1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Zoranya balen zeg.. hopelijk valt het mee.

    @Yelly succes met het drankje! Hopelijk een goede uitslag.
     
  2. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Dat deed die van ons dus ook bij de oefenecho, haha! De docent ging het even voor doen en hij zei "je voelt de baby gewoon wegdraaien onder je echokop". Ze hadden een uur en daarin moesten 2 echoscopisten in opleiding hoofdomtrek, buikomtrek en femur (bovenbeenbot) meten. Amper gelukt, hihi :) Lekker actief wezentje. Voel het ook steeds vaker en duidelijker, ook al wel gefilmd.
     
  3. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Moet ook nog drankje drinken. Ga morgen ff bellen om in te plannen. Bij de vorige zwangerschappen was alles prima, dus ik hoop dat het ook dit x het geval is. Na alle dramaverhalen over het drankje viel het mij behoorlijk mee. Was ook wel gezellig om dan met nog een stuk of 5 zwangeren 2 uur in die wachtkamer te blijven zitten (Isala Zwolle). Raak je vanzelf aan de praat. Alleen HONGER & DORST! Maar goed, gaat binnenkort wel weer komen.

    Morgen heeft onze oudste kennismakingsgesprek op de basisschool, heb ik heel veel zin in, haha! En zondag wordt onze zoon 2. We vieren het alleen met familie (opa's oma's ooms en tante's nichtje), dan zijn we al met 18 man ofzo. We vieren dan ook direct mijn verjaardag (3 dec), want anders moet met name mijn familie 10 dagen later weer uit alle uithoeken van het land naar Zwolle komen (ze wonen in Den Helder Groningen en Venlo, hihi)!. Dus ff druk weekend voor de boeg!
     
  4. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    @Amer oooh ik ben ook 3 december jarig! Hoe toevallig! Super leuk!

    Ik heb dinsdag mijn suikertest gehad & alles was normaal. Gelukkig! :) Ik had er wel een beetje bang voor dat het niet goed zou zijn :eek:
     
  5. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
    Slapen: ik slaap wel prima eigenlijk. Komt denk ik ook omdat ik nog steeds voor het slapen een halve emesafene slik. Ben niet meer misselijk maar was er gewoon in gebleven... vorige week de ha gebeld en die zeiden dat het geen kwaad kon en ik dit gewoon kon blijven doen.

    verder gaat het wel lekker hier. Wel al steeds meer last van mijn bekken. Loop soms echt al als een eend.
     
  6. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Nou, vrijdagavond had ik ineens buikgriep te pakken! Gadverdamme. Meestal gaat dat aan mij voorbij, als ik leegloop is het voedselvergiftiging.
    zaterdag zo slap als een vaatdoek geweest waardoor alle voorbereidingen van de verjaardag op manlief neerkwamen. Die s middags moest voetballen. Gelukkig de oudste uitbesteed aan beste vriendinnetje s middags om naar de intocht in de wijk te gaan.

    Gister ging gelukkig goed, visite gehad tussen 1430 en 19. Alleen onze directe familie dus maar zijn dan wel al met 17 personen, dus druk zat. Was aardig druk na afloop!

    zit alleen nu wel weer op de wc, mn darmen wilden voor de zoveelste keer vanmorgen nog wat dunne meuk kwijt
     
  7. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Mag ik me aansluiten bij jullie? Ik ben 5 maart uitgerekend en ben nu 25 weken en 4 dagen (ik krijg mijn banner niet aangepast..)... Dit is mijn derde kind en straks heb ik dan 3 jongens! Er zit heel wat leeftijdsverschil tussen, de oudste is 11 en zit in groep 8, de jongste (straks de middelste, goh dat is nog steeds wennen) is 5 (groep 2) en is bijna 6 als deze kleine erbij komt. En nu dus weer bijna 6 jaar verschil. Deze zwangerschap is bijzonder onverwachts en letterlijk een verjaardagskadootje op mijn 40ste verjaardag. Het was een enorme schok maar nu zijn we er heel blij mee en kijken uit naar deze verrijking van ons gezin! Mijn zwangerschappen hebben allemaal een bijzonder verhaal en deze zou niet moeten kunnen.
    Na heel wat heftige en onzekere weken waarin de tijd voorbij kroop ben ik nu "ineens" alweer 26 weken bijna. En weet ik ook weer hoe bijzonder slecht ik ben in zwanger zijn... poeh ik vind het altijd wel een opgave hoor, met alle kwalen, beperking en ongemakken. Doe mij maar een bevalling haha!

