1 t/m 15 juli 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frummels, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ik moet jullie deze foto ook even laten zien. Heb ik een paar weken geleden gemaakt
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Frummels, Melon, Stephanie1991 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Wat een heerlijke foto! Wat een rijkdom!
     
  3. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Fijn dat je al een beetje een ritme heb . Ik ben nog erg zoekende. Enige wat ik de klok op gelijk kan zetten is dat hij in de nacht om 4uur komt, ongeacht hoelaat je hem de laatste voeding geeft. En dan in de ochtend ergens tussen 630 en 730. Moet ook wel zeggen dat ik door de warmte ook niet heel hard bezig ben met een ritme, als hij toch om de anderhalf uur wil drinken, dan geef ik daar gewoon aan toe.

    Op dit moment is de anticonceptie, geheelonthouding :roflmao:
    De condooms die we hebben zijn over datum, zag ik laatst, dus daar waag ik mij niet aan.
    Ik neem sowieso, als ik weer ongesteld wordt en het kan, een spiraal. Daarna overweeg ik nog sterilisatie, omdat de kans dat de volgende zwangerschap slecht afloopt groter lijkt dan dat ie goed afloopt. Dat risico willen mijn man en ik niet nemen en dat risico wil ik mijn lijf ook niet aandoen.
     
  4. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Hier gaan de voedingen ook volledig op zijn verzoek maar valt me op dat het de laatste 3-4 dagen steeds rond dezelfde tijd is. Kan morgen natuurlijk weer helemaal anders zijn met borstvoeding.

    Ik heb nu trouwens een verstopt melkkliertje naast mijn rechtertepel. Doet pijn! Krijg het ook niet weggemasseerd en net heeft Jurre nog gedronken maar hij krijgt het ook niet eruit gedronken. Straks in de douche maar even goed de warme straal er op zetten of zo.
     
  5. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Mooi stel!

    Wij hebben nog totaal geen ritme. Nu met de warmte komt R. ook vaker om een voeding vragen, zo rond de 1,5 a 2 uur zit ertussen. Nog steeds gebroken nachten dus.

    Qua anticonceptie gebruiken wij condooms; een derde is welkom (liefst over een paar jaar pas) dus voorlopig geen rigoreuzere anticonceptie nodig.

    Hebben jullie nog tips om de kleintjes koel te houden met deze warmte? We zweten ons kapot en heb zo met hem te doen.
     
  6. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Jurre heeft er weinig last van, heb wel een ventilator heel zachtjes aan staan op een paar meter van de box. Hij slaapt daar in een babynestje op zijn buik dus het waait dan net een beetje over zijn rug heen. De andere 3 liggen bijna de hele dag in het zwembad en lopen in hun onderbroek rond. Ik kan zelf gelukkig ook goed tegen de hitte.

    Wat ik 's avonds wel eens heb gedaan als ze echt niet konden slapen is een natte hydrofiel op hun buik of rug leggen, dan koelen ze ook lekker af maar zou ik niet bij een baby doen.

    Mijn man kan absoluut niet tegen de hitte dus die loopt te zuchten en te kreunen zodra hij thuis komt uit zijn werk. Hij zit daar en in de auto de hele dag in de airco. Nu wil hij hier thuis ook airco maar alle bedrijven zitten de komende weken helemaal vol dus dat gaat sowieso pas oktober worden. Hebben we er in ieder geval volgend jaar wel profijt van.
     
  7. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!
    Wij hebben al een redelijk ritme te pakken. Sinds gisteren zijn we over naar 5 flessen ongeveer om de 5 uur. Soms moeten we wat rekken, dan heeft ze eerder wel al trek, maar in het algemeen vindt ze het prima.
    Ik word alleen helemaal gek van het spelletje 'speen terug stoppen' midden in de nacht :eek: Ze heeft hem niet vaak nodig om in slaap te vallen, maar als ze hem nodig heeft, is het grote paniek als hij uitvalt en niet binnen 2 seconden terug gestopt wordt o_O Iemand hier de gouden tip? (behalve vastplakken met tape :p)
     
  8. Mer

    Mer Actief lid

    25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ja dat is zo irritant! Hier heeft hij hem meestal alleen maar nodig om in slaap te vallen en als hij hem dan los laat leg ik hem weg maar soms wil hij hem 25x terug gestopt hebben. Gelukkig heb ik een cosleeper aan mijn bed vast zitten dus ik hoef alleen maar mijn arm uit te steken en de speen terug te stoppen. Maar dan is het nog steeds irritant.

    Geen oplossing helaas, gewoon wachten tot ze ouder worden en hem zelf weer kunnen pakken (en dan gooien ze hem steeds uit het bed en ben je alsnog bezig :confused:).
     
    Rots vindt dit leuk.
  9. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw

    Ik bedenk me net dat ik wel eens gelezen heb over het wegm van zo'n verstopping met een elektrische tandenborstel. Misschien het proberen waard?
     
