• Energierekening • pt 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het hoeft niet perse via een wet. Het kabinet wil er geen wet voor indienen, maar via besluit

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bizar hè, dat terwijl je overal hoort dat de prijzen zakken

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Zojuist de nieuwe tarieven van Energiedirect gekregen voor 1 januari.
    Boven het plafond zijn dit onze prijzen:

Stroom normaal tarief: 0,91 kwh
    Stroom dal tarief: 0,72 kwm
    Gas: 2,72

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Energiebedrijven maken ontzettend veel winst, eigenlijk schandalig dat dat kan en mag in deze tijd. Gaat om echt enorme bedragen..

Dubbelgeluk, Syane, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Wat voor besluit bedoel je precies? Want er is al een wetsvoorstel ingediend. Wordt vanavond weer over gedebatteerd door de tweede kamer.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Hier is het nu 17.5 graden, nog steeds geen verwarming aan gehad. Vind dat prima te doen met een lekker warme trui. Wel heb ik koude voeten als ik stilzit, maar dat had ik een paar weken geleden bij 23 graden ook al dus dat zegt helaas weinig. Alleen als het echt hoogzomer is heb ik geen last van koude voeten geloof ik :| Gelukkig ben ik veel bezig, dan heb ik er niet zo'n last van. En áls ik dan ga zitten pak ik er gewoon een warme kruik bij.

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oké nou ik krijg soms het gevoel dat men hier 20 bloedheet vindt als ik zeg dat ik hem op 20 zet maar ik begrijp dat dit persoonlijk is en per huis verschilt. Als het hier overdag 19,5 bijv is en ik ben bezig, dan vind ik dit ook prima. Voor mijn doen is dat al heel wat, omdat ik hem altijd op 21 had staan.

Ook ik heb inmiddels m’n nieuwe tarieven binnen. Maar ik maak me nu serieus meer druk om onze kinderopvang kosten straks. Opvang heeft het uurtarief met een euro per uur verhoogd. Straks gaan hier 3 kinderen 3 dagen per week naar de opvang. Dat is 143 uur PER kind per maand à 9,75€ per uur. Om te huilen. En ja natuurlijk krijgen we kot, maar dat is bij een rekening van 4100€ ongeveer de helft. Om te huilen dit…

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    @Nina Sanders hier zijn we al helemaal gewend aan 17,5/18,5 graden. Maar met skinny jeans aan heb ik wel een beetje koude benen al ik stil zit ( heb altijd sloffen en een leuk gebreid vest aan) maar we hebben best een koude vloer.
    Laatst was de schoorsteenveger geweest en wij natuurlijk meteen onze haard weer uitproberen maar ik werd helemaal gek van 20/21 graden. Net alsof ik continu opvliegers had :D
    Voor de rest vindt ik dat je het helemaal zelf moet weten. De een kan het beter hebben dan een ander.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit vroeg ik me ook af

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja is ook ergens gewoon gewenning hè!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik moest laatst echt lachen. Baby had gepoept dus ik wilde haar even snel verschonen. Ik had mijn badjas aan en vergat dus de cv omhoog te doen. Want wilde haar gauw helpen. Komt mijn man beneden dat het koud was. Lag ik mevrouw te verschonen in 17 graden en ook nog eens onder het stalraampje (enkel glas) én ik had alle rolluiken net open gedaan (geen id waarom want het was nog donker, maar als ik de rolluiken en de shutters open doe komt er ook opeens een koude golf). Ze had ook echt ijskoude handen en voeten en zelfs haar neus en kin voelde ijskoud aan. Ik denk dat ze haar moeder heeft gehaat toen :roflmao:

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier staat hij overdag op 18 en s avonds op 18,5, maar dat is wel goed te doen. Ik denk eigenlijk dat hij iets lager aangeeft dan hij eigenlijk is, want hij hangt precies in de tocht van de achterdeur hier.
    Hier is de KDV ook duurder en de KOT omlaag, maar gelukkig heb ik nog maar 1 kind, 2 dagen BSO met amper vakantieopvang, maat met dit soort bedragen is dat inderdaad niet leuk meer (en ook niet meer te betalen toch, want ook met een hoog inkomen is dit toch heel veel geld).

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    Jeetje wat een geld idd.

14. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    Het is veel geld elke maand, maar heel eerlijk, ik vind het niet heel veel geld voor hetgeen je krijgt. Drie dagen per week, drie kinderen. Maar ik begrijp het, alle kosten stijgen dus het is slikken.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja je kan dan wel een groot deel terug krijgen maar feit blijft dat de eigen bijdrage gewoon hartstikke veel geld is. En op dit moment ben ik ook niet meer in de positie om heel gemakkelijk te zeggen dat ik minder ga werken. Tuurlijk scheelt dat opvangkosten maar ik lever dan toch meer salaris in en ik word ook niet blij van het alternatief (meer thuis zijn om te zorgen voor 4 kinderen).
    Maar hoe dan ook, het blijft gewoon een enorm bedrag.

In november wordt de 2e dan 4 jaar dus dan zal er opvang wegvallen. Alleen wilden we op dat moment ook de bso inschakelen voor de oudste 2 jongens. Dus 2 op school / bso en 2 op de dagopvang. Maargoed. We moeten tzt maar even goed bekijken wat haalbaar is.

17. Havermout

Havermout Niet meer actief

Bso scheelt wel hoor. Minder uren, lager tarief (bij ons dan)

18. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier gaat het bso tarief naar 9.15 tot onze schrik.

19. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ja heftig hè die tarieven. Hier ook. Gaan met bso naar 9,93 en met kdv naar 10,20 nu. Allebei met 11% verhoogd. Kot gaat niet zo mee en we krijgen niet bijster veel omdat we goed verdienen. Maar met al die stijgende kosten gaan wij t ook wel voelen hoor. En onze salarissen krijgen helaas niet met dezelfde inflatiecorrectie als alle kosten…

20. Havermout

Havermout Niet meer actief

Jeetje ja. Wij gaan naar 8,97 ( opvang) en 7,72 (bso) (dorp tegen grote stad aan, beide geen ketens) Dat is in totaal ook wel 107 per maand meer voor 3 kinderen maar dat is nog te overzien EN allemaal nog onder of op het maximum te vergoeden tarief.

Hiervoor zaten we bij een keten en beide betaalden we daar hogere tarieven. Bizar hoe verschillend het overal is.

En dan je energie erbij, verzekeringen omhoog…boodschappen..

Deel Deze Pagina