Wij betalen nu €300 (we betaalden altijd 150 en kregen altijd een leuk bedrag terug, kregen een verhoging naar 225 en hebben hem zelf op 300 gezet voor de zekerheid), en in de app staat dat we kunnen verlagen naar €42,00. Ben benieuwd naar de afrekening in mei.
Las net dat eneco de tarieven met 12% verlaagt... Maar alleen voor nieuwe klanten. Omdat ze voor hen nu het goedkope gas inkopen. Wtf geef hen dan ook nog oud gas tegen hoge prijzen, dan gaat het sneller op.. . Wij hebben net een tariefverhoging gehad... Nieuwe klanten betalen gewoon 20 cent per kwh minder en 40 cent per m3 minder dan wat ik nu betaal. Hoe genaaid is dat.
Wat een oplichters zeg. Er zijn al meerdere bedrijven die juist verlagen voor vaste en nieuwe klanten.. echt ernstig dit.
Ik zit al 11,5 jaar bij Eneco en mijn tarieven zijn iets gedaald. Deze week ook een mail gehad dat mijn maandbedrag prima is. In de app staat het voorstel om mijn maandbedrag van €157 naar €128 te verlagen maar ik laat het gewoon staan. En dat ze verwachten dat ik in Juli met mijn jaarnota €175-€200 terug krijg. Dus dat is wel een opluchting moet ik zeggen.
Energie tegen marktprijzen? Dat is niet altijd zo voordelig als het lijkt https://www.nu.nl/klimaat/6247501/energie-tegen-marktprijzen-dat-is-niet-altijd-zo-voordelig-als-het-lijkt.html Een interessant stuk over hoe niet transparant leveranciers van dynamische contracten zijn over de opslag die ze hanteren over de kale inkoopprijs, en een handig overzicht om die opslagen te vergelijken.
Wij hebben 1200 euro teruggehad begin januari, ons maandbedrag was 294 euro maar ze adviseerden te verhogen naar 357 euro. We hebben in 2022 gemiddeld maar 500m3 gas verbruikt en 4700 kwh en nu zijn de tarieven wéér verhoogd.
Zat op gaslicht.com te kijken. Budget energie heeft tarieven van 0.39 cent per kwh en 1.39 per m3 gas incl btw en overige kosten. Ik betaal nu 0.90 cent per kwh en 3.36 per m3. Ik durf alleen niet zo goed over te stappen... Liever doe ik dat einde vh jaar ivm de jaarnota datum...
Ik zou nu niet overstappen. Budget energie is de eerste die de tarieven tot onder plafond heeft verlaagd maar de rest volgt eind februari en misschien wel lager dan bij budget energie. Of je moet al het vooruitzicht hebben op maandelijkse aanpassing van de prijzen.
Nee ik ga het ook niet doen, maar wel verleidelijk. Vraag me af of Eneco gaat verlagen tot onder het plafond, denk het eerlijk gezegd niet.... Edit: in februari verlaagd eneco naar 65 cent en 2.41 per m3. Nog dik boven het plafond dus.
Ik ben benieuwd naar de tarieven van Essent binnenkort... Wij krijgen half februari de rekening en eind februari zouden ze met nieuwe tarieven komen. Tegen die tijd ga ik ze allemaal wel op een rijtje zetten...
Wij zitten als klant bij budget energie nog op 78 cent in februari per kwh , dus die verlaging merken wij ook nog niet hoor. Volgens mij alleen een lokkertje voor nieuwe klanten momenteel.
Ze komen zichzelf nog wel tegen als klanten straks massaal overstappen voor lagere maandlasten bij andere energieleveranciers. Enige wat mensen nu nog tegenhoud is de ongunstige tijd i.v.m het maandelijks limiet voor het energieplafond.
Ik las in de krant dat overstappen niet meer zo makkelijk zal gaan in de toekomst. Aan de ene kant is het idd flauw om bestaande klanten een hoger tarief te geven. Aan de andere kant: was het niet net zo flauw dat mensen die een nieuw contract nodig hadden, de hoofdprijs betaalden toen de bestaande contracten nog heel veel lager zaten?
Als klant een nieuw ander contract afsluiten bij een andere maatschappij, met tarieven die veel hoger zijn dan je bestaande tarief bij je huidige maatschappij is/was je eigen keus. Die klanten hadden ook gewoon bij hun eigen maatschappij kunnen blijven. Nu krijg je als bestaande klant een dikke verhoging terwijl nieuwe klanten echt veel en veel minder gaan betalen, dat zijn gewoon lokkertjes heb ik het idee. Ik zal er niet van opkijken dat als je eenmaal overgestapt bent, ze de prijzen omhoog gooien. Klanten die blijven moet je juist belonen is mijn gedachten, niet opzadelen met een dikke verhoging.
Tuurlijk beide was flauw. Het wordt alleen moeilijker om over te stappen bij een vast contract. Variabel blijft elke maand opzegbaar of misschien elke 3 maanden.
Dat vind ik dan weer niet zo heel problematisch. Je gaat een verbintenis aan, net zo goed als met een jaarcontract op je werk tussentijds niet opzegbaar (en anders met een boeteclausule). Ik hoop echter wel dat als men t water aan de lippen heeft staan en door overstappen de boel thuis draaiende kan houden men wel zou kunnen zeggen "we laten die "boeteclausule" lekker zitten". Maar dat zal allicht te optimistisch wezen, het blijven tenslotte bedrijven met aandeelhouders.
Dat gaan ze zeker niet doen. Je ziet wel hoeveel compassie ze nu met hun klanten hebben. Het gaat ze er echt om zoveel mogelijk winst te maken. En dat snap ik ook wel, iedere ondernemer casht als dat kan, maar daar zit een risico aan, want klanten lopen weg als het ergens anders gunstiger is. Dat is nu nog niet geweest, maar begint wel te komen nu leveranciers hun prijzen verlagen.