Thanks! Wist dat de prijzen idd niet inclusief waren, maar die 18 cent is alsnog een enorm verschil met wat wij nu bij Eneco betalen. ‘S nachts deze apparaten laten draaien dus en overdag de computers hopelijk op onze panelen.
Wij verbruiken in mei, juni, juli, augustus en september amper 20m3 per maand. Dat is dan alleen douchen en koken.
Bij iedereen die naar kale tarievern kijkt: Stroom komt 12,5 ct per kwh en 21% BTW er overheen Gas komt 49 ct per kuub en 21% BTW er overheen. En dan voor beide nog de vaste leverkosten per dag, afhankelijk van je netgeheerder. Maar is meestal niet meer dan 1 euro per dag voor stroom en gas samen.
Ik zit er nu vanaf 1 januari en volgens mij ben ik met stroom nog amper boven t prijsplafond uitgekomen. Gas af en toe een paar cent, maar ook vaak er net onder.
augustus hadden we 8m3 verbruikt, maar toen waren we 3 weken weg. Ik vind t knap, we koken niet op gas, dus is alleen douchen.
Ik douche al kort en zeker niet elke dag. Jongste ook niet, die moet ik er echt onder sturen. Man doucht elke dag maar wel kort (maar doucht dan wel weer op zondag ochtend als hij daarna gaat voetballen ) Maarja er loopt hier een puber rond, die nogal bezig is met haar uiterlijk en elke dag doucht en 3x per week haar lange haar wast. Haar de deur uitzetten zou de grootste besparing opleveren . Als er een tijdslot op zou kunnen zou ik het installeren…
Ik heb die folie toendertijd bij tafelziel (ja,de naam schrijf je zo) maar tegenwoordig kun ken het wel ik meer sites kopen. Mijn ouders hebben dat soort spul als afdekking in lange lamellen hangen aan 1 kant van hun overkapping. Ik kan anders wel een foto maken hoe ik het met het doucheraam heb opgelost.
Mijn man ook elke ochtend heel kort, ook wanneer hij daarna de tuin in gaat om zwaar werk te doen - vervolgens daarna weer een korte douche. Waarom?? Ik heb een douchetimer sinds deze week. Misschien is dat een idee voor je dochter? (in combinatie met benadrukken hoeveel douchen per minuut kost, uitrekenen wat het per 5 minuten is etc. Dan wordt ze bewust van het aantal minuten dat ze er onder staan) Mijn oudste twee douchen veel korter sinds ik heb verteld hoeveel geld het tegenwoordig kost met de huidige gastarieven. De timer werkte bij mij prima gister. Ik had echt geen zin om er onderweg te komen (rugpijn, straal was zo fijn!) maar na de tweede keer het alarm van de 5 minuten heb ik heel snel de kraan dicht gedraaid.
5 min douchen, per persoon max 3x per week douchen. Combi tussen cv verwarming en elektrische convector kachel om te verwarmen en max 19 graden stoken. Ons huis is wel goed geisoleerd. Ons kwh verbruik was in dec 273 kwh
Ik vind dit echt heel hoog in vergelijk met mijn kale tarieven; die liggen lager dan dit. Ik betaal dus meer dan 100 procent aan overheidsheffingen en belasting .
Let niet op het vieze raam, moet er binnenkort weer met een lading bleek overheen Ik heb het met klittenband vastgemaakt zodat ik er ook nog tussen kan komen. Zodra ik de boel opnieuw ga schilderen denk ik dat ik een plexiglasraampje bestel, dat lijkt toch mooier en die kun je met een soort van schuifklemmetjes vastzetten. Maar ach, alleen ik,man en kind komen in de badkamer dus eigenlijk maakt het niet uit