    Ik doe deze vrijdag de suikertolerantietest. Ook zo'n feest, gatsie. Maar goed, alles voor het goede doel!
    Het lijkt me leuk om jullie te leren kennen en ervaringen te delen (maar of ik alles wat tot nu geschreven is ga teruglezen... )
     
    Maan92 en Banghartje vinden dit leuk.
  8. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Ooh gefeliciteerd en welkom!! ☺️
     
  9. Amer

    Amer Actief lid

    4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Welkom Bettie!

    Komende maandag mag ik weer naar de vk. Heb de afspraak vervroegd. Mijn praktijk heeft 6 verloskundigen in dienst. De thuisbevallingen van onze 2 kinderen zijn toevallig beide door dezelfde verloskundige gedaan. Bij onze zoon was het haar laatste dienst, omdat ze 3 dagen later met verlof ging van haar 2e kindje. Ze is hierdoor niet op kraambedbezoek geweest en heb ook geen nagesprek met haar kunnen hebben. Nu is ze weer zwanger en gaat 5 dec met verlof. Deze bevalling zal ze dus ook niet doen, omdat die nog in haar verlof valt.
    omdat ik bij de eerste een 3e graads ruptuur had door veel te krachtige weeen wat we te laat door hadden, cht ik bij de tweede niet meer meepersen en moest op handen en knieen alle weeen weghijgen. Desondanks toch nog een scheurtje (2e graads dit x, maar nu gewoon thuis 5 hechtinkjes gehad, bij dochter op de ok gehecht met een ruggeprik, duurde ruim een uur) Ik wil nog graag de aandachtspunten met haar doornemen om deze bevalling ook de schade tot een minimum te beperken. Gelukkig heb ik geen klachten op de lange termijn overgehouden aan de rupturen, dus dat is heel fijn, maar voorkom het deze x het liefst zoveel mogelijk.

    dinsdag jarig, maar met familie al gevierd. Vieren het dan alleen nog ff met het gezin. Dan ook roerige dag op het werk, want naast dat de vacature voor mijn vervanging slechts 1 ongeschikte belangstellende opleverde, mag mijn collega die met pensioen gaat helemaal niet vervangen worden. Dus nu noodvergaderingen welke werkzaamheden we dan niet meer gaan doen als we ineens minder formatie hebben vanaf februari. Voor mijn vervanging wordt nu een uitzendbureau ingeschakeld.

    en dan een week later de suikertest, 11 dec. Jippie... en oh ja, 5 dec Sinterklaas en ondertussen ook nog wendagen van onze dochter op de basisschool, waar ze na de kerstvakantie gaat starten. BSO die ineens geen plek blijkt te hebben,brengt ook ngo eat extra stress met zich mee... zooooo toe aan verlof, maar gaat echt pas 29 jan in... hoewel menig docent het nodig vindt vast te stellen dat het vast al veel eerder is, gezien het formaat van m’n buik. Grmbl.

    op de foto het verschil tussen mn avondbuik (links) en ochtendbuik (rechts).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi Amer, gefeliciteerd met je verjaardag dan alvast. Drukke tijden! En heel veel herkenbaar... Hier ook eindelijk procedure gestart voor mijn vervanging van verlof. Loopt voor geen meter maar heb echt voor mezelf besloten dat het gewoon niet mijn probleem is.
    Ik ben vandaag 26 weken en ik weet niet wat het is, maar ineens is de man met de hamer daar. Heb zo geen energie, alles doet me pijn en afgelopen nachten zoveel wakker gelegen. Daarnaast een hysterische kleuter van 5 die helemaal in de sint zit en van mezelf ook een hoop sintstress. Ben gisteravond een beetje ingestort, toen mijn man mij even lief tegen zich aantrok. Echt janken joh. En vanmorgen na de vraag of ik eindelijk een beetje lekker geslapen had ook meteen janken... Ben zo labiel als wat. En dan toch gewoon werken, superdruk, volgende week een kort geding, ja joh kan er ook nog wel bij... Zo sorry hoor, even klagen...

