Zo ja ik kan het nog voelen die kou in m'n lijf. Hier altijd op 17, soms 18 graden. We hadden een baby van een half jaar. Haha wel sneu maar we hebben het overleefd. Mijn man kan er niet tegen, hij zette de verwarming altijd hoger. Ik wil geen kou lijden in m'n huis was elke dag het antwoord. Ik zette hem weer omlaag
Nou ik ook hoor, hier niet hoger dan 18,5 heel soms 19 gezet en mijzelf dan af en toe een warme douche gegund. Wat treurig eigenlijk als je het zo zegt. Met een baby moet je inderdaad het huis warmer houden, ik heb alleen lente / zomer baby's dat scheelt een hoop. Lekker als je man er anders in staat, dan blijf je met de thermostaat kloten.
Heb jij zonnepanelen? Wil hem ook vastzetten en dit klinkt aantrekkelijk ivm terugleververgoeding van 0,11 cent.
Ja ik heb zonnepanelen maar we hebben ze zo gelegd dat we eigenlijk precies op 0 uitkomen dus leveren niets terug. Maar ze hebben al jaren 11 cent. En ik vind het gewoon een fijne, duurzame maatschappij. Heb nu allemaal windstroom en bos gecompenseerd gas.
Essent stond hier aan de deur. Twijfel om wel of niet over te stappen naar Essent. Altijd lastig. Zitten al lang bij Vattenfall en nooit problemen gehad. Morgen maar eens bellen naar Vattenfall of hun een nog scherpere aanbieding hebben. Essent hun advies is om voor 3 jaar een vast contract aan te gaan. Binnen aantal weken zullen de prijzen weer stijgen en dit zal voor lange tijd zijn, gezien China aan het inkopen is. Hebben andere dit ook gehoord?
Zou het geen verkooppraatje zijn? Las juist pas nog dat je beter nog geen langdurige vaste contracten moet afsluiten
Ik vond dit artikel op internet. Van april maar als het klopt, is het verstandig nu een jaar contract af te sluiten. https://www.businessinsider.nl/vast-energiecontract-afsluiten-is-dit-een-gunstig-moment-april-2023/
Ik heb een vast contract voor 1 jaar bij Greenchoice afgesloten. 0,39 en 0,38 voor stroom. 1,24 voor gas. 0,11 terugleververgoeding. Stroom kon ik elders iets goedkoper vinden, maar die terugleververgoeding gaf de doorslag. En gasprijs is lager. Omdat ik via Cashbackxl naar de site van Independer ben gegaan, ( heb het contract via Independer afgesloten) krijg ik 18,- terug. Geen wereldbedrag, maar wellicht een tip.
Vandaag ook contact opgenomen met Vattenfall. Gekozen voor 1 jaar contract en met lagere tarieven dan Essent. De medewerker van Vattenfall zei duidelijk. We zijn geen economen en weten gewoon echt niet hoe de komende 3 jaar eruit zal zien. Over 1 jaar maar weer kijken hoe het er dan uit ziet. In ieder geval zitten we nu lager en weten we waar we aan toen zijn voor het komende jaar.
Hier vorige week ook weer voor 3 jaar vast gezet. Voor dit jaar is genoeg ingekocht dus over de prijzen deze winter maak ik me minder zorgen. Echter, volgend jaar is er een flink gat geslagen in die voorraad en moet er weer massaal ingekocht worden, met de onzekere situatie in de wereld en inderdaad het toegenomen verbruik van China is mij het risico te groot dat de prijzen volgend jaar stijgen. Ik heb al 12 jaar een contract bij Vattenfall dat ik steeds voor 3 jaar vast zet, wat ons afgelopen 1.5 jaar echt heel erg heeft gered, dus ik voel me het beste om in die trend te blijven. Wij kiezen nu bewust voor mogelijk 2 jaar te veel te betalen, dan het risico te lopen op stijgende prijzen en dan in de problemen te komen. Ondanks onze vorige lage prijzen hebben wij afgelopen winter ook zuinig gestookt om toch al voor te kunnen bereiden op een winter als de prijzen niet meer zouden zakken, heeft veel gas gescheeld maar ook veel comfort. Al zaten wij echt in een luxepositie nog met ons vaste contract. Nu verwachten we in januari een baby en wil ik dus wel gewoon de woning warm kunnen stoken, en met het huidige aanbod was dat nog te betalen als het nodig blijkt. Dit geeft veel meer rust. Heb de trends en prijzen afgelopen 1.5 jaar goed bijgehouden en daardoor ook wel ea aan kunnen zien komen, ik geloof daardoor wel dat het verhaal over China en dat de 2 jaren ná komende winter spannend worden kwa prijzen op waarheid berusten. Maar snap volledig dat dit voor anderen niet zo is. Mijn afweging is, liever 2 jaar het risico op te veel betalen, dan het risico om die 2 jaar het dubbele te betalen. Dat te veel, voel ik dan niet zo omdat ik al aan dat bedrag gewend ben
Ik heb nog 9 dagen om een goedkoper contract te vinden Daarna zit ik vast aan m'n 3 jaar. Maar vind dat wel een geruststelling hoor. Als er volgend jaar wéér ellende is, zit je er weer mee. En de overheid gaat niet nog eens helpen. En een jaar is zo voorbij, drie keer knipperen en het is alweer zo ver. Dus ik voel me goed bij 3 jaar, ook al neem je het risico dat je teveel gaat betalen. En als het écht heel veel goedkoper wordt (wat het volgens mij nooit meer gaat worden), dan loont het misschien de moeite om het contract open te breken (ondanks de boete). Ik neem echt het zeker voor het onzekere.
https://www.nu.nl/economie/6272052/gasprijs-zakt-naar-laagste-punt-in-ruim-een-maand.html Heeeuj, noorwegen gaat weer leveren. Gelukkig gewacht met vast contract nu hopen dat t verder door gaat dalen.
Ik had 3 jaar afgesloten, weer geannuleerd want goedkopere prijzen elders gevonden, weer 3 jaar afgesloten en voorlopig nog geen goedkopere prijzen voorbij zien komen . Dus over 3 dagen verloopt bedenktermijn, en dan zit ik er echt aan vast. Prima prijs vind ik, 1,29 gas en stroom 0,39 normaal en 0,38 dal. We hebben nu ook zonnepanelen dus helemaal blij!
Zojuist bij Vattenval een jaarcontract afgesloten. Normaal kWh 0,36 Dal kWh 0,32 Gas 1,28 De aankomende 14 dagen houd ik de ontwikkelingen in de gaten maar voor nu vind ik dit prima bedragen.
Wij hebben per augustus een nieuwe woning die ik aan wil melden en de boel vast wil zetten. We krijgen 15 zonnepanelen. Hoe is de ervaring bij Delta? Ik wil het denk ik voor 3 jaar vast gaan zetten. Zie door de bomen het bos niet