Baby 5 maand.. onrustig, wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babyopkomst, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Wij voeden onze kids redelijk volgens de regels van natuurlijk ouderschap op. Dat betekent voor ons in elk geval co-sleepen, borstvoeding op verzoek, draagdoek..

We hebben overdag en S avonds een fijn ritme. Ze sliep over het algemeen redelijk...
    Dat wil zeggen overdag een uur of 5 en savonds/ snachts 22/1/4/7 uur. Prima voor ons.

Maar nu steeds vaker sluipen er wat dingen in waar ik voor wil waken.

Het begon met niet meer slapen om 19 uur, tot 22 uur naar boven kleppen en hehe.. Ze sliep.

Ik heb, een beetje tegen mijn principes , kv gegeven in de avond. Dit omdat ze onze 3e is en onze zoon slaapt vanwege medische redenen heel weinig in de nacht dus ik wil niet continu met 2 kids opzitten.

Maar nu is ons dochtertje ook snachts onrustig en om dan toch maar wat slaap te pakken ligt ze in ons bed non stop met de borst in de mond. Ze krijgt om 23 uur een volle fles en om 1 uur begint het spektakel... de hele nacht licht slapen, zodra de borst uit de mond is wakker...

Maar ik wil niet dat dit zo'n ingeslepen patroon gaat worden dus ik vraag me echt af wat ik moet doen. We hebben haar al op eigen kamer gelegd maar ze schreeuwt de kop eraf. Op de arm is ze ook onrustig.. Dus dan geef ik de borst maar weer...

Is dit een fase? Niet dat jullie helderziend zijn, maar ervaring met eigen kids?

2. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Soms helpt een speentje ? Mijn zoontje wou geen speen en het waren bij hem fases maar er zijn kindjes die zonder borst in de mond verder slapen maar ook kindjes die dat echt niet acepteren ,Ik zelf ging in die fase omdat ik mijn tepel af en toe voor mezelf wou andere dingen proberen en wat weleens hielp was duidelijk blijven maken dat je er bent en blijft door te wrijven over z'n buik of rug ,zachtjes kloppen op z'n billen of te zingen.

3. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ja die heeft ze maar accepteert ze dan niet

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Onze baby is ook bijna vijf maanden en heeft dit ook af en toe. Hij heeft net al zijn eerste twee tandjes gekregen Na een paar slechte nachten, dus dat zou het ook natuurlijk kunnen zijn.

Ik zou inderdaad voorkomen dat je de hele tijd de boel met de borst moet oplossen. Wij hadden vannacht na een huilbui even een filmpje met Nijntje opgezet haha. Na 2 minuten was hij rustig en werd hij slaperig en konden we hem weer uitzetten. Ik liet hem wel nog een tijdje bij mij op de buik slapen en na een half uur heb ik hem over gelegd.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Mijn eerste twee kinderen hebben trouwens alleen fles voeding gehad, dus ik heb echt de instelling van hij kan een of twee nacht voedingen krijgen en bij uitzondering nog eentje extra, maar meer dan dat gaat de borst er niet in :D
    Bij mijn andere twee kinderen hebben we fases of moeilijke momenten ook op een andere manier moeten oplossen, dus dat kan ik (of mijn man) nu ook weer. Op de arm rondlopen, wiegen, even afleiden met naar beneden lopen of een filmpje, speentje toch weer proberen, een liedje zingen, op ons slapen, et cetera

Deel Deze Pagina