• Energierekening • pt 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Jep, hier ook. Lekkere timing ook, net nu het koud is

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113

Dat had ik ook (er teveel mee bezig zijn). Maar heel praktisch: in de zomer betaal je ook hetzelfde maandbedrag door dus als het goed is heb je daar de buffer opgebouwd om de winter door te komen. Wij hebben thuis afgesproken om op veel dingen consessies te doen (geen droger meer of minimaal, op lagere temperatuur wasmachine gebruiken, temperatuur stuk lager, veel korter douchen, veel minder in bad, waterbesparende douchekop, snuggies aan), maar ik weiger om in de koudste maanden te verkleumen in huis. We hebben gespeeld met temperatuur binnen en komen uit op 19.5 wat voor ons nog comfortabel voelt en 17 op slaapkamers kinderen ivm spelen boven. 19 ook geprobeerd maar dat werd echt te koud voor ons. En ja als ik de app bekijk kan ik wel janken over de hoeveelheid van verbruik maar als ik het over het hele jaar bekijk krijgen we nog steeds geld terug. In 2021 hebben we 1500 kuub verbruikt. Ik denk dat we in 2022 tussen de 900-1000 uitkomen. Dit kan volgend jaar lager omdat we in de eerste maanden van 2022 nog niet aan het opletten waren. Elektriciteit denk ik zo’n 1000 kwh ivm zonnepanelen. Ik vind het gezegend

chrystel73 en Zara75 vinden dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mijn termijn bedrag was op iets van 676,00 gezet. Die kon ik in het begin niet verlagen maar door extreem zuinig te zijn de laatste maanden in een paar stappen naar 201, kunnen zetten. Ik weiger zo'n hoog maandbedrag. Dan maar na moeten betalen.
    En ga nu kijken om over te stappen naar Anwb. Ik vind Eneco zulke naaiers. Zit er al sinds ik ooit op mijzelf ben gaan wonen bij, maar ben klaar met ze. Hanteren zo'n beetje de hoogste prijzen.

Havermout vindt dit leuk.
  4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    wij betalen nu 282. Maar zitten daar dus door alle bezuinigingen die we hebben gedaan nog behoorlijk onder. Als we ons verbruik van vorig jaar hadden aangehouden dan hadden we fors moeten bijbetalen. Maar wat ik keer probeer te zeggen is dat je verbruik van alleen deze maand dus niet heel interessant is, want het is logisch dat je meer verbruikt dan je ingecalculeerde maandbedrag, als het goed is compenseer je dat met de andere maanden. Wil je meer naar beneden dan zal je dus dingen moeten inleveren in je verbruik. Voor de 1 zullen dat andere keuzes zijn dan de andere. Wij hebben er dus voor gekozen dat we nu niet lager willen dan 19,5 maar hebben daardoor ook de keuze gemaakt om ipv elk 15 minuten per dag te douchen nu maar 2 minuten elk te douchen

5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier even stress, sinds 2 dagen nieuwe tarieven :(. Man had het mailtje over het hoofd gezien van eneco. was er dus niet op voorbereid toen ik net de app opende. We zijn met de stroom ongeveer 60cent omhoog gegaan en met gas ruim 2euro:(. Binnenkort krijgen we een nieuw maandtarief. Maar in de app hebben ze van het hele jaar met het nieuwe tarief berekend. Van deze prijzen raak ik een beetje erg in paniek, vooral ook dat er nog niks bekend is over het prijsplafon.

Net al via andere berekend en we zouden dan €100,- meer betalen dan afgelopen jaar. 1 ding denk ik wel zeker wij gaan overstappen of eneco moet met een super aanbod komen, maar dat zal wel niet en dat terwijl wij al sinds het begin (nu 14jaar) bij ze zitten

6. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ja echt! Kan nu niet checken of het oké is voor ons om de verwarming iets aan te zetten. Als gisteren vet veel gekost heeft dan kan ik er nog meer rekening meehouden. :o:

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nee tuurlijk, is logisch dat het verbruik veel hoger is in de wintermaanden. Stoken is de grootste kostenpost. Maar ik vind het verbruik van deze maand (en komende maanden) juist wel interessant, juist omdat in deze maanden het meest wordt verbruikt en de prijzen nu op hun top zijn. Maar tuurlijk ben ik mij ervan bewust dat dit gecompenseerd wordt door het lagere verbruik in de overige maanden.
    Wij douchen hier ookal sinds we variabel hebben zo kort mogelijk. Maar 2 minuten red ik niet hoor. Zeker niet als ik mijn haren moet wassen. Zet wel tijdens in inzepen de douche uit. Maar goed, dat verbruik aan gas is bijna verwaarloosbaar mocht het alsnog een strenge winter worden.