  10. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    *Wegmasseren
     
  11. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hoi hoi,

    Wij zijn helemaaal verliefd op ons meisje. Ze heeft mooi volle bos haren en blauwe oogjes! Hopelijk blijft het zo.

    Overdag slaapt ze heel weinig. Snachts slaapt ze weL goed door gelukkig. Ze drinkt goed. Ik vind het wel zwaar 2 kids.. nr 3 wil ik voorlopig niet. Misschien denk ik er over 2/3 jaar wel anders over. Nu even genieten van me kleine meisje...
     
    Mleenvs, PAnniek en Rots vinden dit leuk.
  12. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze 's nachts goed slaapt!

    En ik vind het soms ook best pittig met 2 kinderen, nu nog allebei onder de 2. Soms denk ik; waar zijn we aan begonnen? Maar de eerste weken met een baby vind ik sowieso best zwaar, dat slaaptekort helpt ook niet mee. R. komt de laatste nachten elke 1,5 uur voor een voeding, dus het zijn echt gebroken nachten. Maar dit gaat ook weer voorbij dus daar hou ik me aan vast ;).
    En ik functioneer nog best aardig op zo'n 4 uur slaap blijkt maar weer :rolleyes:.
     
    Fijnedag vindt dit leuk.
  13. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Ik dacht soms hetzelfde: waar ben ik aan begonnen haha. Onze toen jongste is natuurlijk al 7. En je weet dat je je vrijheid weer kwijt raakt, maar als het dan echt zo is, is het echt wennen.
    Maar moet zeggen het gaat steeds beter. Nu alweer ruim 6 weken en er begint een ritme te komen.
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  14. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Er zijn wel dagen dat ik ook echt denk waar zijn we aan begonnen. Ik vind het best pittig een tweede er bij en de 2 hebben natuurlijk een net niet matchend ritme.

    Onze kleine man doet het wel super. Vandaag bij het CB gemeten en gewogen en fijn was weer bijna een kilo aangekomen.
     
    Mleenvs en Meiske22 vinden dit leuk.
  15. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Zo, vandaag bij het CB geweest.
    Jayvi groeit goed, netjes op de lijn.
    Hij is nu 60.4cm groot & 5415gram.
    Ik ben zo trots op me kleine man.. :thumup:

    Nu mis ik wel echt me buikje weer.. Van t weekend liet mn vriend een foto zien van mn buik en begon spontaan te huilen... :roflmao:

    De tijd vliegt voorbij.. Morgen is hij alweer 2 maanden... Pffff kon de tijd maar iets rustiger gaan... :oops:



    Hoe gaat t met jullie dames ? En met jullie wondertjes ?
     
    Mleenvs, PAnniek en Fijnedag vinden dit leuk.
  16. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Wauw dat is een flinke jongen aan het worden!

    Onze kleine man doet het ook echt super goed. Vandaag 10 weken oud en slaapt sinds een week door, zoooo fijn! Met iets meer slaap viel ik mij ook weer wat meer mens!
     
    Mleenvs en Meiske22 vinden dit leuk.
  17. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Fijn om te horen hihi!

    Jayvi slaapt sinds dag 2 al door, dus voor mij geen probleem hihi :oops:.
    Vandaag is hij 2 maandjes oud :rolleyes:
     
  18. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Zo das een flinke. Maeve is vandaag gemeten en gewogen en is nu ( met precies 2 maanden) 56 cm en 5 kilo.
    Ze slaapt hier gelukkig ook goed 's nachts en overdag nu ook.
     
    Meiske22 vindt dit leuk.
  19. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Fijn zeg !

    Het scheelt inderdaad wel iets..
    Jayvi was bij de geboorte ookal 52cm en 3715gr.
    Dus hij groeit volgens de grafiek iets boven het gemiddelde lijntje maar wel nog in het groene stuk van gemiddeld hihi..
    Hij draagt al bepaalde boxpakjes van maat 62..
    Het gaat zoiezo allemaal veelste snel hoor vind ik hihi !
     
  20. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie baby's al zo goed slapen! Dat is hier nog niet het geval. Overdag het liefst bij papa of mama - als we hem weg leggen duurt het meestal paar minuten en is hij weer wakker, terwijl hij in de draagdoek urenlang zoet is. En ik ben nu al blij als hij 's nachts elke 3 uur komt, ipv elke 1,5 a 2. Er zit wel een stijgende lijn in! :thumup:

    Onze oudste wordt vandaag alweer 2! Hele weekend druk met feestjes (want ivm corona maar max 6 gasten tegelijk). Gezellig maar druk is het wel:rolleyes:.

    R. mag maandag weer naar het CB. Benieuwd wat hij weegt en meet, maar zo te zien groeit hij wel goed. De kleinste maten kunnen hier ook bijna de deur uit!
     
    Meiske22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina