Jaa dat werk ideaal, en verslavend. Elke keer bij vullen, leuk werk. Volgens mij hebben inmiddels alle banken deze optie? Hier ook van de potje: Algemeen, uitbouw, auto, cadeau motor man, vakantie.
Dat is niet zo moeilijk hoor, juist met gezond eten. Lekker avocado's, asperges, artisjokken. Biefstukje, Zalm, Tonijn. Biologisch, ik zou zonder moeite 400 per week uit kunnen geven. Lekker sliptong halen.... jammie
Ook het motto van mijn vader. Die roept altijd geld is alleen maar leuk als je het uit kunt geven, je kunt het toch meenemen als je je graf in gaat. Mijn man vind het soms minder leuk dat ik zo ben opgevoed en het vaak herhaal als hij zeurt.
Ja leuk he?! Ik vind het ook leuk om ermee te kloten. Schuiven, vullen, eindbedragen verzinnen, en nieuwe doelen verzinnen. Mijn man (digibeet op gebied van internetbankieren) is nu sinds 3 maanden aan het sparen voor een nieuwe motor door 2 euro muntjes in een grote lege 3 liter bacardi fles te sparen. Er zit nu een kleine bodem in van een cm of 6 hoog en dat is al 680 euro (zoon wilde vorige week tellen) dus als die fles vol is dan is hij al een heel eind voor die motor. En ik moet bekennen,door op deze manier te sparen merk je er helemaal niets van. Ik hou wel expres voor hem alle 2 euro muntjes appart in mijn portemonnee en geef ze bewust niet uit in de winkels.
Ik denk juist veel meer in de trant: stel ik ga dood dan heb ik voor mijn kinderen/man een mooie spaarpot opgebouwd! Ik geef zeker ook geld uit, maar vind sparen voor de toekomst/aflossen ook heel belangrijk (langetermijndenken)
Wij hebben ons huis gekocht toen we jong waren en voor een bizar lage prijs voor Amsterdamse begrippen. Als we 51 zijn is de hypotheek afgelost. Daarnaast hebben we het bedrijfspand die is afgelost als we 57 zijn. Tegen de tijd dat het "later" is gaan we of het bedrijfspand verkopen of verhuren en daarvan leven. En het bedrijf verkopen en mocht het nodig zijn het huis verkopen en kleiner gaan wonen / huren. Dus echt sparen voor later doen we niet ons later zit in stenen. En we hebben inderdaad een verzekering die een groot bedrag uitkeert als man dood gaat en een minder groot bedrag als ik dood ga.
Ahh tof! Wat een leuk idee van die €2,- muntjes Wij hebben een gezamenlijke rekening bij sns. En nog een vergeten/verloren Rabo rekening Daar spaar ik in het geheim voor de motor van mij man, als cadeau. Hij weet er niks van ik hoop dat hij er over een tijdje blij mee gaat zijn. Welke motor het wordt mag hij zelf bepalen. Hij ziet het niet, kijkt nooit om naar de gezamenlijke rekening
ja uiteraard kan ik ook wel 400 euro opmaken aan boodschappen in een week. Maar feit is dat je óók gewoon gezond kunt eten (groenten/fruit etc) zonder daar kapitalen aan uit te geven.
Ligt eraan waar je het koopt. Ik vind verse groente en fruit in de supermarkt erg duur, op de markt is fruit daarintegen weer heel goedkoop. Kan me voorstellen als je een drukke baan hebt je geen tijd hebt om en naar de winkel en naar de markt te gaan en al snel dus duurder uit bent.
Dat klopt sowieso. en ook waar je woont. Hier is groenten en fruit op de markt veel duurder dan in de supermarkt, maar ga je in rotterdam naar de blaak, tja....dan heb je voor een appel en een ei een heleboel.
Bij ons is fruit en groente juist in de supermarkt weer goedkoper, en op de markt duurder. Even naar de markt om goedkoop groente en fruit te kopen ofzo zit er hier niet in. Denk ook dat dat een beetje per woonplaats verschilt. In Amsterdam kun je bijv erg goedkoop terecht voor groente en fruit.
maar wat ik meer bedoel te zeggen is: gezond is niet alleen biefstuk, zalm, artisjokken en asperges natuurlijk. Ook gewone groenten en fruit die meer betaalbaar zijn dan dat zijn gezond. En of je een appel of banaan eet of papayafruit en lychees maakt in wezen niet veel uit. Wél in je portemonnee natuurlijk. Maar ik wordt een beetje kriegelig van mensen die doen alsof gezond synoniem staat aan duur. Dat kán, maar hoeft zeker niet.
Ik vind gezond eten wel een beetje duur. Als je iets anders wilt eten dan alleen banaan, appel, druiven, sla, tomaat en komkommer. (Bieten en witlof zijn ook regelmatig wel goedkoop) Maar vele groentes en fruit zijn ook best wel prijzig. Dat ligt natuurlijk aan een hoop factoren zoals de oogst, het seizoen etc. Wij kunnen gelukkig eten wat we willen wat dat betreft. Maar soms zijn de sperziebonen 4 euro (voor zoveel gram) dan koop ik bijvoorbeeld liever witlof voor de helft van de prijs. (Ik noem maar iets) Ik snap wel dat mensen groente en fruit wel duur vinden. Maar, dat is vooral als je niet elke week hetzelfde wilt eten. (Zoals appels en bananen, die goed te betalen zijn)
Gezond eten is ook duurder dan een zak patat. Dat is zeker waar. Maar ik vertik het om 4 euro voor een pond sperciebonen te betalen. Dan haal ik ze uit de vriezer om maar wat te noemen. Net zo gezond als vers, waarschijnlijk zelfs gezonder, want direct na de oogst ingevroren. Maar wel aanzienlijk goedkoper. Maar als je dingen als chips, koek, snoep en frisdrank allemaal niet koopt, hou je sowieso geld over om duurdere groenten en fruit te kopen. En dan ben je echt niet heel veel meer kwijt.