Ik denk niet dat het ooit nog veel goedkoper wordt. Vergeet niet dat de prijs van bv gas echt al wel laag staat. Nee, niet vergeleken met 3 jaar terug maar dat gaat echt niet meer terugkomen die lage prijzen. De belasting op gas is namelijk ook sky high he. 0,59 cent per m3. Ik betaal nu 1,29. Haal daar die belasting van af en je zit op 0,70 per m3. Dat is meer dan eerder ja, maar echt niet gek. De belasting maakt het bijna dubbel zo duur.
Heb geen ervaring met Delta, als het een partij is die nog overeind is na de gascrisis om het zo maar te zeggen en toen de ervaringen ook goed waren dan zou ik de gok wel wagen. Je termijnbedrag niet te hoog zetten meer naar wat je verbruikt
Netjes toch! En ik ben wel blij dat de twee weken overmorgen verstreken zijn hoor. Het geeft ook wel weer onnodig stress om dan je contract steeds op te moeten zeggen haha. Ik kijk morgen nog één laatste keer naar de tarieven maar ze stijgen juist ipv dalen dus ik verwacht er niks van.
Is dat voor 1 of 3 jaar? Heb je ook wel een punt. Ik vind het een sport om te besparen en 9 cent verschil is op 1000 kuub toch weer 90 euro.. ik verwacht eigenlijk ook geen scherper aanbod van dit momenteel.
Ik heb een flexibel contract en daar waar we begin van de maand een opleving was, zijn de prijzen juist weer heel hard dalende. Ben wel benieuwd waar de gasprijs nu weer stijgt dan? Anwb: 1 juli: 0,44 cent (ja kaal dus) 15 juli: 0,29 cent.
Ik check elke dag de meest gangbare; essent, eneco, oxxio, vattenfall, energiedirect etc. De prijzen zijn de laatste twee weken gestegen. Ik kijk wel specifiek naar 3 jaar, want ik wil alleen maar een contract voor 3 jaar. 3 jaar is overal nog iets duurder dan 1 jaar. Maar ook 1 jaar stijgt momenteel weer.
Oke vandaar, ik denk dat deze bedrijven ook altijd achter de meest recente prijsveranderingen aan hobbelen. Stijgen net iets later dan flexibel en dalen dus ook later.
Weet iemand de exacte opbouw bij kale gasprijzen? Ik weet even niet meer hoeveel dit exact is. Ik dacht zelf 29 cent per kuub (huidige prijs) plus 59 cent belasting en daar de btw nog bij van 21 procent? Dan zou dat dus 1,06 cent de kuub zijn momenteel. Of mis ik iets?
Het is 16 juli... m'n bedenktijd is om ik zit nu vast aan 3 jaar! Haha. We gaan het meemaken komende jaren!
Net een contract voor 3 jaar bij Eneco afgesloten. Ook door goede ervaringen in het verleden met Eneco. 0,38 voor elektra, 1,34 voor gas. 0,09 center per kWh terug levering. We hebben straks een hybride warmtepomp met nieuwe hr cv ketel. En een zonneboiler. 15 zonnepanelen en 2 houtkachels. We kunnen niet helemaal van het gas af maar hoop wel een heel stuk minder gas te gaan gebruiken. Komt volledige spouwmuurisolatie, overal dubbel glas, in de toekomst hr+++, vanaf september zolder en vloer isolatie. We gaan het zien hoeveel we gaan verbruiken.
Klopt lieve dames @Dubbelgeluk en @bluedrake! Moet even afkicken van elke dag kijken Ik ga er nog steeds wel een sport van maken om zo min mogelijk gas en stroom te verbruiken. We zijn qua gas van 1100m3 naar 700m3 gegaan. Nu wordt het een sport om dáár onder te blijven. En qua stroom hebben we zonnepanelen en probeer ik zo veel mogelijk direct te verbruiken. Lukt al aardig!
Haha jij bent echt net zoals ik, heb dat ook! Ik ga nog wel kijken maar dan bij Vattenfall, dat bevalt ons gewoon prima dus blijf daar ook. Als het nog goedkoper word dan ga ik weer bellen, omdat het kan Wij zijn ook van 1100 naar 757 gegaan. Nu hebben we wel een kind erbij dus zo extreem zal het niet meer worden denk ik. Heb ook wel dagen in de kou gezeten en dat hoop ik nu niet meer mee te maken. We hebben nu ook zonnepanelen en vorig jaar zomer dakisolatie geplaatst wat wel een verschil is! Toevallig ons raam ook kapot gegaan dus 1 raam is van dubbelglas naar hr++ gegaan en dat is toevallig ook nog ons grootste raam. Wek je nu meer op met je panelen nu ze op een andere fase zitten?
Ja groot gelijk, ik zou ook bellen als het weer goedkoper wordt! Hier ook dagen echt in de kou gezeten, hopelijk komende winter inderdaad niet meer. Ik vind het niet zo erg maar man en kind kan ik dat niet aan doen en jij met een kindje erbij inderdaad, zal knap worden om er onder te blijven! Hier merk ik echt veel verschil sinds we de panelen op een andere fase aangesloten hebben. We wekken nu bijna het dubbele op van wat we eerst opwekten. Heel blij mee dus! En nul foutmeldingen meer gehad.
Nee dat heb ik ook van man en kinderen in dit geval deze winter was ook niet eens een echte winter dus als het nu kouder word.. Opletten is goed, maar ik word nu wel wat minder streng. Oh super zeg van die panelen! Goed dat je er dan zelf nog achter bent gekomen Anders loop je nog een hoop kWh mis!