wilde de overheid niet dat elke aanbieder weer vaste contracten aan gaat bieden? zal vast wel weer een addertje onder het gras zitten lijkt mij. hier bij essent zakelijk een verlengaanbod met tarieven van 0.53/0.44 per kwh en 1.75 per m3
Daar heb ik ook aan gedacht. Maar in de tussentijd is het tarief bijna het dubbele. En gratis gaat het niet worden. Dit is ook maar voor een korte periode.
Ik ga over 3 weken omlaag en betaal dan 47 cent en 1.82 voor de komende 3 maanden. Dan zitten we in juni, wie weet zijn er dan weer lagere prijzen, dat verwachten ze wel namelijk, want dan zitten we in de zomer. Dan zet ik liever op dat moment 6 maanden vast want dan ben je verzekerd van lage prijzen in de winter. Als ik hem nu vastzet zit ik tot september vast, de vraag is dan, met het najaar in zicht, of de prijzen dan niet weer hoger worden als mijn 6 masnden aflopen. Nadeel is alleen dat als ik hem in juni vastzet, je mrt het prijsplafond zit en je jaarnota in juni terwijl ik nu mn jaarnota op 31 december krijg.
Wij zitten nu dus tegen heel laag tarief bij anwb. Geloof dat de gasprijs morgen weer iets van 1,25 is. Wij wachten onze kans af om weer vast te gaan zetten, maar dan wil ik wel een contract waar ik de winter mee door kom dus blijf nog even afwachten. Ik denk namelijk echt dat het komende winter nog zeuren wordt met de energieprijzen. Euhm en met welke prijzen niet overigens, las dat groenteprijzen ook bizar gaan stijgen.
Zolang het prijsplafond er is en de vaste tarieven hoger zijn is het voor ons niet interessant om vast te zetten. Pas als het er onder gaat dan ga ik me er weer in verdiepen
Nu de tijd om een moestuin aan te gaan leggen. Binnen voorzaaien en buiten in diepe bakken zetten. Hier heb ik een paar uitgewasemde speciekuipen staan. Gaatjes boren in de onderkant en gaan met die banaan.
Als dat je energierekening is ben je niet blij, als teruggave is t wel lekker. Maar je bedoelde vast je WOZ
Las gisteren dat een bloemkool bij de groenteboer 3,50 kost. Niet normaal meer. Dat is toch niet meer te betalen voor veel mensen. Wordt tijd dat we volledig zelfvoorzienend worden in Nederland. Dit hadden ze jaren geleden nooit op mogen geven.
De prijzen vallen hier nog mee, stijgen niet zo snel al vind ik sommige prijzen ook wel aan de hoge kant. Mijn man zei al dat ze bepaalde groenten gaan rantsoeneren hier en inderdaad. Ben net terug van boodschappen doen en tomaten, paprika's, komkommer en geloof ook broccoli is de limiet nu 3 per klant. Gas begint me weer mee te vallen. £3 voor 2 dagen terwijl het hiervoor £5 per dag was en dan deden we nog niet eens gek.
Nieuwe tarieven Essent per 1 april Stroom van 0.55910 naar 0.27 Gas van 1.84470 naar 1.018 ex btw overigens (zakelijk) Valt me weer mee.
Bizar ja. Maar ik ben helemaal overgestapt op seizoensgroenten! Nooit geweten dat bloemkool en broccoli dus zomergroenten zijn in NL haha. Ik ben dus al weken spruitjes, kolen en lof aan het eten. Wel lekker hoor!
Je kunt ook gewoon de groenten van het seizoen eten, goedkoper en beter voor het milieu want het hoeft niet overal vandaan te komen of in een kas verbouwd te worden. Een kilo spruiten 1,98.