Begrijpelijk hoor. hier sinds eind vorig jaar zonnepanelen dus dat scheelt nu behoorlijk met verwarmen en straks koelen
Wij zijn ook door Essent op 0 gezet. Ik had al eens verlaagd van 288 naar 200, maar we dreigden nog steeds op 2000+ euro retour uit te komen. Dus ik snap t wel. Ben nog in dubio of ik bij Essent blijf tot we van t gas af gaan (september) of nu al naar Vattenfall ga ivm de veel betere terugleververgoeding, en dan in september weer mn contract om moet gooien.
Weet iemand hoe lang essent erover doet om de zonnepanelen mee te nemen in het termijnbedrag advies? Wij hebben sinds eind maart zonnepanelen liggen en leveren sinsdien elke dag fors meer terug dan we verbruiken. Nu zie ik het nieuwe advies staan en dit is €100 hoger dan we nu betalen (wat mijn inziens dus niet kan kloppen).
Ja, ze zijn aangemeld en zie ook elke saf in mijn verbruik de teruglevering enzo. Ze hebben het alleen nog niet meegenomen in het advies (neem ik aan).
Ik vond eigenlijk dat april heel goed was al. Zal toch aan de ligging liggen denk ik. Wij hebben nu het eerste jaar met 20 panelen (en 3 grote beukenbomen voor het huis): 127-261-460-727 we hebben ze in maart wel laten wassen.
De terugleververgoeding gaat bij veel leveranciers veranderd worden heb ik begrepen. Bij Engie hebben we nog nog gelijke vergoeding tav afname. Het is dus even de vraag wat ze tzt gaan doen.
Ons verbruik is van april is: -127 kWh (12 zonnepanelen) 65 m3 (wat ik veel vind voor april maar het was hier s ochtends nog regelmatig 14 à 15 graden in huis en dat vind ik toch echt te koud, dus best nog wat gestookt)
Verbruik april: Stroom: 171kwh en 423 terug geleverd Gas: 30m3 We zijn met 7 personen en hebben 10 panelen op het oosten en 6 op het westen
April: 86kuub gas en 67kwh stroom. De zonnepanelen opbrengst heb ik al verminderd. Duur maandje qua gas.
Ons verbruik is Stroom: 158 kWh Teruglevering: 230 kWh Gas: 28,18 4 personen 10 zonnepanelen liggend op oost en west (Verwarmen het meest bij met airco)
April: 119 kwh gebruikt 13,72 m3 gas 215,70 kwh terug geleverd. 9 zonnepanelen. Totale verbruikskosten :€ - 0,39
Verbruik april (5 pers). 173 kwh 21 m3 gas 241 kwh teruglevering Totaal maandkosten incl btw/heffing etc: 28,78