Nee hoor. Dat is echt niet altijd zo en is een beetje een verouderd advies. Een cv dag en nacht op een bepaalde temperatuur laten staan kost ook aardig wat. Hier staat hij altijd uit en zou alleen aan gaan wanneer we meerdere uren thuis zijn. Dus vanaf 17.00 uur. Ja hij zal iets meer werk hebben om de boel op te warmen maar dit kost mij veel minder gas dan weer ik dat ding dag en nacht op een basistemperatuur aan laat staan. Dan kost het gast terwijl we lekker warm in bed leggen of wanneer we helemaal niet thuis zijn. Ook zonde.
Altijd gezellig? Je bedoelt ramen en ventilatieroosters direct dicht, zere keel, mega hoestbuien en amper slapen van de benauwdheid. Niks gezelligs aan, ik haat die dingen! Ik kan niet wachten tot die fijnstofbommetjes verboden worden.
Ik vraag me toch al hele tijd af hoe dat nou zit met vloerverwarming. De een zegt continue op zelfde temperatuur houden omdat het tijd nodig heeft, andere zeggen nee gewoon aan en uit zetten indien gewenst. Is hier nog geen sprake van want is nog warm zat maar vraag me dit wel af. Want met constant ip temperatuur houden staat hij vnml in de nacht hard te werken en dan wil ik het nou juist niet warm hebben
Hier zit ik ook mee. Ik laat m constant staan, zodat de vloer op temperatuur blijft. Ben nog een beetje aan het puzzelen hoe het verbruik is bij verschillende instellingen.
advies is echt aan laten staan. Omdat het langzaam verwarmd dus je doet er een paar uur over om het weer op temperatuur te krijgen wat meer verbruik kost dan hem op temperatuur te houden. Wij hebben overal vloerverwarming maar hebben hem alleen aan staan beneden en in de badkamer de rest staat uit. We hebben hem per ruimte laten splitsen zodat we echt per ruimte maar hoeven te verwarmen om zo ook minder te verbruiken. ( hebben een warmtepomp)
Slim dus. Wij hebben ook dat ie idd snachts meer doet omdat het kouder is, maar als je hem dus uit doet koelt het snachts meer af waardoor hij dan sochtends veel harder moet werken om het weer warm te krijgen. Wij hadden heel veel gedoe vorig jaar met die van ons en met echte vrieskou was het 1 graden per uur, stel dat het afgekoeld is tot 15 graden reken dan maar uit.
Wij hebben ook een warmtepomp. Op welke temperatuur staat jullie thermostaat bij de vloerverwarmingsunit? En welke temperatuur heeft jullie vloer? Hier staat ie op 35, maar de vloertemperatuur is maar 21,5. Oh en wat is jullie verbruik in kWh per dag nu.voor verwarming?
Hij staat bij ons zo dat hij zich aanpast aan de buiten temperatuur. Dus de temp van wat aangevoerd veranderd daarop. Ik weet nu uit m’n hoofd niet wat de vloer temp ansich is. Heb ik allemaal verdrongen nu het eindelijk werkt zoals het moet…. Het verbruik kan ik nu niet bekijken, de app van greenchoice doet weer is vervelend.
Dat is bij ons ook, maar dan nog moeten we de thermostaat bij de verdeler wel op een bepaalde temperatuur open zetten, is dat bij jullie niet zo?
Nee toevallig niet, wij hebben wel op elke verdieping een verdeler zitten. En die staan allemaal vast ingesteld hoeven we niks op aan te passen.
Dit was mijn plan ook, maar omdat ik door de jaarafrekening nu tijdelijk mijn termijnbedrag niet kan aanpassen doe ik het zo.
1 uur de cv op 21 graden kost je al bijna 2 kuub gas bij een gemiddelde hr cv ketel in een tussenwoning.
Nou jaarnota is binnen krijgen 832 terug van afgelopen jaar en nieuwe termijn wordt 218... Eerste termijn wordt dan verrekend.
Afhankelijk van de buitentemperatuur. Hier zit hij sinds een paar dagen ook op 2,5 ipv 0,8 per dag, terwijl we weinig anders doen.
Lekker. Hier is het jaarbedrag ook weer naar beneden bijgesteld. Maandbedrag hadden we zelf al omlaag gezet en we krijgen nog steeds flink geld terug. Hij komt half december. Ik ga hem voor volgend jaar wel omhoog zetten, want dan zijn er meer overheidsheffingen en minder teruggaves. Wij gaan ondanks vast contract bij een gelijk verbruik meer dan verdubbelen .