andere namen op mijn lijstje waren: Joris Ruben Jules Felix Oscar Thomas Simon Casper Julius Daniël
Casper Thomas Hugo Mathijs Simon Rudolf Valentijn Pepijn Pieter Joep Jan Joost Jaap Aaron Christian Dieter Diedier Freek Martijn Noud Quirijn Rik Thijmen
Jouw namen vind ik mooi behalve Michiel, ik heb daar niet zo'n positieve associatie mee. Beetje in het rijtje van Mitchell en Micha, niet zo mooi vind ik zelf. Ook mooi vind ik: Floris Laurens Dirk Diederik Jens Reinier Rogier Olivier Pepijn Fabian Florian Elias Quinten Thijmen Thomas Daniël Gijs Arthur Louis Henry
Benjamin vind ik leuk en Matthijs kan tegenwoordig ook nog wel. Michiel vind ik meer een naam van 35 jaar geleden. Misschien Micha/misha als hippere variant?
Leuke namen. Helemaal in mijn genre. Ernst Toon Joeri Harry Bram Mathias Jules George Leon Peter David Simon Ben Jan Thijs Marten Maarten Martijn Hugo Maxime Alex(ander) Warre Ward Lars Lucas Victor Gaston Johan Johannes Niels Thibo Joshua Jens Arne Arno Edwin Jonas Seppe Antoon Bob Tim Steven Tobias Steve Tom Rob Christoph/Kristof Rik Adriaan Berend Lennert Caspar Arnold Corneel Guus Basiel/Baziel Gijs Jacob Jelle Noah Wouter Kenneth Henry Pieter Oscar Erwin Karel Arthur Merlijn Aloïs Alfred Björn Eugeen Misschien vindt je hier meer inspiratie https://www.vernoeming.nl/ouderwetse-vlaamse-jongensnamen http://www.allenamenlinken.nl/herkomst/nederlandse-namen/oud-hollandse-namen
Maarten, Hendrik, William, Willem, Joshua, Hugo, Ludo, Laurens, Alex, Mart, Joris, Lennart, Boudewijn, Patrick, Pepijn, Vincent, Ruud, Ralf, Anton, Jeroen, Jorrit, Mark, Marcel
Ah dit is ook meer mijn stijl Rutger...zag ik nog niet voorbij komen. Maar is ook een erg mooie naam vind ik. Klassiek en stoer...en toch ook tijdloos.
Rutger vind ik ook heel mooi inderdaad, net als Reinier. Maar... ik was zo druk met jongensnamen.. nu blijkt dat het toch een meisje wordt!! Hoe bestaat het..