    Mooi om te lezen dat jij ook twee thuisbevallingen hebt gedaan. Lijkt wel een zeldzaamheid tegenwoordig. Ik heb beide jongens ook zonder al te veel gedoe thuis op de wereld gezet. Wel bij beide na de bevalling flauwgevallen... maar gewoon vanwege combi inspanning en lage bloeddruk. Bij nummer 2 werd ik wakker in de badkamer met de ambulancebroeders naast me, ook een leuke ervaring.
    Deze zou ik ook graag thuis doen, maar weet niet of het kan/mag. Ik sta namelijk onder strikte controle en leefregels omdat bij de 20 weken echo is geconstateerd dat de placenta over de baarmoedermond ligt. Volgende week heb ik daar weer controle voor in het ziekenhuis. Hopelijk (en dat verwacht ik wel) is de placenta dan aan het weggroeien.
     
  11. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Welkom @betties .

    @thuisbevalling
    Ik zou dolgraag thuisbevallen, dus hopelijk is 4 x scheepsrecht.
    Bij de andere 3 medisch ivm bib. Het is ook niet zeker of ik überhaupt thuis mag bevallen ditmaal. Want eenmaal fluxus en de laatste keer ook kantje randje met onwillige placenta en veel bloedverlies.
    Nou ja, voorlopig blijf ik optimistisch.

    De GTT was hier gelukkig goed
     
  12. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @Yelly het is een mooie ervaring om het thuis te doen, wie weet? Maar ik kan me ook zo voorstellen dat je nu toch ook gaat voor better safe than sorry met jouw ervaringen. Ik weet niet of ik het nu ook nog aan zou durven, dan wil ik echt eerst een goede echo zien en groen licht van de gyn.

    Ik bedoelde met 'dat hoor je niet zo vaak meer', meer dat ik me zo verbaas over de reacties van vrouwen die voor de eerste keer moeten gaan bevallen. Bij zwangerschapszwemmen kan ik inmiddels niet meer tegen dat naieve van first timers zal ik maar zeggen. Waarschijnlijk was ik ook zo hoor. Maar nu bij nummer 3 denk ik over veel dingen anders. Toen ik bij dat clubje vertelde dat ik al 2x gewoon thuis ben bevallen vielen de monden open: "dat je dát durft, nou nee hoor, ik ga echt wel naar het zkh." ....

    Mijn grootste angst is juist om met heftige weeen in een auto te moeten zitten, dan een heel ziekenhuis door etc. Ik moet er echt niet aandenken. Mijn bevallingen gaan steeds van rustig aan ineens naar weeenstorm en hoppa persweeën. Ik zou niet weten hoe ik dat moet handelen in een auto. Dus ja wellicht heb ik ook deze keer misschien niet echt een keuze en gebeurt het weer snel. En anders, als ik toch liever voor het ziekenhuis ga deze keer, dan direct bij de eerste de beste wee.

    Dat herinnert mij eraan dat ik toch echt een keer een aanmelding moet doen voor een rondleiding. Niet normaal, hoeveel ik vergeet en hoeveel afspraken misgaan. Is dat voor jullie ook zo?
     
  13. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Met weeën in de auto lijkt me ook echt niet fijn. Wij wonen een half uur rijden van het ziekenhuis af, maar ben de laatste twee keer ingeleid, dus ja dan zit je niet met weeën in de auto ha ha.
    Ik zou echt heel graag thuis willen bevallen maar na 3 x ZH ligt mijn focus er wat minder op. Vooral na mijn laatste bevalling, die weliswaar fysiek onwijs heftig was, maar waar ik zó fijn begeleid ben, dat ik daar met een positief gevoel naar terugkijk.

