1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja hier zijn de geluidjes wel herkenbaar. Als B wakker wordt, dan hoor je eerst een hoop piepgeluidjes, dan gaat ie bewegen en krijg je de kreungeluidjes, dan krijgt ie een pruillipje en dan pas begint er een huiltje die als je niet snel komt wordt uitgebouwd tot een luchtalarm :roflmao:
     
  2. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik gebruik eigenlijk niks, maar helaas hier ook last van krampjes. Hij lijkt het erger te hebben als m'n dochter, bij haar heb ik nooit iets gebruikt, dus ik weet niet zo goed wat dan het best zou zijn.
     
  3. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Hier is de 4e juist het" moeilijkst" haha.

    Vandaag gewogen en ze weegt nu 3560 gram. Yeah vanaf 2780 en nog afgevallen naar 2610 N en ik dik tevreden. Verder is het een beetje onrustig meisje. Alleen in de middag slaapt ze 3 uur en snachts goed . Voor de rest veel wakker en houdt niet van de wagen, speen, pink enz
     
  4. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Wat fijn dat ze zo goed groeit.

    Wij hadden gisteren nacontrole bij de kinderarts, daar ook even mogen wegen en meten. Hij was 3445 gram en 53cm..
    Geboren met 2405 gram en 49cm en in de kraamweek teruggevallen tot 2290 gram. Vond ik ook wel netjes :D

    Ik krijg vrijdag uitgebreider verslag van het ziekenhuis waar ik bevallen ben, maar werd vandaag al gebeld door Utrecht (waar ik onder controle stond) dat het onderzoek van de placenta binnen was en dat duidde er toch wel op dat we geluk hebben gehad. Hij was onder gemiddeld klein en vertoonde veel infarctjes. De meeste mogelijk van de laatste weken , toen ik was gestopt met ascal is gelijk de aderverkalking ingezet, dat heeft mijn hoge bloeddruk veroorzaakt. Het is in ieder geval de verklaring waarom onze hummel zo klein was bij de geboorte.
    Dit is wel de bevestiging dat wij geen enkel risico meer gaan nemen en dat wij ons gezin nu echt compleet noemen. Gezegend met een gezonde dochter en zoon! :)
     
  5. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Ebrum R. maakt ook allerlei aparte geluiden. Van gepiep en gekreun tot iets wat soms wel gegrom lijkt. Ik vind het prachtig. ;)

    Ik heb R. ook urenlang in de draagdoek tegen mij aan. Dat werkt tot nu toe het beste tegen krampjes. Helaas heeft hij er ' s nachts ook veel last van. Hij hikt, hoest, en spuugt ook best veel dus ik probeer hem zo lang mogelijk overeind te houden na het voeden. Komt erop neer dat ik regelmatig zittend met baby tegen mij aan nog wat slaap probeer te pakken ' s nachts..:rolleyes:

    @PAnniek Gelukkig is het nu toch nog goed gegaan en kunnen jullie nu van een fijn gezin genieten. Hij doet het goed zo te horen!

    Ik had onze kleine man trouwens gisteren even op zijn buik gelegd maar hij was het er niet mee eens geloof ik. Hij besloot lekker terug op zijn rug te draaien! Heeft dit een keer of 3 gedaan, ik was best verbaasd. Zijn broer rolde pas met 4 maanden om ( wat geloof ik ook meer de norm is). Kleine uitslover is het!:p
     
    Fijnedag vindt dit leuk.
  6. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Wat voor draagdoek heb je? Klinkt precies al Maeve. Ik dacht nog aan reflux
     
  7. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik heb een rekbare draagdoek van bam+boe.
    Reflux denk ik ook aan, maar hij is ook enorm verkouden dus dat slijm helpt ook niet.
    En daarnaast heb ik een sterke toeschiet reflex, waardoor hij zich regelmatig verslikt en een wild spuitende tepel in zijn gezicht krijgt. Dus waar hij nou precies (het meeste) last van heeft...? :confused:Volgende week even bespreken op het cb.
     
