Ik vind het niet nodig om de verwarming op 19 of 20 te zetten, dus dat bedrag gaat naar de dure boodschappen en naar de spaarrekening.
Hier gisteren en vandaag de boel op 17,5 graden maar de verwarming blijft aanslaan hoor. Dus die 5 a 6 kuub per dag maken we nu zowiezo. Wel geluk dit jaar dat oktober en november nog zo warm was.
Ik geef het koukleumen op hoor. Dan maar betalen. Ik heb een spieraandoening en dat gaat gewoon niet goed samen met de kou Dus hier staat de verwarming nu veel aan Voel me er gewoon schuldig over
Elektrisch dekentje allicht wat voor je? Ik warm hier de boel gecombineerd met een elektra kacheltje en de cv net wat de dagindeling is. Is t alleen voor de avond dan de elektra kachel, maar vanmorgen was t cv bijv.
Hou m’n hart vast voor vandaag. cv op 20 en is loeiheet. Het is dus koud buiten. Ik gedoucht, man en M. 2 wassen gedraaid, 2 drogers (beddengoed van iedereen) en uiteindelijk 2 vaatwassers (visite gehad)..
2 december, dus vrijdag, 10 kuub gas verbruikt en 12 kWh stroom… ik gok dat wij ook niet veel bijzonders hebben gedaan. De helft van het gezin douchen waarschijnlijk en een vaatwasser, wasmachine en droger.. Ja en de tv..
Hier vrijdag 6 en zaterdag 8, zal vandaag nog wel meer zijn, want koud en hele dag thuis. Maar hier max 18.5, dus dat zal een deel van het verschil verklaren.
Ik breek hier ook maar eens in want heb net de meterstanden doorgegeven en heb een beetje zitten rekenen. Wij hebben mazzel want tarief staat nog vast tot eind volgend jaar (en we krijgen dus zelfs terug, vermoedelijk). Maar hoeveel kWh/m3 verbruiken jullie nou op jaarbasis? En met hoeveel personen? Ik heb namelijk het idee dat wij eigenlijk heel zuinig zijn, ondanks dat we er eigenlijk niet echt op letten, behalve met het aanzetten van de verwarming nu…
Hier komen we uit op 900 m3 en tussen de 1550-1600 kwh. Met 5 personen en 6 oude zonnepaneeltjes. Verwarming staat hier al even aan op 18.0-18.5 graden.
Dan valt het misschien nog mee inderdaad. Toch baal je wel even bij dit verbruik, want gaan we zo door, dan verbruiken we deze maand 1200 kwh alleen al aan verwarming
Ja klopt, die warmtepomp vreet echt energie. Ik was dus niet amused toen Greenchoice kwam net 1,04 dus toch maar de overstap naar anwb energie.
1600kwh! Hoeveel leveren die zonnepanelen dan op? Qua stroom zitten wij veel hoger - 6050kwh, maar hebben dan ook geen zonnepanelen - en qua gas afgelopen jaar 1350m3 verbruikt. Dat vond ik echt niet slecht als je bedenkt dat hier per dag gemiddeld negen mensen douchen (ook meisjes met lang haar), dat de wasmachine bijna non stop aan staat en dat we bijv. ook drie keer per dag warm water verbruiken voor de afwas.
Gisteren zijn de zonnepanelen aangesloten. In de app van energiedirect zie ik nu ook het icoontje van de panelen. Maar wat staat daar nu bij verbruik? Is dat wat de panelen hebben opgewekt of is het wat ze hebben teruggeleverd? En bij de kwh? Staat daar nu het verbruik wat we naast de zonnepanelen hebben gehad?
Oh 6000 vind ik wel heel veel. Wij zaten altijd rond de 4400 en afgelopen jaar op 3600 en 1200m3. Hier 5 man.
We leveren zo’n 800 kwh terug en dan gebruiken we nog voor de meter. Ik denk totaal 2500 kwh gebruik.