Brrr, 17,5 is met een hele dag thuiswerken toch wel koud. Het zonnetje schijnt hier maar is niet meer fel genoeg om het huis op te warmen helaas. Is het nog te vroeg voor dat glas rode wijn?
Wij hebben de vloerverwarming op 18 staan omdat we nu betere tarieven hebben bij de anwb sinds gisteren. Alleen nu heb ik het warm haha ik loop zelfs op mijn blote voeten (ik had heerlijk warme warmbat sloffen aan) zoon van bijna 3 lag net op de grond, sokken uit mama het is lekker warm haha
Hier komt de zon aan de achterzijde van de woonkamer op, normaal gesproken warmt het heel snel op. Maar nu heeft hij maar een halve graad opgewarmd en de zon staat al bijna aan de zijkant van het huis. Dus dat valt vies tegen..
Ja ik dacht ook doordat we op het zuiden zaten dat dit voordelig was op zonnige dagen. Valt tegen. En het is mij opgevallen dat de warmte die de zon oplevert ook veel sneller afkoelt dan de warmte door de verwarming.
De zon heeft niet veel kracht als hij opkomt. Je hebt er meer profijt van als je vanaf 12.00 de zon op de woonkamer hebt staan denk ik.
De zon staat nu bijna aan de zijkant en we hebben een tussenwoning dus schiet niet op. Vanaf een uurtje of 2 staat hij hier aan de voorkant.
Mijn vingers wilden niet meer soepel bewegen op het toetsenbord… bleek het 15c te zijn Ik kan wel pantoffels en een vest aan doen, maar handschoenen is erg lastig!
Zit momenteel in de trein. Verwarming staat lekker aan. Denk dat ik per ongeluk ga vergeten af te stappen en een tourtje ga blijven zitten. Thuis begint het echt af te zien. De temperatuur op de gang is nog maar 6 graden. De kamer van A ligt op het Noorden en is echt niet meer doenbaar. Een uurtje de elektrische kachel aanzetten is echt niet voldoende meer. Heb al serieus tranen gelaten de laatste dagen want onze thuis voelt echt niet meer als een thuis aan.
Van die handschoenen zonder vingertoppen? Misschien nog een optie. Lekker een kruik op schoot leggen of onder je voeten en dan met je sokken erop, dan houd je het echt wel lekker warm.
Mijn man appt net dat zijn werkgever sowieso januari en februari elke werknemer 190 euro extra uitkeert om bij te dragen voor energie. Dat vind ik erg gul, heel groot bedrijf. Zal voor hen wel belastingtechnisch een voordeel hebben, maar erg leuk deze actie! Eigenlijk hebben wij het niet eens echt nodig, hebben nog een vast contract, en ondanks vrijstaande woning lage maandkosten. Maar het is toch leuk♡
Hebben jullie al wel een plan als het straks na het contract duurder wordt? Of hebben jullie al zonnepanelen? De prijzen zullen zeker nog dik 3 jaar hoog blijven of zelfs hoger worden. Ik merk dat veel mensen met een contract,omdat ze er niet mee bezig hoeven zijn, niks doen en straks alsnog in de problemen komen.
Vrienden van ons zitten nog tot eind volgend jaar op vast contract maar die zijn ook al druk bezig met besparen (om zo een veel hoger voorschot te voorkomen volgend jaar) en verduurzamen voor wanneer het contract afloopt. Hoop dat de meeste mensen die nog vaste contracten hebben dat ook doen anders komen er inderdaad heel veel mensen alsnog in de problemen. Ik ken trouwens ook mensen die zeggen: "ik heb nu nog een vast contract met lage tarieven, ik stook gewoon lekker door" Dat soort mensen dus die ongenadig hard op hun smoel gaan straks...
Vind dit echt heel naar om te lezen! Is jullie huis zo slecht geïsoleerd dat het op de gang 6 graden is? Zo ja en jullie huren: kan de verhuurder hier niks aan doen? Sterkte
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die er niet mee bezig zijn. Maar niet iedereen heeft natuurlijk ook het geld om alles te laten doen + er zijn enorme wachtlijsten, waardoor het misschien lijkt alsof mensen niks doen
Vorig jaar oktober begonnen wij met besparen, gas werd voor ons per november 1,01 ofzo. Gingen niet in de kou zitten maar ook geen zin op een mega verhoging vanwege "historisch verbruik". Gingen van 1100m3 naar 477m3, nu blij omdat voorschot nu behapbaar is. Ik ga nu ook niet in de kou zitten maar nu staat er een elektrakacheltje als optie en ik heb een elektrische rugwarmer die ik als mini dekentje kan inzetten. We maken nu echt keuzes qua verwarmen, vorig jaar was dat niet zo. Dan ging de cv gewoon aan maar op 21 ipv 22 en uurtje eerder enzo. Nu is t cv, elektra kachel of elektrisch dekentje (de dekens, extra laagjes etc hebben we dan al gehad). In principe kan je met een oud contract redelijk gewoon door blijven stoken maar met wat kleine wijzigingen (speedfans onder je radiator bijv) toch behoorlijk besparen. We hadden vorig jaar niet echt de ervaring in te leveren op comfort, dat voelt momenteel wel heel anders.
Dat hoeft toch helemaal niet? Sommige mensen kunnen het blijven betalen en andere zullen daarna moeten gaan opletten, maar hebben er nu wel warmpjes bij gezeten. Wij hebben een 0 op de meter woning. Tuurlijk kan ik de verwarming lager zetten, zodat we nog meer terug betaald krijgen, maar ik vind warmte echt een luxe, ook met dekentjes en kaarsjes, dus ja, ik geniet ervan.