Onze zoon wil sinds een dag of 10 niet meer slapen... zeker niet in zn bedje maar ook gaat hij ineens huilen in de draagzak. Gelukkig krijgen we m dan wel met een minuut of 5 huilen in slaap maar hiervoor ging hij "altijd" slapen zonder piepen! Bijzonder is (vind ik) dat het al begint bij het aantrekken van zijn slaapzakje, dan voelt hij de bui al hangen lijkt het.. Nu had hij ook 10 dagen niet gepoept (bv) en we hebben inmiddels 2 klysma's gezet, hier kan hij natuurlijk last van hebben maar zou het dan alleen pijn doen als hij moet slapen? Lijkt me ook sterk.. Ik dacht eerst het is vast een fase maar het blijft maar duren, iemand een idee of het door het niet poepen kan komen? Of is het toch een fase? Ik lees overal dat het huilen vanaf 3mnd minder wordt maar bij ons begint het nu! Ik snap er niks van..
Heeft ie geen honger door een groeispurt? Hier rond de 3,5mnd ook drama met slapen. Was hier het begin vd 4mnd sprong, incl honger door groeispurt. Heeft ie wel gepoept na de klysma's?
He @Panter wat leuk ik kan jou herinneren van een jaar of 2 geleden, hoe gaat het met je en met de kleine? Ik kreeg toen een mk toen het bij jou eindelijk goed ging en op de een of andere manier was ik zo blij voor jou dat het het voor mij minder erg maakte Hij heeft zeker geen honger, door het gehuil heb ik de eerste dagen zo ongeveer elke 2 uur gevoed (Dit was het enigste wat hem troost bood), inmiddels nemen we m s avonds (na proberen in zn bed) in de draagzak rond 21u en hij slaapt dan door tot 3u. 4mnd sprong zou hij pas over een dag of 3 in moeten gaan in verhouding tot de vorige, dus dan zou hij bijna geen tijd hebben gehad tussen sprong 3 en sprong 4.. is het dus ook niet ben ik bang. Na de klysma gister 1 luier en vanavond wel pas na 25 minuten ongeveer 2 normale goede luiers zegmaar. Ik vind het weinig maar weet niet wat normaal is aangezien zn ontlasting echt bruin is ipv oranje; misschien veel geconcentreerder doordat hij wel goed geplast heeft? Of het werkt gewoon niet voldoende? Ben wel benieuwd of het dan idd zo kan zijn dat een kindje niet meer wil slapen en verder op iets meer zeuren na gewoon vrolijk is.. Het is wel echt compleet nieuw gedrag, wat we kennen vd sprongen is vaker komen en bij het wakker worden snachts huilen tijdens de luier tot aan de borst, maar niet dit. Sowieso hebben we nog nooit zoveel gehuil gehad als nu erg frustrerend.
Het klinkt wel alsof je weet waarover je praat met de klysma? Hij krijgt nml ook lactulose, heeft nu 3x 2ml gehad, maar hij heeft naast de klysma's nog niet zelf gepoept, zou dat normaal zijn? Wij hadden gerekend op 1 groot Poepfeest maar dat valt dus vies tegen!
Aaah wat lief. Hier gaat het goed, met zoontje ook. Heeft je zoontje geen oorpijn? Das hier vaak ook de reden van niet meer willen slapen. Wat betreft de sprongen... Hier worden ze elke sprong heftiger en duren langer.
Wat betreft klysma's, poept ie nooit zonder klysma's? Dan zou ik toch wat vaker eentje geven tot het op gang is... Bijv om de 4 dagen. 10 dagen geen ontlasting lijkt mij niet oké, maar das bij volwassenen... Hoe het precies zit bij bv baby's weet ik niet. Hier op m'n werk krijgen volwassenen na 4-5 dagen geen ontlasting een klysma
Nou volgens de huisarts was het "normaal" bij borstgevoede baby's, maar bij controle van de buik voelde ze toch een verstopping. Hij poept nu dus nog niet zonder klysma, misschien kan iemand die hier ervaring mee heeft nog reageren hoe dat bij hun ging... Oortjes zijn vorige week gecontroleerd bij het cb, maar misschien moeten we het gewoon in een hele andere hoek zoeken inderdaad, ik ga sowieso wel weer de huisarts bellen na de kerst alleen krijgen we ben ik bang gewoon het advies m te laten huilen met slapen... terwijl dit nooit nodig was dus het voelt gewoon niet goed Zaten bij jou tussen de 3e en 4e sprong wel gewoon 2 goede weken? Want toen hij begon moest hij volgens de oei ik groei het zonnetje in huis zijn en dit was 3 dagen na zn 3e sprong! We hebben dus 3 goede dagen gehad en toen dit..
Bv baby's kunnen tot 2 weken niet poepen dus zou zelf niet snel gaan kloppen met klysmas of lactulose. Vaak bijwerkingen en het kan ook zijn dat de bv volledig verteerd wordt Al eens bij een osteopaat geweest? Missvhien zit er ergens een spier of werven vast.
