1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik moet ook even bij lezen en verder reageren. Maar ook hier vanochtend een hele mooie 20-weken echo. Ons meisje is helemaal goedgekeurd. Wel lange benen (9 dagen voor op de groei), maar dat had onze eerste dochter ook op deze termijn. En nu nog steeds.

    verder ligt mijn placenta gedeeltelijk heel dicht bij de baarmoedermond. Dus bij 32 weken nogmaals controle hierop.
     
    KleineLai, Wens84 en Orangeapple vinden dit leuk.
  2. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Heerlijk hè om die 20 weken aan te tikken!! Vond ik in ieder geval. Ik vermoed juist dat het vanaf nu heel snel zal gaan. Voor mijn gevoel zijn Sint en kerst al heel dichtbij en voor je het weet gaan we al met verlof! Maar dat komt denk ik ook doordat wij nu nog aan het klussen zijn dat de tijd voor mijn gevoel heel snel gaat :)
     
  3. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Super fijn!

    Hier ook de placenta die bij de baarmoedermond ligt. Ik krijg hiervoor met 30 weken extra echo voor controle hierop
     
  4. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Daar heb je ook wel weer gelijk in. Sint en kerst vliegen idd ook weer zo voorbij. Ik zal met 34 weken met verlof moeten omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit dus dat zal 23 januari al zijn dan. Zo klinkt dat best snel :roflmao:
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  5. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Controle gyneacoloog was weer goed. Voor het eerst alleen echt hartje geluisterd, echt leuk om te horen.

    Srond met 5 minuten weer buiten, mag over 4 weken weer terugkomen.

    Ivm zwangerschapssuiker krijg ik met 28, 32, 36 weken extra groeiecho's en ivm ligging placenta met 30 weken een extra echo. Dit is dan weer helemaal niet vervelend al die echo's :oops:

    6 december (27 weken) hebben we ook weer een pretecho gepland.

    Dat duurt nu nog 7 weken:eek: veel te lang voordat we weer kunnen spieken bij de kleine man.
     
  6. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Wens84 moet je nu een bepaald dieet volgen ivm de zwangerschapssuiker?
     
  7. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Gisteren nog even een angstig moment hier. Ging gisteravond na het in bed stoppen van onze dochter naar het toilet en ineens had ik allemaal rood bloed aan het wc-papier. Wel echt alleen bij afvegen. Toch maar even de verloskundige gebeld, maar zij gaf aan dat als ik geen buikkrampen had en verder ook alles rustig was, het waarschijnlijk door de inwendige echo zou komen, een gesprongen bloedvaatje dus. Uiteindelijk leek het gisteravond al ver over te zijn idd.

    pfff...had dit nog niet meegemaakt, en is toch wel even een paniekmomentje!
     
  8. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Oh jeetje dan zou ik ook schrikken hoor. Goed dat je gebeld hebt, dat stelt je dan toch wel wat gerust
     
  9. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Ik snap zeker dat je schrikt. Alleen van het idee krijg al stress. Fijn dat de verloskundige er dan is om je gerust te stellen!
     
  10. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Een 20 weken bolle buik dansje :D:roflmao::D:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    KleineLai, niki86, Banghartje en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Mooi! Leuk jurkje ook :)
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  12. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Dank je, draag hem ook best veel :$

    Vind het maar lastig hoor. Wil niet teveel positiekleding aanschaffen maar ja je wilt ook keuze hebben he :roflmao:
    Gisteren maar wel een winter positiejas bested bij de wehkamp die komt vandaag binnen. Kan mijn Eigen jas met geen mogelijkheid aan dus moet echt wel
     
  13. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Fijn al die goede echo's. Ik ben even iets minder actief geweest door wat dingen thuis maar vanochtend een goede echo gehad. Het is bevestigd dat het een meisje is dus dat is ook leuk!
    Probeer alle berichtjes nu weer wat beter bij te houden.
     
    KleineLai en Orangeapple vinden dit leuk.
  14. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Jaaa nog een goede echo :) super
     
  15. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    #2055 Wens84, 17 okt 2019
    Laatst bewerkt: 17 okt 2019
    Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2020 ♡

    28 februari
    Orangeapple - 34 jaar - 2e kindje -

    1 maart
    Melliejzzz - 25 jaar - 1e kindje - ♡

    2 maart
    KleineLai - 29 jaar - 2e kindje - ♡

    3 maart
    BangHartje - 22 jaar - 1e kindje -

    4 maart
    Anouk1989 - 30 jaar - 3e kindje - ♡
    Zifels - 40 jaar - 4e kindje - ♡

    5 maart
    Maan92 - 27 jaar - 2e kindje -
    Wens84 - 35 jaar - 2e kindje -

    6 maart
    DoeEenGok - 24 jaar - 1e kindje - ♡

    7 maart
    Zoranya - 38 jaar - 2e kindje -
    Yelly - ? jaar - 4e kindje - ♡
    niki86 - 32 jaar - 4e kindje -

    8 maart

    9 maart

    10 maart
    Amer - 33 jaar - 3e kindje - ♡
    Hadassa - 41 jaar - 5e kindje -


    11 maart

    12 maart

    13 maart

    14 maart
    Morgenzon - 31 jaar - 8e kindje - ♡

    15 maart
    Pitaa91 - 27 jaar - 4e kindje - ♡

    ------------------------------------------------

    jongen (4) | meisje (3) | verrassing (0)
    ------------------------------------------------

    Afspraken:

    Oktober
    22 - BangHartje - 20 weken echo

    November
    12 - DoeEenGok - controle vk
    13 - Wens84 - controle gyneacoloog
    14 - Amer - controle vk + oefen echo Groningen


    December
    6 - Wens84 - 3d-4d pretecho

    ------------------------------------------------

    *Sterretjes*

    Applejo (4w) , Sniekie (4w) , Gandy , Orchidea , Vlindertje95 (5w) , BertxBirgit (5w) , Mommy11 (8wk)
     
  16. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    De lijst weer even naarboven gehaald. De afspraken van 23 september stonden er nog in :roflmao:
     
    Orangeapple en KleineLai vinden dit leuk.
  17. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Afgelopen maandag hier ook een prima 20-wekenecho gehad. Ik heb een x gedacht dat ik een meisje zag en een x een jongetje dus we zitten nog steeds heerlijk op het nietweten.
    Vandaag een enorme offday. Vannacht onrustig geslapen, x eruitgeweest omdat dochter ineens naast t bed stond, om half 6 zoonlief maar opgehaald die mama bleef roepen. We hebben een bed van 140 en bij bleef maar steeds tegen mij aan rollen, dus ik had 20 cm en kon nauwelijis draaien. Werd ik sacherijnig van. Vandaag is mn vrije dag, dus toen ik manlief vroeg of hij met hem vast naar beneden wilde om 630 (normaal staat ie op do pas om 7u op) vond ie dat niet nodig want ik hoef vandaag immers niks. Nee, alleen maar boodschappen doen met bijnakleuter en bijnapeuter, inpakken voor de vakantie, eten koken en alles aan knt hebben beneden omdat ik om 1930 hier intervisie heb... uieindelijk kwam ie in beweging, deed iets heel onhandig waardoor iets heel hard tegen mn onderrug aankwam wat onwijs pijn deed. Ik riep hard au gevolgd door een krachtterm waarna manlief begon te mopperen dat hij het niet expres deed. Toen begon ik te janken en eigenlijk nauwelijks mee gestopt. Tranen zitten me de hele dag enorm hoog. Komt dus ook lang niet zoveel uit mn handen als is had gewild vandaag waar ik ook weer onwijs van baal.
    Gelukkig morgenavond op vakantie. Eerst nog ff etentje met de meiden van het zwangerschapsgroepje van de oudste, maar man en kinderen gaan er rond 18u al heen (halfuurtje vanaf hier). Is met mn ouders, zus, zwager, broer, schoonzus en nichtje. 12-persoons huisje. Na t weekend gaan mn zus, zwager, broer en schoonzus weer weg en blijf ik met mn ouders, nichtje en kinderen over. Manlief moet vanaf di weer werken, maar kan daar elke dag ook prima heen vanaf t huisje. Hopelijk kom ik daar ff tot rust, hoef daar iig niet bezig met eten koken, huishouden etc, want dat kan mn moeder toch allemaal niet laten.

    Kleine voel ik steeds vaker, hoop dat tniet lang meer duurt voor het ook van buitenaf te voelen is.
     
  18. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Oh als iemand de lijst nog update: 14 november controle vk en later op de dag oefen-echo in Groningen.
     
  19. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Aangepast in mijn bericht hierboven :)

    Vervelend zo'n dag. Hopelijk helpt de vakantie en kom je even goed tot rust
     
  20. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Heee meiden ik moet ook even van mij afschrijven.

    Ik heb helaas sinds de vakantie extreme rug en bekken klachten. Loop er voor al bij de fysiotherapeut. Gisteren ook huisarts geweest en extra pijnstillers gekregen omdat het niet te doen is. Advies ook om contact op te nemen met arboarts om te kijken wat mogelijk is qua werk.

    Ik zit momenteel in mijn 3e jaar verpleegkundige opleiding die ik in het ziekenhuis volg. Wij hebben bewust de keuze gemaakt om toch tijdens de opleiding zwanger te worden. De zwangerschap zorgt er voor dat ik een half jaar langer over mijn opleiding doe wat ik er voor over heb. Nu kan ik al een paar dagen bijna niks omdat ik zoo veeel pijn heb. Ik meot van de bank getrokken worden. Traplopen doet mega zeer. Ik kan niet lang zitten, staan, liggen alles doet zeer. Vannacht rot geslapen omdat ik 3x wakker ben geworden met enorme pijn scheuten in mijn rug. Om gek van te worden.

    Nu adviseer iedereen om mij heen om te minderen of misschien zelfs te stoppen met werken. Echter blijft alleen maar mijn studie door me hoofd spoken. Waardoor ik niet toegeeft aan de signalen van mijn lichaam. Wat weer zorgt voor meer pijn. Ik weet dat ik aan mijzelf en de kleine moet denken. Maar me hoofd staat het zo tegen. Waardoor ik in tweestrijd zit met mezelf. Om gek van te worden.

    Gelukkig voel ik nu ook regelmatig de kleine trappelen. Zaterdag 20 weken echo. Dus het leuke komt nu ook gelukkig. Maar mijn roze wolk is even niet zo roze meer.

    Sorry voor mijn klaagbericht. Moest het even kwijt!!
     

Deel Deze Pagina