Het is er nog wel, was er altijd al, maar niet meer zo hoog als vorig jaar, dus het zal nu niet meer zo positief uitpakken
Hier vandaag termijnbedrag advies van eneco gehad. We betalen nu 240 euro en ze adviseren 245 euro per maand. Rekening gehouden met prijsplafond en de verhoogde belasting en alles.
Meer mensen met greenchoice waarbij de app al sinds zondag niet meer is bijgewerkt? Normaal kan ik verbruik een dag, Max 2 dagen, later inzien.
Zag je berichtje dus ik ook ff koekeloeren wij zitten op 218 en ze adviseren 178. Dan komen volgende week de zonnepanelen nog.
Ja dat hebben we. Maar dit is alleen gas. Ik geloof dat ons termijnbedrag voor stroom 50 euro ofzo per maand is. Maar dat zullen ze binnenkort ook wel naar beneden willen bijstellen haha Ik ben echt zooooo benieuwd naar onze afrekening. Helaas moeten we daar nog een paar maanden op wachten. Maar ons gierige gerda gedrag lijkt echt z’n vruchten af te werpen. Ennnahhh niet dat ik nu in de kou zit hoor. Heb vanmorgen lekker een vrachtje hout naar binnen gesjouwd. Daar kreeg ik het al warm van en ik ben nu blok na blok op het vuur aan het gooien. Ik voel me vandaag niet zo fit dus ik heb besloten ff lekker ons huis op te stoken.
Wij zitten al een paar jaar bij Oxxio en ik ben nu toch naar een overstap aan het kijken. Ik kan in de app niet kan zien hoeveel we nu daadwerkelijk per maand moeten betalen. Alles is gebaseerd op je huidige tarief prijzen en het prijsplafond wordt nergens in meegenomen. Bij het termijnadvies is volgens mij ook geen rekening gehouden met het prijsplafond. Deze staat dus nog erg hoog. Pas bij de afrekening in november wordt alles verrekend, dus tot die tijd geen idee hoe en wat. Hierdoor krijg ik het gevoel dat ze de boel ook nog mooi kunnen belazeren tot november. Is er een energie aanbieder die de plafond prijzen wel verwekt heeft in het maandbedrag en hier inzicht in geeft via de app? Of verrekenen ze allemaal pas aan het einde van je loopjaar?
Ik weet niet of je jezelf meteen gedupeerde moet noemen want het kan zijn dat Oxxio nog bezig is met het verwerken van prijsplafond-tarieven, hogere btw etc. Het beste kan je met Oxxio contact opnemen, lijkt mij. Vattenfall neemt plafondprijzen wel mee in termijnadvies maar de kosten van actueel verbruik worden met marktprijs berekend. Je kan ook zelf heel makkelijk je verbruikskosten berekenen mocht je het willen checken.
Ik noem mijzelf niet echt gedupeerde want ik ga minder dan het prijsplafond betalen als het goed is . Maar Oxxio en de nieuwsberichten gebruiken de term gedupeerd. En dat klopt ook wel, want sommige mensen hebben honderden euro's teveel betaald en zijn daardoor mogelijk in de problemen gekomen. Ze nemen zelf contact op met ons eind januari. Ik ben alleen benieuwd hoe andere gedupeerden hun contract en tarieven lezen. Want zoals ik het lees betaal ik dus inderdaad een prijs die onder het plafond ligt. Dat zou mazzel zijn en ik ben nieuwsgierig of ik dat goed geïnterpreteerd heb. Overigens heeft Oxxio inderdaad hun app nog niet op orde, de prijzen zijn exclusief prijsplafond maar dat staat er duidelijk bij.
Ik bedenk me net dat je waarschijnlijk niet weet waar ik op doel; ik doel op de ongeveer 50.000 gedupeerden waarbij Oxxio ten onrechte het tarief heeft verhoogd bij een variabel contract.