  8. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb je misschien ook overproductie?
    Klinkt wel als hoe het bij mijn baby's gaat steeds. Oudste had enorm last van krampjes en spugen. Middelste wat minder. En jongste gaat nu nog beter. Maar ik moet echt sinds de kraamweek maar 1 borst per keer geven en blokvoeden, dus als ze binnen 3 uur nog eens wil drinken, dan dezelfde kant. En ik voed in houdingen waarbij ik lig of half lig en baby haar maag lager heeft dan de mond. Dan moet de tsr tegen de zwaartekracht in en is ietsje minder sterk en baby krijgt het makkelijker weg omdat maagje lager ligt. Vooral fonteinhouding, ik liggend, baby op de knietjes ernaast en van bovenaf aanhappen, hoofdje beetje steunen met een hand. Of biological nurturing, half liggend en baby liggend op je buik. Of evt rugby, waarbij baby eningszins zit.
    Ik heb in de kraamweek op dag 5 1 kant gekolfd, zat makkelijk 130ml in... :o: Maar nu hebben we het aardig onder controle gelukkig. Niet zo vaak meer krampjes en mn borst voelt nu tenminste soepel nadat ze gedronken heeft.
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  9. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Goede tips, dank je wel!
    Ik ben ook wat aan het uitproberen qua houdingen maar vond dat half liggend voeden met hem bovenop me een beetje onhandig ofzo.
    130 ml in de kraamweek is best behoorlijk ja, dat red ik niet. Is het overproductie als je standaard meer kolft dan dat hij drinkt? Ik kolf 1x per dag, 10 minuutjes rond 00:00 terwijl mijn man hem de fles geeft. Gisteren bijvoorbeeld 200 ml totaal gekolfd en de kleine man drinkt gemiddeld zo'n 100 ml. Is wel lekker voor de voorraad.:D
     
  10. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    200 kolven als hij 100 drinkt is wel overproductie ja, je produceert dan 2x meer als nodig. En vaak krijgt de baby er nog meer uit als de kolf :rolleyes:
    Maar als je 1 kant per voeding geeft zou het dan wel aardig goed moeten gaan denk ik
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  11. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Hoe gaat het met alle dames en de baby's?
     
    Meiske22, Mleenvs en Rots vinden dit leuk.
  12. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Hier inmiddels een dame van ruim 58 cm en 5,3 kg :eek: Dat doet ze dus prima! Overdag slapen vindt ze minder belangrijk, dus we zijn er maar druk mee ;)

    Hoe is het met jou?
     
    PAnniek en Mleenvs vinden dit leuk.
  13. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Haha ja ze worden steeds wakkerder he. De nachten gaan wel goed. Nog 1x in de nacht een voeding. Nu met de warmte drinkt ie wel wat vaker. Groeit nog steeds goed , dat zie je ook echt, hij krijgt echt vetjes :roflmao:
    We hebben maatje 56 uit de kast kunnen trekken! :D
     
    Rots vindt dit leuk.
  14. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Ene dag beter dan de andere. Morgen naar de osteopaat voor verborgen reflux. Gisteren wilde ze alleen maar de borst. Ze wil nog steeds geen speen of pink. Alleen de tepel.
    Nu slaapt ze bijvoorbeeld al wel weer 3 uur. In de avond is het altijd drama en zit in continue met haar aan dr borst. Nachten gaan gelukkig goed. Ze woog vorige week 3560 gram en was 53 cm, dus wij hebben nu ook maat 56 uit de kast.
    Lekker he die vetjes. En het lachen begint nu ook echt. Een heerlijk scheef lachje krijg ik elke dag
     
    Rots, PAnniek en Mleenvs vinden dit leuk.
  15. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Toe maar, zij groeit goed! Wij komen net van het consultatiebureau. De kleine man was nu 55,6 cm en 5,18 kg. Hij is dus een kilo aangekomen in 3 weken tijd, ondanks dat hij best veel spuugt.

    Nog steeds verkouden en krampjes, maar lijkt wel minder te worden. De nachten zijn wisselend. Soms heeft hij na de voeding last van melk/ slijm dat omhoog komt, dan zit ik de hele nacht mét hem in mijn armen. Maar zo'n kleintje tegen je aan heeft ook wel wat!:rolleyes:
     
    Rots en PAnniek vinden dit leuk.
  16. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik ben benieuwd wat er uit komt bij de osteopaat. Lijkt mij best vermoeiend om de hele avond een baby aan je borst te hebben.

    Onze kleine man drinkt wel vaak lang. Zit soms wel een uur met hem, als hij dan een keer elke 2 uur komt vind ik het wel zwaar. Gelukkig pakt hij wel de fles en ook wel het speentje, al is die nog niet echt favoriet. Na de voeding moet ik m altijd wel voorzichtig van houding veranderen anders spuugt ie alles er uit.
     
