Hier nu de beslissing genomen om de thermostaat op 18 te laten dag en nacht. Dat gekleum de hele tijd is niks waard. Ik heb rugklachten en heb de laatste weken zoveel pijn. Iedereen is verkouden en voelt zich niet fit. We gaan eens aankijken wat dit met het verbruik doet.
Maar waarom zou je hem de hele nacht op 18 laten staan, je kan de cv toch uitzetten? Stel je moet om 7 uur opstaan dan laat je hem vanaf 630 langzaam weer opwarmen totdat het behaaglijk is of gaat dit over vloerverwarming?
Dat en sensorlampen, 16,99 kostte t kreng bij de gamma (de sensor zit op t peertje) doodsimpel hangkap opgehangen in de wc, peertje er in gedraaid en scheelt me weer een herhaling of 10.000 Had ook een wand/plafondlamp van de lidl, die kan je keurig instellen qua sensorbereik en hoe lang hij aan moet blijven. Maar dan moest ik 3 gaten in gewapend beton zien te krijgen, eeeeh laat maar. Allicht wat voor de overloop als wandlamp. Overweeg nog een kattenluikje naast de deur naar de trap, heeft er ook ooit gezeten dus zou moeten kunnen. Die sukkels doen elke keer de deur wagenwijd open duwen, stel je voor dat 15cm voldoende zou wezen... (En hier nog geen dranger vanwege de katten)
Heb hier inmiddels gemerkt dat het niet echt loont om de thermostaat terug te zetten ‘s nachts. Wij hebben hem nu dag en nacht op 19. Was 19,5. Ik doe m’n best
Als je nog zit met licht etc niet uit doen, je kan ook nog naar sensoren kijken. Hier in huis hebben we inmiddels alles op Phillips hue en alleen de lampen in de slaapkamer zijn niet op sensor. Waardoor je dus ook nooit kan vergeten het licht uit te doen. Je hebt allerlei soorten merken hierin overigens die minder duur zijn dan Phillips.
Ja ons eerste appartement was kleiner dan onze woonkamer) maar dat was juist weer super slecht geïsoleerd waardoor we weer een hoog gebruik hadden)
Hier anwb gekozen ook voor de naam. De andere ken ik helemaal niet. En de bekendere aanbieders zijn ook allemaal duur nu.
Ja, dat merk je nu wel inderdaad. De radiatoren op de slaapkamers heb ik wel open want anders is het boven echt een vrieskist ( het blijft koud boven maar de scherpe randjes zijn er vanaf) maar de deuren van de slaapkamers staan altijd open. En in de douche hebben we geen verwarming en een klein raampje met enkelglas. Het wordt vooral lollig als mijn man bedenkt om de ramen los te zetten om te luchten en vervolgens het te vergeten
Daar heb je een punt. De appartementen waar wij woonden zijn niet voor niets gesloopt denk ik dan maar.
Ik had vandaag een hemd aan, daaroverheen een longsleeve, 2 truien en en poncho. Onder m'n jeans een dikke legging met zo'n flanellen voering. Is thuis met 17 graden nog net te doen, zolang ik in beweging blijf. Op mijn werk is het vreselijk koud, niet warmer dan een graadje of 14/15 en de winter moet nog komen. ( Ik werk in een grote verlichtingswinkel en nu baal ik dat het allemaal LED is, want geeft geen warmte af, itt de ouderwetse gloeilampen ) Enige tijdstip dat ik het warm heb is 's avonds onder een dikke deken op de bank en 's nachts in mn bed. Ik troost me maar met de gedachte dat een heleboel mensen nu ook in hetzelfde schuitje zitten, maar het zal mij niks verbazen als het ziekteverzuim omhoog gaat, de hele dag zo koud hebben kan gewoon niet goed voor je weerstand zijn..
Onze keuken is slecht geïsoleerd, het is er altijd zo'n 10 graden warmer dan buiten. De leidingen lopen door de buitenmuur en het water is dus ijskoud, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik was altijd mijn handen met koud water. Ik heb ook geen problemen met een koude badkamer, als het water maar warm is . Maar denk niet dat dat veel gaat schelen. De verwarming een graad kouder wel, 19 graden zou dat in jullie geval zijn, dat kan toch niet echt koud zijn? En met de verwarming op 18 graden nu is het bij ons niet meer klam en de was droogt nu prima. Dat was in november wel lastig toen de verwarming nog niet aan ging.
Mijn verbruik is bekend: Gas 51 kuub. Voorgaande jaren in november: 2021: 166 2020: 196 2019: 188 2018: 206 Dus dat hebben we netjes gedaan! Al vind ik het alsnog veel als ik het vergelijk met oktober (22 kuub). Stroom hebben we echter heel slecht gedaan. Denk dat dat komt door het elektrische kacheltje.
5 december….al 23 kuub er doorheen in 5 dagen. Mijn verwarming staat op 18.5, wat irritant zeg. Overal goed dubbel glas, dak en vloer geïsoleerd ….
Ben vooral bang dat t aantal luchtweginfecties door slecht binnenklimaat een behoorlijke sprong gaat nemen. (Plus evt zwarte schimmel effecten in woningen) Vanwege zwarte schimmel zijn wij met vliegende vaart uit ons oude huis vertrokken. Vloeren in de nieuwe woning gekieperd en de kinderkamer van G klaar (als enige) en de rest kwam wel. Met die rest ben ik nu nog bezig, maar alles beter dan opkruipende zwarte schimmel en een kruipen kindje (stamleiding van riool in de wand afgebroken en verhuurder die pas na 8mnd eens wat ging doen)
Kou is juist heel goed voor de weerstand! Het geeft je immuunsysteem een boost, is goed voor de bloedsomloop en de vetverbranding.