^^ met 6 pers dus. Cv wel aan, op 20. Koken elektrisch, wassen elke dag (probeer rekening te houden met daltarief), droger ook aan en draaien elke dag (of nacht) een vaatwasser. Als het zo uitkomt, 2x maar dit komt niet vaak voor.
De meeste redelijk laag dus in vergelijking met mijn verbruik. Toch vind ik mijn vebruik over een heel jaar gezien wel meevallen maar dat zal dan meer aan energie liggen ipv gas. Heb vorige maand onze jaarafrekening gehad. Gas: 950 m³ Energie: 1576 kwh
Oktober 23 m3 359 kWh (geen zonnepanelen en heb tijdens het herstel van mn operatie veel thuis gewerkt, vaatwasser, wasmachine en droger draaien meerdere keren per week maar zoveel mogelijk in daluren).
Hier zegt de Vattenfall app ook dat we tussen de 1000 en 1500 moeten bijbetalen. Ik hou het bij in een notitie en tot nu toe staan we nog op +509,- Mocht dat naar de min gaan kan ik ons termijnbedrag altijd nog omhoog gooien.
Dat is niet slecht dan toch? Ik vind het netjes hoor! Qua elektra wij iets hoger (217) gas maar 12m3. Maar wij hebben wel echt heel zuinig aan gedaan (gas alleen douchen en koken en heb veel de slowcooker gebruikt dus weinig gas).
Aiii ja dan gaat het hard he. Hier hebben ze die leeftijd nog niet Oh en mijn man gamed ook niet echt, hebben wel een playstation maar die wordt amper gebruikt. Het gasverbruik is hier zo hoog vanwege het douchen denk ik wat hier veel gedaan wordt. De verwarming staat alleen een enkele keer een uurtje aan. Nou goed, ik heb wel nog een vast contract dus in principe hoef ik nergens op te letten maar dat vind ik deze tijd eigenlijk niet kunnen.
Ik heb een energieneutrale kruik . Alleen wat brokjes . Lot vindt het heerlijk om bij je te liggen onder een dekentje. Win win situatie!!
Mocht je ze nog niet hebben, die comfort speed fans zijn wij erg blij mee. Bespaard aardig wat gas merkten we vorig jaar.
Met massage opties en low vibes (prrrrr prrrr). Zo heb ik vaak er 1 opgerold tegen mn buik/borst als ik op mn zij lig.
Is dat niet gebaseerd op het verbruik van vorig jaar? Of hoe berekenen zij het? Ik had laatst ook het termijnadvies ingevuld en daar stond ook €1000-1500 bij betalen, geen slimme meters overigens en de kachel nog niet aangehad, enkel klein elektrisch kacheltje. Volgens mijn eigen berekening zou ik zo’n €400 moeten bij betalen. Er vanuit gaande dat we 4500kwh stroom verbruiken en Max 800m3 gas.
https://www.ad.nl/geld/vattenfall-verhoogt-per-1-januari-variabele-tarieven-voor-stroom-en-gas~af700698/