Anan vindt dit leuk.
  8. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb gisteren weer de warmtepomp aangehad, 1 dagje....verbruik was ruim 18kwh (hier uitgesplitst dus zonder de rest)!Ik schrok me verloren, hij staat maar op 19 gr. en het was niet eens koud in huis voordat hij aanging....word nog wat deze winter ,straks een mega verbruik omdat de verwarming nog steeds niet goed ingeregeld is.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Respect hoor, de kraan uitzetten tijdens douchen lukt mij echt niet meer. Ik sta letterlijk te klappertanden, de omgevingstemperatuur is gewoon ijskoud. Niet te doen!!

NiVa0230, Maslov en Madelie vinden dit leuk.
  10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Maar ik stook inmiddels normaal, wel minder dan hoog dan voorheen, maar badkamer is nu dus wat comfortabeler dan vorige maand toen het wat begon af te koelen. Toen had ik ook zoiets van, oké die douche gaat niet meer uit.
    Boven stook ik in de ochtend heel even een uurtje om de kou eraf te halen, maar in de badkamer blijft de verwarming aan. Sowieso om schimmelvorming tegen te gaan, maar ook omdat ik weiger te bevriezen.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij missen al 10 dagen qua verbruik inzicht.

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Vorige winter heb ik zelf een op een briefje de boel bijgehouden. Datum, begintijd enz....
    Werkt ook uitstekend.
    Ik zit bij Essent en tegen het weekend aan lopen ze ook weer 2 a 3 dagen achter in de app:rolleyes:

chrystel73 vindt dit leuk.
  13. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Pfoe wij hebben vandaag voor het eerst de verwarming weer aan ivm verbouwing; vloerverwarming moest helemaal opnieuw opstarten en dat ging niet zonder slag of stoot. 12 kuub verbruik , mag toch hopen dat dit niet iedere dag het geval gaat zijn! (En dat is dan nog maar tot 15 graden dus we zijn er nog niet).

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik merk hier ook dat het sneller vochtig is.
    Ik probeer wel te luchten maar zodra alles droog is gaat de boel weer dicht. En ik droog de voordeur en onderste rand vd ramen af met een doek 's morgens.

Nog anderhalve maand doorploeteren.
    Als het plafond er straks is is het gelukkig alweer beter te doen.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Dat is iets meer dan ons verbruik ongeveer in zomermaanden. Dus koken en warm water. Geen verwarming. Verwarming vraagt echt het meeste. Als die aan heeft gestaan schiet het aardig omhoog

16. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik begrijp echt niet hoe dit mogelijk is. Ons verbruik is zelfs in de zomermaanden niet zó laag geweest.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    ben wel blij dit te lezen, haha. Ik kan helaas het tussentijds verbruik niet zien bij ons maatschappij. Kan alleen globaal zien via mijnenergieinzicht.nl en dus achteraf wat het daadwerkelijk verbruik is. Maar in oktober 66 vond ik wel vrij hoog aangezien er veel warme dagen waren.
    Hou m'n hart vast voor wat november doet. Maar denk dat het vergelijkbaar is met jullie.

18. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik kijk net in de eneco app en schrik me rot. We wonen nu 4 weken in ons nieuwe huis en er hangt nu 3 weken een nieuwe cv ketel. In de eneco app staat een verbruik van 4-6 m3 per dag, terwijl de slimme thermostaat aangeeft dat we dat per week verbruiken.. nog al een verschil of je 20 euro per dag of per week verbruikt :confused:

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Stook je of niet? Zo ja, dan zal het echt per dag zijn.

Deel Deze Pagina