    Ik heb even een "rare" vraag voor de dames onder ons, die al meer zwanger zijn geweest.
    Dit is mijn vierde zwangerschap, dus je zou denken dat ik inmiddels ervaring heb, maar dus niet:roflmao:.
    Vorige drie zwangerschappen had ik geen/nauwelijks buik. (bij de eerste droeg ik tot de bevalling eigen kleding, bij de tweede vroeg een kennis met 38 wk of ik misschien zwanger was en bij de derde kon je het met 30 weken een beetje zien). Drie kleine baby's (vielen bijna van de curve af, aan de benedenkant wel te verstaan:rolleyes:).
    Nu dus een groooooote baby. Baby voelt ook groot en is onwijs sterk. So far so good. Maar dit keer ook een buikkkkk. Niet eens bijzonder fors voor een 4e geloof ik, maar voor mijn doen zo'n beetje formaat Goliath.
    Vanaf het begin van deze zwangerschap heb ik veel buikpijn. Harde baarmoeder etc. Is het normaal dat je buik elke dag aanvoelt alsof er té veel spanning op staat en het pijnlijk is, als iemand er tegenaan komt?
     
  14. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    #2174 betties, 30 nov 2019
    Laatst bewerkt: 30 nov 2019
    Wow, bijna geen buik en eigen kleding? Bijzonder dat dat ook kan en dat het nu zo anders is! Ik voel me elke keer al snel formaat walvis en pas vanaf een week of 13 al geen broeken meer.
    Ja je buik kan wel heel strak voelen. Best wel naar. Ik heb vooral vaak spanning onder mijn ribben en het trekt heel erg aan mijn huid daar. Maar harde BM klinkt meer als harde buiken? Herken je dat gevoel?


    Vandaag sinterklaasfeest op mijn werk gehad. Superleuk met mijn jongste van 5 die zwaar gelovig is nu. Die stuiterde van extase naar verdrietig en weer terug. Morgen vieren we het thuis met Sint en Piet op bezoek, dat wordt wat.. Jullie ook midden in de sintfeesten?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Het zijn geen harde buiken, die heb ik ook wel maar dit is een continu gevoel, dag en nacht. Geen spanning op de huid op zich maar een verdieping lager ofzo. Beetje lastig uit te leggen maar alsof er voortdurend te veel druk uitgeoefend wordt van binnenuit .

    Nou ja, het zal hopelijk niet erger worden.
     
  16. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Misschien zijn het banden? Ik heb dat veel meer dan hij de eerste, ben dan ook veel dikker dan toen voor mijn idee.
     
  17. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    @thuisbevallen ik zou heel graag weer thuis bevallen, bij de eerste is dat goed bevallen :)roflmao:)
    Voor nu geen reden om in het ziekenhuis te moeten dus ik hoop dat ik weer thuis mag. Woon gelukkig wel op minder dan 10min afstand van het ziekenhuis mocht er toch iets niet goed gaan.
     
  18. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja precies dat gevoel heb ik veel boven in mijn buik en echt in mijn ribben. Soms komt het echt opzetten en weet ik me geen houding te geven. Doet echt zeer dan. Lees in mijn boekje van nr 2 dat ik dat toen toch ook wel veel had. Lees ook dat ik rond deze tijd minder moest gaan werken omdat het gewoon te zwaar werd. Hmmm dat dat was ik alweer vergeten maar dat ik ook wel een beetje zoals ik me nu voel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Anouk1989

    Anouk1989 Actief lid

    18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hee dames!

    mij ben weer terug van weg geweest, probeer het allemaal weer te gaan volgen. Had er gewoon even geen energie voor om alles te lezen en volgen. (Ga niet alles terug lezen)

    Wij weten inmiddels dat wij een 2e zoon krijgen
    Vorige week zelf 2 glucose dagcurves geprikt, helaas beide middagen de glucose te hoog. Moet nou op dieet en over een week of 2 opnieuw testen..
     
  20. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Wat vervelend, hopelijk helpt het dieet.
    En wat leuk een tweede zoon!
     

Deel Deze Pagina