Yeah, ik ben overgestapt naar ANWB, vanaf 2 januari, doeidoei Eneco, stelletje parasieten . Enige wat ik niet begrijp is hoe ANWB weet waar ik nu klant ben, ze gaan blijkbaar de overstap regelen... ik heb dat nergens aangegeven?? @RoGiJuLi of anderen die zijn overgestapt...hoe ging dit bij jullie??
Wij hadden de thermostaat op 19,5. Een kleine 5 kuub per dag. Al eerder getest met 19 graden maar dat vonden we toch te kil. Nu toch sinds dinsdag op 19 gezet en zie dat we nu elke dag tussen 2,5-3 kuub kwijt zijn. Wat een verschil met zo’n halve graad zeg
Jeetje ik ben jaloers! Afgelopen zaterdag/zondag waren wij per dag 4,5 kuub gas kwijt, op 17!! graden. Stond de cv wel dag en nacht op 17 graden, weet niet hoe warm jij hem 's nachts hebt ingesteld.. Maar als wij dus 19 graden zouden stoken zouden we veel meer kuub kwijt zijn. We verwarmen btw alleen de woonkamer/keuken
Haha goede vraag. Maar ik denk dat ze dat gewoon in een systeem kunnen zien hoor. Ze konden ook zien dat stedin mijn netbeheerder is. Ik vraag me meer af: mijn slimme meter staat al 3 maanden in storing en stedin weet ervan maar kunnen nu niks doen omdat er geen meter zijn om te vervangen. Maar ik zie op mijn toon wel gewoon mijn verbruik alleen de app werkt niet omdat Eneco het niet kan uitlezen. Ik vraag me dus meer af hoe anwb mijn meter gaat uitlezen Maar goed dat hoor ik vast vanzelf dacht ik.
s nachts staat hij hetzelfde (vloerverwarming. Stook beneden en de kinder slaapkamers heb ik op 17 dus die slaan soms aan en soms zijn ze uit. wij hebben een huis uit 2016 dus goed geïsoleerd, scheelt natuurlijk een hoop
Ik heb dit nu ook gevraagd bij stedin maar nog geen antwoord: wat gebeurd er als je slimme meter in storing is? Dat is de mijne al vanaf 24 september. Op mijn toon kan ik wel alles zien maar hij kan de gegevens niet doorgeven aan Eneco. Maar straks krijg ik een eindafrekening bij Eneco en gaat anwb mijn start uitlezen maar dat kan niet. Volgens stedin moet ik het dan handmatig opgeven. Ok maar dan weet Eneco toch alleen mijn standen vanaf de laatste meting in totaal? Hoe weten ze dan wat ik wanneer heb verbruikt tegen welk tarief? Of werkt dat anders? (Ik moet blijkbaar een nieuwe slimme meter maar door grondstof tekort pas leverbaar per april 2023)
Ze gaan naar je netbeheerder (in ons geval Stedin) en die zeggen op bij je leverancier (in ons geval eneco)
Doen niet eens gek. Regelmatig kort douchen natuurlijk en gewoon dagelijks wassen / drogen. Vaatwasser elke dag. En de cv op 20 zetten..
Zondag en woensdag gewassen maar op de andere dagen is het stroom niet veel minder. De 12 en 10 kuub gas; het waren toen wel koude dagen.
Maar met de CV op 20 vind ik het wel meevallen, zeker voor een vrijstaand huis. Hier staat hij op 18.5 en wij zitten ook op de 6 kuub per dag gemiddeld, in een (ruime) tussenwoning.