• Energierekening • pt 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    2000 euro voor de kinderopvang? Dat is nog meer dan mijn maandloon :eek:

2. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Dan hoop ik maar dat we dat nog krijgen:confused:

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Ik heb geen 4 kinderen, maar wij hebben toen onze 2 kinderen klein waren ook wel 5 en 4 gewerkt (en mijn 4 werkdagen zijn niet gemiddeld zullen we maar zeggen, formele aanstelling waa 36,8 uur maar daarmee red je t ook niet als arts). 4 dagen was voor mij het minimum en man was aan het investeren in zijn toekomst. Die begon overigens in zijn laatste baan gruwelijk vroeg maar was dan vaak ook vroeg klaar. Dus ik had de ochtenden en hij een deel van de middagen.

Ik vind je bericht wat veroordelend overkomen.

@Nina Sanders is een gastouder aan huis niet voordeliger voor jullie?

CroqueMadame, Syane, Kundera en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier gaat het tarief van de bso ook naar 9,30 per uur.
    Gas en electra wordt iets duurder maar is wel te overzien.
    Al met al zijn de toeslagen ook best fors verhoogd. Dus we gaan het wel redden.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #725 Nina Sanders, 1 dec 2022
    Laatst bewerkt: 1 dec 2022
    Nouja het punt is niet waar je het geld vandaan haalt. Of je nu je vakantiegeld aanbreekt of het uit andere potjes haalt, geld is geld. En ik vind 2000€ een behoorlijke klap geld. Dat is het toch ook? Los van ons inkomen. Los van of je er veel of weinig voor krijgt. Het is gewoon veel geld.
    En ja. Werken loont nog steeds. Maar ik zou ook niet anders willen. Stoppen zou ik echt niet willen.

Zoals ook al vaker genoemd werk ik op projectbasis en zijn mijn uren in een werkweek nooit exact gelijk. We hebben op ons werk echt te maken met piekperiodes waarin je gerust meer dan 40 uur werkt. Dit is te veel met kleine kinderen als je gebonden bent aan kantoortijden.
    Dat ben ik niet en geloof mij, 40 uur gemiddeld verspreiden over een gehele week is echt wel te doen. Ook met kinderen. En ik vind mijn werk oprecht leuk dus het voelt niet als een vervelende verplichting. Ook niet wanneer ik om zaterdag 5.00 de wekker zet om iets af te ronden. Nee, dat vind ik écht niet erg. Heerlijk zelfs :D lekker vroeg opstaan, wat doen.. en dan de hele dag nog lekker voor je hebben. Niet elk weekend alsjeblieft maar als iets naar tevredenheid kan afronden dan geeft me dat voldoening!

In minder drukke periodes, zoals begin 2021 werk ik dan een stuk minder, als er minder projecten lopen. Dat compenseert elkaar behoorlijk. Dus dat komt eigenlijk altijd wel goed. Voor mij werkt dit prettig, maar kan me ook voorstellen voor anderen niet. Werk en privé gaan namelijk best wel door elkaar lopen. Zo heb ik een lopend project moeten overdragen toen ik met verlof ging en zelfs dat volg ik nu nog op de voet. Ik móet en zal weten hoe dat is opgepakt. Stom hè. Ik heb verlof. Maar geef niet graag de regie uit handen en mijn projecten voelen echt ‘van mij’. :p Daarom zal ik denk ik ook niet gauw denken ‘het is goed zo’. Misschien is dat tegelijkertijd ook een valkuil. Handig ja, want ik blijf veel werken en weet dit te combineren met gezin, maar het vergt ook veel. Het is nooit klaar en ik heb altijd wel ‘iets’ te doen. Vermoeiend ook. Maar dat is ook wel een stukje karakter van mij. Ik kan echt niet stil zitten en ben enorm perfectionistisch.

Qua werkverdeling.. mijn man werkt op dit moment 4 dagen per week en gaat terug naar 3,5. Er wordt dus wel degelijk gekeken naar werk-privé balans hier. Het is alleen man die verlof opneemt in dit geval. ;). Hij is altijd al een betere huisvader geweest. Relaxter. Ik moet er niet aan denken. Zou alle ballen hoog willen houden. Iedereen tevreden willen houden en zelf wat meer stress ervaren. Hij vindt die ene dag heerlijk. Nou perfect! Financieel is het ook beter als ik degene ben die meer uren blijft werken. :thumup: Voor iedereen die denkt dat dit niet te doen is, dat is het wel. Maar wel met wat aanpassingen idd en gelukkig zijn onze werkgevers flexibel. Dat werkt 2 kanten op.

