Hier nu een aanbod van Greenchoice, want ons jaarcontract loopt 1 april af. Vast contract voor 6 maanden: Stroom normaal 0.4551 Stroom dal 0.3847 Gas 1.3015 Variabel contract: Stroom normaal 0.5098 Stroom dal 0.4506 Gas 1.6293 Ik vind het maar moeilijk. Ik heb natuurlijk liever een contract wat de winter ook doorloopt. Nu zal ik dan in de zomer weer moeten verlengen. Prijsplafond ligt niet zo heel veel hoger als die van het vaste contract. We hebben gelukkig nog even de tijd om af te wegen. In de mail staat dat ze verwachten dat ze in de zomer weer langdurigere contracten kunnen aanbieden, maar ja wie zal het zeggen he?!
Klinkt best oké, maar ik zou nog even een variabel contract nemen tot juli of augustus en de misschien vastzetten. Dan heb je de prijs voor december en januari in ieder geval vast staan. Wij krijgen in september onze afrekening. Misschien is het eerder al gunstig om een ander contract te nemen. Voor ons is de stroomprijs het belangrijkste. Ik ga de berichten in ieder geval goed in de gaten houden.
Dat laatste hoop ik inderdaad ook. Dat er de komende maanden weer meer langlopende contracten komen. Daarnaast gaan we de maanden in waarin je weinig gas verbruikt en de stroomtarieven zitten echt heel dichtbij het prijsplafond. Blijft natuurlijk een gok, maar de zomermaanden zijn niet de duurste maanden.
Ik werd van de week gebeld door Eneco. Omdat ik oud klant ben mochten ze me een nieuw en laag aanbod doen in de hoop dat ik weer terug zou komen Ik heb het aanbod niet aangehoord, maar vriendelijk bedankt.
Dan zijn ze misschien al best wat klanten kwijt geraakt. Gaan ze nu smeken om iedereen terug te laten komen........ Er gaan er vast ook nog veel meer vertrekken.
Dit doen ze al jaren. Ben echt plat gebeld door Eneco, heb op een gegeven moment aangegeven dat ze me echt niet meer hoeven te benaderen. Kwam er gewoon niet meer vanaf. Zo irritant!
Heb dit ook met energiedirect. Trouwens echt wel tevreden over de afgelopen jaren. Maar nu overgestapt op anwb omdat het gewoon goedkoper was. Nu blijven ze ook mailen en bellen en ook gezegd dat ik ook geen interesse heb.
Zou Eneco nu ook niet vaste contracten met tarieven onder het prijsplafond aanbieden? Meen dat te hebben gelezen afgelopen week.
Zou fijn zijn als de tarieven bij hun huidige klanten eens zachtjes aan gingen zakken. 2,41m3 aan je bestaande klanten is ook wel een dingetje. (Was vorige maand nog 3,17 overigens) Prima dat je t aanbiedt, maar maak die optie dan ook toegankelijk voor je huidige klanten (zitten hier op variabel) of dat je weet dat als de markt zo blijft dan is er een herbeoordeling in maart of april ofzo. Hier maak je mensen die echt al lang bij dezelfde maatschappij zitten "not amused" mee. Dus degene die doorgaans niet overstappen krijgen ineens de geest, kan nog wel eens chaos worden.
Helemaal me eens. En dus ook de reden waarom wij niet terug overstappen naar Eneco. We waren dik 15 jaar klant, maar betaalde de laatste maanden echt de hoofdprijs, terwijl andere (jongere) eneco klanten minder betaalde. Sloeg nergens op. Voor vaste klanten mogen ze ook wel eens flink wat doen.
Nee heel vaag allemaal van Eneco, zo'n 30% van de klanten zou dat aanbod krijgen. Waarom dan niet allemaal??
Of op zn minst "uw tarieven zijn aangepast per 1 februari uw volgende herbeoordeling is per xx ". Scheelt weer een bak voor de klantenservice. Nu heb je "heb jij nog geen bericht gekregen? Ik wel wij gaan per datum y zoveel betalen" met t gevolg dat er weer tig aan de lijn, app in de rij gaan staan.
Ja geweldig is dat, en dan maar klagen dat ze niet iedereen te woord kunnen staan omdat het zo druk is.
Ik zou t niet doen. Ik zou hem gewoon door laten lopen en dan de prijzen in de gaten houden. Als het nog veel lager wordt kan je altijd nog een vast contract afsluiten. De prijzen blijven zakken en dat zit jij straks vast aan die tarieven. Wij kregen ook een mail met aanbieding voor vast contract, maar ga het niet doen.
Hier nog niets gehoord van Eneco, maar gaan ook echt niet weer terug. We zitten voor nu helemaal goed bij Anwb.
Wij ook. Zaten bij energiedirect. Werd ook van de week gebeld maar bij voorbaat al gezegd geen interesse te hebben.