Snap ik. Hier breekt het zweet me al uit als L het op een krijsen zet en dus zo spartelt. O deed dit ook. Had het gewoon koud. O o o die luier. Vreselijk. Mini O en M waren wat steviger en wat relaxter. Die bleven dus beter liggen toen ze zo klein waren. Maar toch op een gegeven moment niet meer. Waar ik nu een beetje ‘bang’ voor ben is dat broekjes straks voor L nog niet goed aansluiten bij de beentjes. Ze is best tenger nl. Maargoed. Zorg voor later.
Hier nog steeds aan het wachten op de zonnepanelen. We hebben iemand die ze kan neerleggen, alleen dan moeten ze wel binnen komen. 18 september besteld Kon 4-6 weken duren, dus hoop dat ze snel binnen komen ondanks dat ze nu niet heel veel opleveren. Ze kunnen er maar op liggen denk ik dan
4-6 weken? Dan heeft je leverancier hele goede connecties. Je kan tegenwoordig eerder 4-6 maanden verwachten en dan zit het nog mee.
Er stonden een aantal dingen op nabestelling, de panelen zelf etc waren wel op voorraad. Alleen de houders die we nodig hebben niet.
Wij hebben eind september zonnepanelen besteld en 6 dec (mijn Sinterklaas cadeau dan maar ) ze gelegd, wij vonden dat ook al snel ja. Misschien dat minder mensen ze in de winter willen laten leggen? Levert nu natuurlijk nog niet veel op.
Ik kijk voornamelijk naar de eenheden en vergelijk die met vorig jaar. Hoe dichter hij 0 hoe beter, maar dat wordt m hier niet.
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met het personeelstekort. Wij hebben alleen het materiaal nodig, en niet de mensen. Overigens gaat het bij ons om 5 panelen voor onze schuur, dus dat valt best mee.
Niet helemaal want waar wij de panelen van krijgen weet ik dat ze in juni en juli panelen besteld hebben. Degene van juni kregen een verwachte uitleverdatum van eind november van de fabriek. Het hangt heel erg van je omvormers af, maar ik denk dat je daar inmiddels ook wel montagemateriaal bij mag tellen aangezien die ook gas/elektra issues hebben.
Daar heb je zeker ook gelijk in. Toen wij de panelen gingen bestellen hadden ze die al op voorraad, en de omvormer ook. Alleen de steunen waar de zonnepanelen op moeten ( ze komen bij ons oost - west) stonden op nalevering met nog een aantal klein materiaal. We hebben nog wel even geduld, voorpret is het leukste
@meav: Gasvrije woning met label a++++, dus zeg maar de hoogste die je kan krijgen. Met ons jaren 60 huis is dat alleen maar een droom. Het had een d/e label en nu een a/b label. Ik krijg geen volledig A label om dat onze achterdeur en achterraam nog van merantihout zijn en niet van kunststof. Op onze kunststof kozijnen en voordeur zit a label. a+++ glas ook in de schuifpui en achterdeur geld helaas niet. Opzicht niet erg, er zit een tochstrip rond de deur. Verder chips onder de vloer, spouwmuur isolatie en dak isolatie, laatste zelf gedaan. Met klussen helaas nog niet klaar, en qua gereedschap van Bosch alleen fan van de boorhamers en die hebben we hier wel nodig met goede betonboren (er zijn er al 4 gesneuveld in 2 maten dus 2 van elk net als de oude boorhamer dus nu een betere gekocht). Dan hebben ze stevig beton gebruikt in jullie huis. Onze boorhamer is ook bosch blauw. Eigenlijk is al het gereedschap met accu of draad bosch blauw. Wel wat duurder maar goede kwaliteit. En met klussen moet je dat hebben. Maar helaas heel veel restpunten die niet gemeld waren en zelfs verborgen gebreken (nieuwbouwwoning van de 1e kopers gekocht na oplevering) zijn al 6 bijna 7 weken 7 dagen per week hele dagen en avonden bezig. En wachten ondertussen al 4 weken dat ze het spuitwerk van het plafond komen herstellen, want dat komt naar beneden. Voorlopig zijn we nog niet klaar helaas. Een nieuwbouw woning met verborgen verbreken het moet niet gekker worden zeg. Ik dacht dat wij dus pech hadden met een rot schuurdak en een lekkend riool in de douche maar nee, in de nieuwbouw kan dat dus ook. Bouwkundig onderzoek stelde duidelijk geen reet voor maar heeft ons wel geld opgeleverd. De tuin moet ook nog volledig aangelegd Wij wonen er bijna 5 jaar en moeten de tuin ook nog aanpakken, eerst sparen, in die tuin staat helaas geen geldboom. Suc6 met je verbouwing
Het probleem zit hem op dit moment niet in de panelen maar de omvormers en andere materialen. Maar op zich kunnen we materiaal nog wel met een week of 3 a 4 binnen hebben. Het is wel voor elk project een puzzel om het met meerdere leveranciers compleet te maken. En we hebben inmiddels aardig wat materiaal op voorraad genomen omdat ze zo slecht te krijgen zijn. Het is dus net hoe je installateur inkoopt waarschijnlijk. Daarnaast is natuurlijk ook niet alleen de materiaal. Het is gekkenhuis qua aanvragen. Sta je ergens te leggen, staat de buurman beneden dat ie ze ook wil. Heb je ze ergens net gelegd wordt je gebeld, dat zus, moeder en oma ze ook willen. Heel goed voor de zaken natuurlijk maar ook daarvoor moet je weer ergens materialen vandaan zien te halen en we trekken ook niet ergens een blik met goed personeel open.
De adviseur hier zei het toen ook. De adviesaanvragen waren vervijfvoudigd of zo, en eerst kocht 20 procent uiteindelijk, maar inmiddels 90 procent.
De gegevens op het dashboard m.b.t tot de teruglevering van Eneco kloppen inderdaad niet. Ze hebben de teruglevering berekend voor de zelfde prijs als de prijs van het stroom. Als dit nog gesaldeerd zou worden, dan rekenen ze met veel te weinig opgewekte stroom. (Zie afb 2) 196 kwh volgens eneco tegen 336,7 in de panelenapp.