@sabagirl dankje voor je reactie! We gingen naar de ha omdat hij erbij dus zulk gedrag vertoont, enigste wat we konden verzinnen was het niet poepen... Huisarts had lijkt me geen klysma+ lactulose voorgeschreven als het niet nodig was? Hij poepte ervoor overigens bij èlke verschoning zonder uitzondering, dus minimaal 8x per dag. Osteopaat al gedaan in het begin, nu nog bij de manueel voor een zeer lichte voorkeur.. maar ook dit zou er dan de eerste 3mnd ook moeten zijn geweest en toen hadden we dit niet
Van andere invalshoek gezien: ook geen (verborgen) reflux op te merken? Liggen wordt dan niet zo fijne ervaring vaak namelijk.
Hier ook een bv kindje wat zonder klysma absoluut niet poepte. Heeft een paar weken geduurd en toen ging het weer vanzelf. Qua niet slapen.. Slaapt ie op zijn rug? Wij hebben weken lopen tobben met N qua slapen en die bleek een buikslaper te zijn. Ik zou anders dat eens proberen.
Als ie eerst wel elke dag poepte en toen ineens niet meer lijkt me dat idd wel een verstopping hoor. Hier buurmeisje op bv die poept 1x per week maar al wel haar hele leven. Qua sprongen hier gingen de 4mnd sprong en 6mnd sprong in elkaar over. Dat duurde lang... Zou toch terug gaan naar ha, nogmaals oortjes controleren en het ontlasting patroon bespreken.
@Vero0504 inderdaad verborgen reflux maar hier krijgt hij ranitidine voor en dit werkt inmiddels super. Nu hebben we wel sinds ongeveer toen zn bedje terug van 40 graden naar ongeveer 10 graden, maar hij slaapt tussen ons in ook bijna plat... toch vannacht zn bed even een x terug omhoog om dit voor de zekerheid te checken! Wie weet, bedankt! @Lotion hij slaapt inderdaad rustiger op zn buik maar helaas lukt het ons 9 van de 10x niet hem zo in slaap te krijgen, heeft te sterk het gevoel dat hij zich moet opdrukken. Overigens is hij er nu sowieso geen fan van door zn dikke buik denk ik.. maar hebben het al een week of 3 niet meer geprobeerd dus zal ook dat morgenavond proberen! Gaf jij ook lactulose? En ook ondanks dat nog niet poepen? Ook een bv kindje? @Panter klinkt heftig 4mnd en 6mnd sprong in elkaar over... zag idd dat de 4mnd sprong erg lang duurt. Zou dus zomaar nog kunnen dat hij toch daar al in zit. We gaan bovenstaande dingen nog proberen, donderdag de HA nog een x bellen, en anders gaan we toch maar uit van een sprong/fase en installeren we m gewoon even standaard tussen ons in hebben we nu bedacht, weet niet of het verstandig is voor de lange termijn Maar dat zien we dan wel weer
Ben je misschien net te laat met naar bed brengen? Dan krijg je ook dat ze niet willen slapen omdat ze té moe zijn.
@Zohra kleine man laat heel veel slaapsignalen zien.. vaak wrijft hij al in zn oogjes direct na de voeding we leggen m altijd ongeveer 90 min na het wakker worden op bed, maar mooie test voor dag 3! Gewoon weer een uur aanhouden! Gaan we doen
Huisartsen krijgen gemiddeld 1 uur uitleg over bv in hun opleiding dus zou daar niet teveel van uitgaan. Wat je ook kan doen, als je kolft het laagje vette melk geven met een lepeltje, verder buikje masseren. Lactatiekundige bellen? Overigens verandert het poepgedrag na 6 tot 8 weken en waar het voorheen dagelijks was kan er dan langer tussen zitten. Zonder klachten hoeft dit geen probleem te zijn. Osteopaat is ook heel fijn voor massage dus zou dat zeker eens doen. Kan best goed helpen aangezien nek en buik met elkaar in verbinding staan.
Tussen jullie in is zeer onveilig. Als je bv geeft kun je in de maternale houding wel veilig samen slapen en met een co sleeper ook. Missvhien kun je daar wat mee?
@sabagirl de huisarts voelde een verstopping in zn dikke darm zei ze. Hij slaapt tussen ons in op het voedingskussen; groot hoog kussen met een kussensloop eromheen dus onze deken kan onmogelijk op hem komen, is wel veilig?
@sabagirl had de vrijgekomen ontlasting na de klysma niet gewoon oranje moeten zijn als hij geen verstopping had? Aangezien het nu echt donkerbruin was?
Nee dat is niet veilig. Hij kan er vanaf rollen, er kan rebreathing ontstaan etc. Als je Facebook hebt kijk dan eens voor de groep veilig samen slapen. Daar vindt je veel handige tips.