@Cindy83 he dankjwel dat je mij erbij hebt gezet.. Ik ben 28 jaar. En jullie ook allemaal gefeliciteerd.. voelen jullie al het een en ander?? al zwangerschapssymptomen? bij mijn eerste was ik 18 weken lang doodziek. ik had helaas last van hg
******Uitgerekend mei 2018****** 1: Justme1985 - 32 jaar - 2de kindje 2: 3: Cindy83 - 33 jaar - 1e kindje MMM 4: Sado - 25 jaar - 2e kindje 3boymom - 25 jaar - 4e kindje Saona - 38 jaar - 3e kindje 5: 6: LiefenLeed - 31 - 3de kindje 7: 8: Miyou - 28 jaar - 2e kindje 9: 10: LVtje - 32 jaar - 2e kindje MMM ******************************************** Afspraken: September: 14: Cindy83: 1e echo 15: Sado: Intake gyn + eerste echo Justme1985: 2de echo 20: LiefenLeed: Intake + eerste echo bij VK 21: Saona: Intake vk + eerste echo 22: LVtje: eerste echo gyn 26: 3boymom: Intake Oktober:
Enige symptomen zijn vooral in de nacht pijnlijke borsten en veel plassen. Stoelgang heb ik nu aardig onder controle met m'n fruit/groente ontbijt. En ook ik ben ontzettend moe dus doe een dutje wanneer het kan.
K heb ook last van vermoeidheid en hoofdpijn. Aan me borsten merk ik weinig nog. Verder soms een misselijk gevoel maar geen overgeven.
O oké dus vermoeidheid is wel een veel voorkomende symptoom.. Ik zie dat jullie al afspraken hebben staan.. ik zelf heb nog geen contact gehad met verloskundige.. alleen weet ik helaas niet precies wanneer mijn laatste menstruatie is..
Hoi meiden, van harte gefeliciteerd allemaal. Ik heb nog niet alles bijgelezen maar ik wil me ook graag aanmelden voor deze groep. Ik had vanaf vrijdag alleen maar licht positieve testen en afgelopen maandag, of op de nod of 1 dag na nod met de 2e urine een voor mijn doen knal test. Ook bij de huisarts een test laten doen en die was ook lichter dan de controle maar bij die betekend licht ook zwanger. Ik heb in juni een miskraam gehad dus gelijk de vk gebeld. En 29 september hebben we de eerste echo. Ik heb gelijk wat vragen, ik wil vitamines bijslijpen. In principe eet ik aardig gezond, elke dag fruit en groente. Maar ik mis de 2 keer per week aan vette vis. Dus wil de visolie bij slikken. Nu zegt mijn verloskundige dat je het beste geen huismerken multi vitamines kunt nemen omdat dat bv veel kalk in zit en dat die niet veel doen. Ook gravitamon of de bekende merken komen volgens haar niet goed uit de testen. Dus ze adviseerd om het bij ee gezondheidswinkel te halen. Hier ben ik vanmorgen geweest. Nu heb ik een multi vitamine van solgar, en daarnaast dus visolie van Mor DHA voor zwangeren. Mijn moeder zegt als je gewoon 2 keer per week tonijn eet of haring dan is het ook goed. Maar zie mezelf dat niet doen. Maar ik ben benieuwd wat jullie voor vitamines slikken.
Helaas wel! Bij m'n vorige zwangerschap ook heel snel al erg last van gehad. Klopt, ik loop bij de gyn en heb daardoor een vroege echo, dus moest al gauw bellen Heb je echt totaal geen idee? Dan zou ik al helemaal snel bellen, want voor t zelfde geld ben je al veel verder
Welkom! Ik begin de laatste dagen steeds meer last te krijgen van flinke misselijkheid. Zo erg dat mijn zoon (die nog niet weten dat mama zwanger is) vraagt : 'wat is er mama?' Maar dat was het wel. Gevoelige borsten heb ik en ik merk dat ik langzaam vooral 'savonds wat eerder moe begin te worden. Maar that's it en het valt me nu nog mee! Vervelend joh HG! Hopen dat je dat deze keer niet hebt!!!
Hoi @Bieni, gefeliciteerd en welkom! Behalve foliumzuur slik ik helemaal niets. Zolang je van jezelf geen tekorten hebt, is goed, gezond en gevarieerd eten gewoon prima, aldus mijn gynaecoloog.
Hai @Bieni gefeliciteerd! Ik eet wel veel vis en ik slik alleen foliumzuur en vitamine D (dat slik ik altijd omdat ik daar anders een chronisch tekort aan heb en daar krijg je allerlei vervelende kwaaltjes van). Als je gewoon gezond en gevarieerd eet zoals @Sado zegt hoef je naast foliumzuur in principe niks te slikken. Maar het kan geen kwaad hoor, zeker als je denkt dat je bijv te weinig van iets binnen zou kunnen krijgen Oh enne, tonijn is geen vette vis
He @Miyou, ik lees net in een ander topic dat je eind juni pas bent bevallen? Dat moet pittig zijn! Had je sindsdien nog geen echte menstruatie gehad?
Welkom en GEFELICITEERD!! Ik gebruik ook vitamine d op recept/doktersadvies vanwege een tekort en verder multi vitamine b, ijzer, (magnesium en zink/selenium halve doseringen) en visolie 2/3 van de dagelijkse dosering (van de action) sinds april gebruik ik de visolie en ik geloof dat het me geholpen heeft meer de pogingen die ik toen en nu gedaan heb. Ik doe het liever los dan een mama multi waar vitamines en mineralen inzitten waarvan ik ze niet nodig acht. Verder heb ik vergelijkingen gemaakt met wat er zoals in zwanger zijn supplementen zitten en de belangrijkste "voor mij" gebruik ik.
Welkom @Saona en @Bieni en @Miyou Hier nog 2 koppen koffie en gebruik de Davitamon Mama plus met Visolie. Eet altijd erg gezond, dus dit moet voldoende zijn
Welkom nieuwe dames. Ik slik Davitamon compleet mama. Kan ze de hele zwangerschap blijven slikken volgens de vk
@Sado ja klopt 21 juni is mijn dochtertje geboren.. ze word morgen 11 weekjes.. vandaar dat ik dus 100% weet dat ik in elk geval niet langer zwanger ben dan 5 weken.. Maar heb dus al positief getest vanwege het uitblijven van mijn menstruatie.. het was niet gepland.. vooral omdat ik een zware zwangerschap had met mijn dochtertje..
Wauw pittig hoor! En hoe sta je er nu in? Ik bedoel, kun je er wel een beetje blij mee zijn al? Of is het vooral nog even een shock? En je partner? Ook wel weer bijzonder toch!!!