Als ik ook nog minder zou werken, dan zou dit in de praktijk betekenen dat ik minder betaald krijg maar dat de lopende projecten alsnog geleid en uitgevoerd moeten worden. Heel leuk, maar dat levert me geen klap op. Want het werk zelf wordt er niet minder op. Of ik zou echt significant minder projecten moeten aannemen, dat is een optie. Maar dan moet je echt denken aan teruggaan naar parttime. Gaat hem niet worden en word ik ook niet blij van, haha.

Al met al is het een hele puzzel al en toe, maar te doen. Alleen idd, ongeacht wat ik verdien, ongeacht wie thuis is bij de kinderen op niet-kdv dagen, het blijft een klap geld. ;).

Gastouder aan huis is hier niet te vinden. Maar werkt ook niet. Want ons kantoor zit in de bijkeuken waar we binnenkomen. Beneden dus. Dan heb je met 4 kindjes alsnog veel lawaai en zie je ze tussendoor alsnog veel. Moet er niet aan denken. Bovendien is het op dagen dat ik thuiswerk ook wel prettig om ze fysiek weg te kunnen brengen. Een stil en opgeruimd huis schept orde en rust. En dat helpt mij ook tijdens het werk. :)

Volgens mij heb ik de meeste vragen nu wel beantwoord :roflmao:

Theezeefje, femkes, bluedrake en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou alsof je het over de duivel hebt. Ook bij ons zijn de CAO onderhandelingen erdoor. Sprak net een collega. Nou, dat is fijn want zal toch wat schelen. :thumup:

nelta vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah das fijn. Ik hoop bij ons ook snel. Loopt 31-1 af, maar het gaat nog een lang traject worden ben ik bang.... Deze maand de 4e onderhandelronde.
    Man krijgt er vanaf deze maand 160 euro netto bij. (en hopelijk nog meer als hij zn beoordelingsgesprek heeft gehad)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh fijn! Bij man duurt het hier altijd heel lang. Pff. Irritant is dat hè!

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier niks erbij bij beide niet, geloof bij vriend ergens helft van het jaar wel, een paar %. Kosten BSO omhoog, energie omhoog, geen andere toeslagen of kgb. We beginnen het inmiddels wel echt te merken, nu alles duurder wordt. Vooral de boodschappen schrik ik altijd van. Wij hebben de verwarming op 19, maar in de avond even half uurtje op 20 en dan uit. Net ff beter als je niks zit te doen.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat doen jullie eigenlijk met een eventuele teruggave van de energieleverancier? Ik ben geneigd om dit direct weer te steken in de energie. Zo van, ik verhoog eenmalig mijn termijnbedrag met huidig bedrag + teruggaaf. Maar dit voelt ook zo dom haha.

11. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor wij hebben het bewust op een aparte rekening gezet.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom? Ik zou het ook zo doen denk ik.
    Hier nog een contract, maar de wasmachine staat op instorten, dus daar gaat heen. We krijgen deze maand ook nog 400 euro terug met de jaarnota, dus we moeten een eind komen lijkt me.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je netto loon zal waarschijnlijk wel hoger uitvallen. Hier scheelt het 80 euro pp. Op de site van raet kun je dat berekenen, ook al voor 2023.

14. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik zet het gewoon op de spaarrekening en daar zit een potje ter reservering van energie.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Bij welke maatschappij zat je dan?

16. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    HVC

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dat ga ik eens doen! Dank voor de tip. Scheelt toch weer. :thumup:

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Uhm, bij mij wordt het iets lager of nagenoeg hetzelfde, heb het op 2 sites berekend :roflmao: Zal vast iets niet goed hebben gedaan, haha.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze nieuwe zonnepalen liggen eindelijk.

De meter loopt ineens terug :D

bluedrake, Ysabella en princess79 vinden dit leuk.
  20. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Hier liggen ze nu ook eindelijk een paar dagen, laat de zon maar schijnen :D (alhoewel het deze aankomende maanden niet heel bijzonder is natuurlijk)

bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina