We zaten gisteren al op 44kwh… maar ja beneden is het al bijna 80m2. En buiten de storing om moet hij echt even goed nagekeken worden want met de koud dropped de temperatuur zo 1,5 graden en dat kost weer veel energie om op te warmen. Snachts is het energiegebruik bij ons daardoor vaak nog hoger. En voorheen hadden we ook vloerverwarming maar die was echt super constant misschien weleens een keer 0,5 graden zakken maar geen 1,5.
Maar dat zijn toch ook geen normale nacht temperaturen of ben ik nou dom? 12-13 graden., binnen? Hoeveel moet je dan wel niet stoken wil je het 19 graden krijgen. Hier zet ik hem in de nacht altijd op 16 en koudste wat ik ben tegengekomen toen ik ontwaakte was 17 graden. Maar ik weet zeker dat de rolluiken warmte vast houden en de kou buiten laten icm shutters. Toch hebben we overdag relatief veel warmte verlies doordat we ook veel glas hebben.
Hier werkt het prima, maar wel in een 0 op de meter woning. Bestaande woningen is inderdaad een ander verhaal, ook het type warmtepomp is denk ik van belang. Bij ons zit hij in de grond, maar dat is niet altijd te realiseren .
Wij wachten nog wel even met een warmtepomp. Een installateur die wij kennen is gestopt met plaatsen. Continue ellende met die dingen. Printplaten die stuk gaan en waar dan gewoon een jaar levertijd op zit. Dus hij verkoopt ze voorlopig even niet meer.
Ja ik hoor dus ook nog maar alleen slechte ervaringen. Maar als er volgens jaar een tekort komt aan gas moet er wel iets komen Ik hoop echt dat ze een alternatief hebben tegen die tijd.
Nou dit is zo raar. De verwarming heb ik vanochtend op 19 gezet. En tot nu toe word het niet warmer dan 18 graden.. Alles zit dicht en hij blijft maar opwarmen. Zodra de deur open is geweest koelt het gelijk af naar 17,5.. het is echt koud nu binnen maar zelfs de verwarming krijgt het niet warmer.
Toch maar eens een mailtje gestuurd naar mijn leverancier met de vraag hoe ik de actuele prijzen wat kan opvolgen. Ik zie hier steeds berichten/mooie screenshots waarin per dag tot de centiem de kost vermeld wordt, maar ik heb er echt het raden naar. Kreeg deze tabel als antwoord. Iemand een idee wat ik moet betalen?? (en ze blijven beweren dat ik > 2000€ aan gas zal terugkrijgen volgend jaar)
Niet voldoende capaciteit qua verwarming? Toen wij een radiator weghalen in de woonkamer waarschuwden ze ons dat we dat eerst even in de gaten moesten houden.
Onze warmtepomp is een hybride, die zit gekoppeld aan de cv ketel. Als het heel koud is buiten kan dan de cv bijspringen. We wisten voor het plaatsen al dat dat bij erg koud weer mogelijk nodig zal zijn. Door het gebruik van de warmtepomp is ons gasverbruik enorm gedaald. Dus dat is sowieso winst. Een grote warmtepomp plaatsen die de cv volledig kan vervangen is voor ons niet mogelijk.
Nee dat is het hier ook nooit. Boven stook ik niet en daar is het 16 graden. En beneden had ik nog nooit onder 16 graden gezien maar blijkbaar wel onder 16,5 want hij sloeg aan
Heb je cv ketel de temperatuur niet aangepast? mijn buren hadden dit gedaan en kregen het huis ook niet meer verwarmd dus de cv ketel weer omhoog gedaan
Ik lees veel over de 'warmtepomp' zo simpel is het allemaal niet, er zit echt enorm verschil tussen een grondgebonden warmtepomp en een luchtwarmtepomp. Ik werk in deze sector en weet er dus veel te veel vanaf, werkmodus weer uit vanaf nu
Ben dan wel benieuwd naar je advies. De installateur die wij kennen werkt alleen met een luchtwarmtepomp. Eigenlijk gaat onze voorkeur veel meer uit naar een grondgebonden warmtepomp. Maar zijn die dan ook meer betrouwbaar? En zijn daar bij problemen nog wel onderdelen te krijgen?
En ik heb het nog steeds bloedheet bij 20 graden vandaag. Last van de hormonen nog ofzo na de bevalling? Zo laat nog? Ik klaag niet. Man wel. Die staat te klapperen van het feit dat ik ik een hemdje slaap. En hij kwam net thuis met M en was aan het rillen. Terwijl hij van buiten kwam. Het was 19 graden. Cv had ik dus uit haha. Maar ik denk dat dat serieus van de hormonen komt óf dat ik denk weer ongesteld te gaan worden (pff, hoeft van mij niet hoor maar als het zorgt voor innerlijke opwarming dan graag haha, wil toch geen kinderen meer).
Oh en verder is de cv hier natuurlijk de hele dag wel aan. Dat hoor ik. Was 17 graden vanochtend. 2 wassen ook nog weggewerkt, 2 drogers, de vaatwasser doe ik komende nacht..