Er zijn ook onderzoeken om te kijken of de getijden stroming gebruikt kan worden voor energie opwekking. Is echt super interessant en inderdaad, er moet veel meer gekeken worden naar de aanbod kant, dus hoe kunnen we beheersbaar duurzame energie opwekken terwijl nu de focus veelal ligt op de vraagkant. We moeten hoe dan ook zuiniger met energie omgaan maar een basis behoefte blijft altijd zolang we niet bereid zijn onze verkregen luxe op te geven. En eerlijk, ik zit op dit moment in Singapore en ben maar wat bij met mijn airco hier! Die geef ik ook niet graag op.....
@Mamafiets Interessant artikel met de samenvatting van de stand van zaken van getijdenenergie Kan er energie worden gewonnen op zee door eb en vloed? | KlimaatHelpdesk
Ik heb op die dagen 8 kuub per dag gebruikt en nu 2 kuub per dag. Enige besparing is de kachel een halve graad kouder en iets eerder uit en wat korter douchen.
Ja januari hebben we echt veel gebruikt ; 241 kuub over de hele maand. Heel 2022 tot nu toe 734. Vanaf februari hebben we de kachel wat lager staan (halve graad) en douchen we wat korter, maar dit verschil snap ik ook niet.
Februari hadden we 149 kuub, toen was het toch niet heel veel warmer... (we waren toen we nog een weekendje weg) December weet ik niet ivm vakantie en we zijn toen in die maand overgestapt naar onze huidige energiemaatschappij.
Nog iemand bij Vattenfall waarbij de app ineens zegt dat je mega veel moet gaan bijbetalen? tot eergisteren zei de app dat we 50-75 euro zouden terugkrijgen en nu zegt ie ineens een bedrag bijbetalen van 750-1000 euro
Wij hadden in december 210 en in februari 190 en geen veranderingen gemaakt destijds. Zie het toch als een weerding en wat meer thuis met de feestdagen etc.
Misschien een onaangekondigde prijs verhoging weer? Maar ja prijs plafond was nog niet doorgevoerd, snap er niks van heb echt veeeeeel minder verbruikt, als het zo door gaat zit ik op 140 per maand totaal in een jaar en betaal 300
Bij mij staat er nog steeds dat ik 0-30 euro terug zal krijgen ... Ik krijg sowieso 1 keer per maand termijnadvies en die heb ik dus eind oktober/begin november al gehad en ik heb mijn termijnbedrag toen verlaagd (minder dan ze voor hadden gesteld). Ben benieuwd waar ze eind nov/begin dec mee komen dan.
Tja, kan me echt niet voorstellen dat iets korter douchen en een halve graad lager 6 kuub per dag kan schelen.
Sinds dinsdag is er weer een prijsverhoging bij ons ingevoerd en tot op heden kan ik mijn verbruik in de app niet zien. Ik begrijp niet waarom dat zolang moet duren. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? ( Eneco) En dat "tijdelijk geen advies over je termijnbedrag" duurt nu al bijna 5 maanden, terwijl we sindsdien al 2 keer in tarief gestegen zijn, echt heel vervelend dit..