Vraagje. Kun je een mobiele airco gebruiken om te verwarmen? De slang bij verkoelen moet naar buiten maar dat gaat door een raam of deur en als je wil verwarmen is dst natuurlijk niet handig. Dus kan dat zonder slang of is het principe van koelen en verwarmen hetzelfde? (Heb deze vraag ook in het kacheltopic geplaatst maar wie weet is er hier ook iemand die weet hoe dit zit
Nee qua verbruik niet. Maar die hoge gasprijzen maken het natuurlijk wel schreeuwend duur. Wij betalen 3,17 per kuub. Dat zou dan zo'n 11,- per dag kosten, als wij 3,5 kuub per dag zouden verbruiken, alleen gas en zonder belastingen. Tel dat erbij op en elektriciteit, ik word er niet blij van. Hier gaat de cv dus echt niet meer op 20 graden en ga ik zeker regelmatig de open haard aansteken, hoe slecht het ook is voor het milieu...
maandag was het inderdaad erg koud, toen ik sochtends vroeg naar mijn werk ging was het 2 graden. dus dan moet je harder stoken idd. dit weekend geven ze ook weer heel lage temperatuur op. nou dan ga ik echt wel de CV opstoken. het huis is ook echt koud, en nat. en je wil toch ook een fijn klimaat in huis hebben. zeker in de weekenden. ik heb nog steeds vooral de electrische camping kachel (we hebben zonnepanelen) aan op de plek waar ik zit. als ik thuis ben, dan loopt de temperatuur ook wel wat op. als we de CV aan gaan zetten zit je al snel op 4-6 m3 per dag. dus dat tikt flink aan. nou hebben we wel echt weinig gebruikt afgelopen maanden. wij zitten voor jan-nu half november op ca. 550 m3. waarbij we januari tot begin maart helemaal niet hadden opgelet op het verbruik die maanden zijn 165 m3 en 139 m3. dus deze maand probeer ik in iedergeval wel op te blijven letten.
Ja dinsdag had ik ineens weer 2.4, dus zal idd wel koud zijn geweest. Hier gaat ie ook aan hoor, houd er wel rekening mee, maar wil niet onder de 18 graden zitten binnen, moet wel een beetje lekker blijven.
Yeah, zie net dat Eneco 190,- heeft gestort. Krijgen ze het bij de eerstvolgende afschrijving weer terug, aangezien ik mijn voorschotbedrag tijdelijk met 190,- omhoog heb geschroefd. Iets met een krater in mijn hand, zo weet ik zeker dat het ook echt voor de energierekening wordt gebruikt.
Oktober Stroom 262 KWh - opgewekt 223 KWh dus netto 39 KWh, en voor de komende maanden nog zo'n 1200 KWh in de plus vanuit de zomer. Gas 16 m3 4 personen, villa. De verwarming is in oktober niet aan geweest, en nu 3 keer een uurtje of zo tot 17,5 of 18,5 graden.
Gisteren voor mezelf de jaarbalans opgemaakt. 950m3 aan gas en 6007kWh - 4410kWh = 1897kWh. Vindt ik zelf zeker met gas best netjes voor een vrijstaande woning van 168m2. Elektra is zo hoog vanwege o.a. de elektrische auto. Deze winter gaan onze huidige zonnepanelen eraf en komen er nieuwe op. Die nieuwe moeten daarmee ongeveer gaan afdekken wat we verbruiken.
Dat ik mijn energie jaarnota heb gekregen, en geld terug krijg. Maar ze gooien het termijnbedrag even met 159 omhoog!! En dat wordt deze maand al afgeschreven, want aanpassing moest voor de 15e...de dag dat ik de jaarnota en nieuwe termijnbedrag via de mail ontving. Maar ach, hey, ze gaan nog wel een aanpassing doen ivm het prijsplafond in januari. Ben woest!
Ik kan eindelijk op de app van mijn gas maar ik kom er niet aan uit. Help Eerste keer dat ik alleen woon maar ik snap er niks van. Kan ook niet het verbruik zien per dag en die gas staat in khw. Wat verbruik ik nu ?
Gaan je tarieven ook omhoog of alleen je termijn. Dat laatste wordt toch gecompenseerd met je volgnede jaarnota.
@Fantykoekie ik zou even wachten of je morgen meer kan zien. Maar ik neem aan dat dit toch je stroom is hoor. Bij welke maatschappij zit je? Misschien kunnen anderen met zelfde app je helpen
Nou de cv springt hier nu 's nachts bij. Hij staat op 16,5. Gister hebben we de elektrische verwarming uitgetest. Hij heeft de middag en avond op 17gr gestaan. 16kw verbruikt (maar ook gewassen en gedroogd hoor). 11 euro aan stroomkosten en daarnaast nog bijna 6 euro aan gas (1,7m3). We weten gewoon niet meer wat we moeten soms. Ben op het moment even zo boos. We werken allebei en zitten nog in de kou hier!!! Wat een land
Zijn er meer die bij Vattenfall een bericht in de app krijgen dat de slimme meter een vertraging heeft en je verbruik later inzichtelijk is? Baal er van, mis ‘al’ drie dagen. Hebben gisteren de verwarming aangehad dus ben best benieuwd wat dit heeft gedaan kwa verbruik.
Armoe he?! Zo voelt het voor mij ook. Ben er ook in mijn hoofd ontzettend mee bezig merk ik. Had de cv vannacht op 16,5 gezet en het was vanmorgen 17 graden beneden. Heb beneden en boven de ramen stuk opengezet om te ventileren en toen zakte het naar 16,5 graden beneden. Nu de cv op 19 gezet. Ik voel zo het geld mijn zak uitglippen. Maar ik weiger om in de kou te gaan zitten. Eerst was het een sport zo lang mogelijk de cv niet aan te zetten, maar het werd echt oncomfortabel, zelfs met dekentjes en kruikjes op de bank. Ben door chronische ziekte ook standaard moe en als ik moe ben heb ik het ook altijd vreselijk koud. Onder de 18,5 is voor mij dan ook echt niet te doen. Plus het werd vochtiger in huis. En mijn kinderen zijn longpatiëntjes, dus niet goed voor hun en ook niet goed voor het huis.
@Madelie @DeeLighT Heb jullie berichtjes geliked, niet omdat het leuk is maar wel zeer herkenbaar! Het is zeer frustrerend.
Inderdaad zeer frustrerend. En niet wetende wat de energieprijzen naar de toekomst gaan doen zorgt ervoor dat ik mij onrustig voel en stress voel. De energieprijzen zullen in ieder geval nooit meer zo worden als vanouds.