In elk geval een overweging waard om een slimmere thermostaat te halen. Hoeft niet gelijk een toon te wezen, er zijn ook andere merken.
Slim. Maar is het niet een idee om een slimme thermostaat aan te schaffen? Ze zijn best wisselend in prijs, maar ook voor een redelijke prijs heb je ze al. En met die dure gasprijzen heb je hem zo terugverdiend
Ik ben blij dat de temperatuur zachter is. Afgelopen dinsdag ipv 5 kuub gas 1,87 kuub verbruikt. Elektriciteit was wel iets hoger, want de luchtontvochtiger moest wel weer aan. Binnen 1 dag ging de luchtvochtigheid van circa 50 procent naar 65%, boven. Beneden helpt het om de open haard aan te steken. Dat is wel irritant, zodra er vocht in de lucht is vliegt de luchtvochtigheid in dit huis omhoog..
Hier ook blij dat temperatuur hoger is. Hoef nu niet met de cv te verwarmen. Verwarm het bij met de electrische kachel. Snachts en als we weg zijn de cv helemaal uit en wanneer we terug zijn even de electrische kachel de boel laten verwarmen. Binnen uurtjes was het 4 graden warmer. Ding heeft gisteren totaal 3 uurtjes aan gestaan €2,11 aan stroom.
Eeeeeindelijk het tarief van de stadsverwarming bekend.. 224 euro per maand ipv 148 Nu nog Vattenfall. We wachten af Anderen met stadsverwarming al iets gehoord?
Ja dat is zeker de bedoeling. Maar is er nog niet van gekomen. Deze hangt ook nog half los aan de muur. Iets met afwerking van een verbouwing.
Ik belde Essent met de vraag wat er gaat gebeuren met mijn middels de teruglevering opgespaarde KWh nu het prijsplafond een harde knip per 1 januari krijgt (je mag je eerder gespaard KWh naar het lijkt niet inzetten na 1 januari ondanks je lopende jaarcontract). Medewerker deed alsof het een totaal nieuwe vraag voor haar was. Ging ze even navragen hoor. Na ongeveer 20 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Eikels. En ik weet nu nog niks.
Wij vroegen ons af of je het prijsplafond ook kan weigeren. Voor stroom pakt het voor ons alleen maar nadelig uit omdat we meer opwekken dan verbruiken. Ik ben dus goedkoper uit zonder plafond. Voor gas zou het wel gunstig voor ons uitpakken. Maar eigenlijk moeten die energiemaatschappijen toch gewoon rekenen met en zonder plafond en dan de gunstigste opti doorberekenen aan je..
Maar dan betaal je toch gewoon niks aan elektra, plafond of niet? Je terugleververgoeding op het overschot is sowieso een paar sneue centen. Of gaat dat ook om die knip per 1 januari?
Ik denk niet dat je het kan weigeren maar als je nu een vast contract hebt blijven die voorwaarden geldig tot aan je jaarrekening.Zelf heb ik een vast contract tot september dus qua opwekken gunstig ,daarna zie ik het wel...ik denk wel dat ik ga proberen om een contract af te sluiten van januari tot december zodra ik weer variabel zit .
Gaat ook om die knip per 1 januari idd en de knip van de jaarrekening. Waar je normaal maar 1 knip hebt nu 2x. Lijkt dat we wel aardig gunstig zitten hoor maar je weet natuurlijk nooit wat voor zonjaar het wordt.
Ik krijg maar 5ct per kWh. Ik stapte jaarlijks over en door de welkomstbonus kon die lagere teruglever vergoeding alsnog uit. Nu is het beetje jammer natuurlijk
het hangt in de lucht geloof ik, ik had vandaag hetzelfde met Bol.com. Eerst geestelijk gemarteld worden met zo'n tenenkrommend muziekje in de wacht dat steeds herhaald wordt en vervolgens wordt er gewoon opgehangen. Ik dacht dat ik gek werd!!
Ik heb dezelfde vraag idd. Maar wij hebben een vastcontract.. dus denk ergens dat het sowieso niet voor ons geldt…