  17. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Hier gaat alles goed.

    J. is een tevreden mannetje..:rolleyes:

    Hij heeft alleen last van een pusoogje al sinds zn geboorte en de huisarts wilt geen antibioticazalfje geven... :confused:
    Het ene moment is het echt extreem en het andere moment lijkt het wel weg te gaan.. :confused:

    Nu met de warmte weet J. niet wat ie met zichzelf aanmoet... Hij heeft t erg warm en wilt continue bij je liggen... Zodra je hem ook maar laat zakken in de box begint ie al met zeuren/huilen... Hij lijkt op zn moeder want die kan ook niet zo goed tegen warmte hahhaa. :roflmao:

    Verder mag ik eind deze maand weer naar het CB dus dan weet ik wat ie weegt en hoelang hij nu is. :)

    Ik moet zeggen dat ik alles erg snel vind gaan en hij echt al groot word... :oops:

    Gelukkig heb ik tot 19 oktober nog lekker vrij en kan ik van hem genieten hihi ! :p
     
    Mleenvs en Rots vinden dit leuk.
  18. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Geef je borstvoeding? Dat kan je ook in het oogje doen, is ook bacterieremmend. Rechtstreeks mikken is wel lastig, met een theelepeltje in de binnenste ooghoek druppelen gaat beter. Hier ook beetje vies oogje, ene kant is wel over nu. Maar ik dacht dat dat kwam omdat de traanbuisjes pas wat later open gaan en hier produceert ze vanaf de geboorte al veel tranen. En als dat dan niet zo goed weg kan lopen krijg je van die groene stukjes. Maar het lijkt hier toch anders dan de ontstoken ogen die de andere kids als peuter hadden en waar ik antibioticazalf voor kreeg, want dan was het oog ook rood en 's ochtends echt dichtgeplakt ipv beetje vies.
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  19. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier gaat het goed! Zit alleen met overproductie dingetjes. Luxeprobleem misschien maar toch wel echt lastig. Gaf erg veel krampjes, waardoor ik het idee had van ojee veel teveel melk, dus meer ging rekken en kortere voedingen. Maar nu bleek van de week dat ze eigenlijk meer krampjes had omdat ze niet aan de vettere melk toe kwam omdat mn borst dan te vol is en de eerste melk meer melksuiker heeft en weinig vet. Poepte ook te weinig, eens per 3 dagen, en was niet geweldig gegroeid. CB was nog wel tevreden over de groei, maar eerste weken groeide ze harder en op de who curve was ze nu gezakt. Maar nu dus toch vaker aanleggen, steeds dezelfde kant en langer aan de borst laten. En ze heeft minder krampjes hoera! Nog steeds wel af en toe, maar niet meer ' s avonds een uur krijsen en vrijwel niks wat je kan doen wat een beetje verlichting lijkt te geven. En ze poept meerdere keren per dag weer. Dus denk dat we nu weer de goede kant op gaan!
    Verder is het een heerlijke baby, zoekt contact, lekker overal nieuwsgierig naar kijken. Zolang ze geen krampjes heeft heel tevreden. Al flink sterk in haar nek en romp, denk dat ze al snel gaat draaien. Gebeurt nu soms al per ongeluk hihi.
     
    Mleenvs en PAnniek vinden dit leuk.
  20. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat!

    Jurre begint nu ook echt bewust te lachen, zo leuk! Verder is het gewoon een heerlijke baby, slaapt goed, drinkt goed, groeit goed aan zijn bolle wangen te zien :D. Eind van de maand mogen we weer naar het CB maar ik gok dat hij ook wel al rond de 5 kilo zit hoor. Hij drinkt een keer of 6 per dag en 1 keer 's nachts. Er begint nu een ritme in te komen want hij zit al een paar dagen rond dezelfde tijden. Ik hou het bij in een fijne app (baby tracker) zodat ik het makkelijk terug kan kijken.

    Na het drinken is hij meestal nog een uurtje wakker en gaat dan weer slapen. In de avond is hij vaak wat langer wakker maar slaapt vervolgens wel 4,5-5 uur achter elkaar.

    Wat gebruiken jullie nu aan anticonceptie? Wij alleen condooms. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik over een jaar of 2 nog wel eentje wil :eek::oops:
    Daarna laat ik me denk ik steriliseren, dan ben ik toch bijna 40 en daar ligt voor mij echt de grens.
     
    Ebrum en Meiske22 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina