Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Hier kunnen we verder schrijven nu de baby’s geboren zijn.

Saby en JupitR vinden dit leuk.
  2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Present!

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Ah, wat fijn dat jij een topic hebt aangemaakt @Krv! Is jouw zoon al weer naar school of heeft jullie regio nog vakantie? Wat fijn om te lezen dat het kolven je nog zo goed afgaat. Je kolfde ook al veel in het begin toch? Dan heb je misschien een redelijk makkelijke productie voor het kolven, dat je 's nachts niet ook om de 3 uur hoeft te kolven?

Ik kolf ook wat af, in de ochtenden dan. Mijn 3e dronk net als F. vaak maar 1 borst per keer en toen daalde de productie zo dat ik toen ging kolven om het op te krikken. Dit keer kolf ik dus vaak na de nacht beide borsten na de ochtendvoeding. De hele onderste la van de vriezer zit al vol :p Binnenkort kunnen we gaan oefenen met de fles, zodat ze hopelijk geen flesweigeraar wordt. Komt de gekolfde melk iig nog van pas ;)

@zegenwens, is M. al aan het lachen? ♡

@Roni7888, ik tag je hier maar even. Volgens mij heb je het best zwaar. Wel fijn dat je jongste nu medicatie heeft. Hopelijk krijgt hij het daarmee iets makkelijker. En die krampjes zijn gewoon heel frustrerend. We kunnen er alleen maar voor ze zijn en er samen met ze doorheen ♡

Krv en Roni7888 vinden dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    @Krv en @zegenwens, wel vervelend dat jullie baby's nog zo spugen! Moet je jezelf en kindje vaak verschonen of is het met een doek nog op te vangen?

@Wes88, succes met het opschrijven van je verhaal. Mij doet dat altijd goed, hopelijk jou ook. En succes met de controles deze week!

@KarlijnA91, goed dat je berusting hebt gevonden in het stoppen met kolven! Ik vind je sowieso erg positief overkomen in je reacties, voel je je ook zo? Ik vind het mooi om te lezen, ik had het bij mijn oudste en zijn vroeggeboorte moeilijker, om te accepteren dat er veel anders gelopen was dan ik wilde. Heb jij nog moeite met het redelijk abrupte einde van de zwangerschap?

@Kaatje92 en @Vaianana, hoe gaat het met en bij jullie?

Nu is het merendeel wel getagd in dit topic :p

Krv vindt dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Oh, en @Saby natuurlijk! Hoe gaat het nu met de voedingen? Heb je het idee dat ze weer meer tevreden is?

6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    @JupitR We kregen het eerste lachje toen hij 4 weken en 1 dag oud was! Of nou ja, mijn man was natuurlijk de gelukkige :roflmao: Maar de laatste dagen lacht hij ineens wel veeel meer! Vandaag is ie dan juist niet zo in zijn hum. Huilerig en constant aan de borst. Heb het idee dat het meer behoefte aan nabijheid is dan echt een regeldag. Ik hoop nog ergens een moment te vinden om te douchen vandaag :$

Jouw oudste twee zijn weer naar school vandaag? Vind je het fijn dat je nu weer minder vaak alle vier de kinderen om je heen hebt, of ga je het ook missen?

JupitR vindt dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    @JupitR O ja, het spugen. Haha, ja ik moet hem (en ons, en ons bed + de cosleeper) wel vaak omkleden/verschonen. Ik kleed hem niet meer bij elk beetje spuug om hoor, dan kan ik hem wel 20 nieuwe outfits per dag aantrekken. Kan me echt niet voorstellen hoe het is om een baby te hebben die niet/nauwelijk spuugt!

JupitR vindt dit leuk.
  8. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    De Kids hier weer naar school, heerlijk! Gelukkig is mijn man twee maanden meer thuiswerken want anders komen de Kids niet op school, net te ver lopen in de ochtend.

Welke kolf gebruik jij @JupitR?
    En de andere meiden?
    En geef je in ochtend 1 borst maar kolf je ze beide wel af erna? Ik ben me aan het oriënteren en de medela freestyle handsfree lijkt mij wel wat.

Jaa het is wisselend maar ze heeft vd week 1 x 7uur ertussen gelaten in de nacht, savonds kwam ze vaak dus met een vol buikje naar bed. Laatste dagen overdag ook aan de krap 2.5 uur maar zal ook wel met de warmte te maken hebben. In de ochtend kan ze er 4 uur tussen laten.

JupitR vindt dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    @zegenwens, is douchen inmiddels al gelukt? Het klinkt heel herkenbaar (iig van eerdere baby's). Je kunt je er eigenlijk alleen maar aan overgeven he? En hopelijk morgen weer een betere dag! Wel super leuk dat hij zoveel lacht! Daar kijk ik ook wel naar uit :)
    Dat spugen klinkt wel als veel ja! Ik heb (nog) nooit baby's gehad die dagelijks zoveel spugen, maar kan me voorstellen dat dat voor jou onwerkelijk voelt ;) Zit je 's nachts dus ook nog lang met hem omhoog?

Hier de oudste twee inderdaad naar school. Wat vooral fijn is, is om niet constant hun gekibbel aan te hoeven horen :p Het was wel goed om zo in de vakantie aan de nieuwe situatie te wennen en niets te hoeven.

Fijn dat jouw man nog vanuit huis kan werken @Saby! Moet hij anders zo vroeg van huis? Man brengt hier sowieso vaak, dat is best fijn. Maar de jongens zullen het wel leuk vinden als ik dat ook een keer doe. Gaan jouw kinderen nog trakteren ivm de geboorte van hun zusje?

Ik heb die medela freestyle die jij noemt. Bevalt wel goed hoor! Ik las op het forum laatst wel over een handsfree kolf die ook geen kabeltjes heeft, dat lijkt me eigenlijk ook wel handig, maar ik was al bekend met medela en ben daar dus bij gebleven. Ik voed in de ochtend inderdaad vaak maar met 1 borst en dan kolven. Soms wil ze er toch twee en kolf ik alsnog (als ik zie heb) en soms niet.

Herkenbaar trouwens dat ze er in de ochtend lang tussen kan laten. Dat is hier ook het langste slaapje.

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    @Saby en @JupitR Ik heb de medela freestyle flex en de medela kolf beha erbij. Dan heb ik toch lekker m’n handen vrij. Ik kolf inderdaad niet in de nacht, vaak tussen 23 en 00:00 voor het laatst en dan weer tussen 08:00 en 09:00 uur, ik kolf zo’n 900 ml per dag en dat is verdeeld over 4 a 5 keer kolven. Ik vind het meevallen hoeveel tijd en moeite het kost. Ik heb er lekker veel connectors, borstschilden en flesjes bij zodat ik niet de hele dag bezig ben met afwassen haha.

Hier verschoon ik ook niet meer elke keer na het spugen @zegenwens. Hij heeft wel bijna altijd een slabbetje om zodat ik makkelijk de slab kan wisselen en hem niet helemaal om hoef te kleden. Zelf ben ik nog maar een paar keer ondergespuugd, ik zie het meestal wel aankomen en dan vang ik het op met een doekje.

Mijn oudste is nog een week vrij @JupitR, we zijn nu op vakantie. Wat is de vakantie voorbij gevlogen he. Gaat die zomervakantie altijd zo snel of is dat nu omdat we met een kleintje zitten? Vroeger leek de zomervakantie eindeloos lang maar ik heb nu het idee dat het nog maar net begonnen is terwijl het er helaas al bijna op zit haha.

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  11. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat met voeden en kolven etc. Goed om te horen!

Ik word vandaag een beetje geleefd. Partner voor het eerst weer werken en beide kindjes thuis. Had ook kraambezoek en consultatiebureau etc. Dus enerverende dag. E. is helemaal overprikkeld en slaapt nu voor het eerst vandaag. Hiervoor af en toe 5 of 10 minuutjes, maar nu wat langer. Partner is nu thuis dus ik lig op de bank met E., zodat hij even kan ontprikkelen en slapen. Hij is flink gegroeid! 4420 gram! Helemaal trots!❤️

Roni7888, Krv, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    @Krv, heel slim van de extra connectors! Ik weet nog wel dat bij het kolven bij m'n derde de meeste frustratie zat in het schoonmaken en goed droogmaken. Vooral vetvrij en goed droog, want anders zoog de kolf die ik toen had niet goed vacuüm. Dat vond ik dan zó frustrerend aan het begin van een kolfbeurt, dat dat stomme ding het niet deed :p En 900 ml is mooi zeg!

Wat lekker dat jullie op vakantie zijn zeg! Is dat niet te overprikkelend met een baby erbij? Voor jezelf bedoel ik. Het is zowaar nu nog zomers weer ook :cool:
    Ik vind de zomervakantie ook wel snel gegaan uiteindelijk, maar denk inderdaad ook wel omdat je met de (verwachte) komst van een baby zit. In volgende zomers hebben wij zelf ook niet de luxe om 6 weken vrij te hebben en kom je denk ik na je eigen vakantie al snel weer in de werkmodus..

Dat klinkt inderdaad als een enerverende dag @Kaatje92! Wat fijn dat E. zo goed gegroeid is ♡ En je hebt het maar mooi gedaan allemaal met twee kinderen zo :cool:

F. zou niet zo lang wakker kunnen zijn denk ik. Die gaat gewoon huilen als ze moe is. Ze huilt sowieso wel "veel" wanneer ze wakker is. Ik denk ook vanwege krampjes. Maar ze is nog niet zo veel wakker, dus het huilen is te overzien. Ik denk dat de maximale wakkertijd per keer wel ongeveer een uurtje is.

Krv vindt dit leuk.
  13. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Aaah leuk een nieuw topic, bedankt voor de tag :D

Ik lees/praat later even goed bij, drukke avondspits gehad en net even op de bank geploft. Het gaat hier in elk geval goed, J. Is vandaag wat onrustig, maar verder doet hij het goed, slaapt steeds beter in de nachten en drinkt goed dus erg fijn!

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Lijkt me heel pittig @Kaatje92, heeft hij de hele dag bij je gelegen of kan hij wel even alleen liggen? Wat mooi dat hij zo goed gegroeid is. Even lekker genieten van de rust nu.

@JupitR we zijn wel 2 dagen bezig geweest met inpakken :roflmao: en zeker met de krampjes nu is het wel pittig af en toe. Maar die krampjes had hij thuis ook gehad en we zitten wel even in een andere omgeving nu. Ook voor de oudste heel leuk om er uit te zijn, we zitten midden in het bos en met het mooie weer dus veel in de tuin. Vanmiddag lagen we met z’n vieren op het gras in de tuin en ik voelde me zó rijk en gezegend. Ik kan me voorstellen dat de zomervakanties normaliter heel anders aanvoelen. Zo lang samen vrij als nu zullen we waarschijnlijk nooit meer zijn dus we genieten van elk moment. Is F. makkelijk te troosten? Ik vind het lastig met die krampen want niks lijkt te werken.

@Vaianana fijn dat het goed met jullie gaat! ❤️

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  15. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ahh leuk, een nieuw topic :D Leuk om jullie te blijven volgen!

@JupitR, over het algemeen voel ik me ook heel positief! Moeilijke dagen van kleine J. daargelaten, haha. Ik moet zeggen dat ik voor mezelf niet zoveel last heb van die vroege bevalling. Al had ik graag nog wat tijd gehad om me mentaal voor te bereiden, omdat we net uit een mega verbouwing kwamen en ik net een drukke tijd had gehad met de verdediging van mijn proefschrift. Ik hoop vooral dat de kleine er niks aan over zal houden.

@Saby, ik heb een medela swing maxi. Had hem niet gekozen als ik wist dat ik een fulltime kolfavontuur zou krijgen want hij is dubbelzijdig niet heel denderend. Ik heb gisteren een consult gehad met een lactatiekundige en zij raadde vrouwen vaak de medela freestyle flex aan!

@Krv, heel slim van die extra connectors en schilden. Had ik ook moeten doen. Mijn handen zijn nu net schuurpapier :|

@Kaatje92, dat klinkt als een intense dag zeg. Hopelijk hebben jullie gisterenavond nog kunnen ontprikkelen en slapen samen. Drukke dagen en slaapjes zijn hier ook een moeilijke combi..

@zegenwens, heel herkenbaar hoor. Hier hebben zowel de kleine als ik vaak wel een vlek in de kleren :o: zolang het niet heel erg is en hij niet door de romper heen nat is kleed ik hem ook niet meer elke keer om. Soms spuugt hij wel drie keer na een voeding, dus schone kleren heb ik opgegeven :roflmao:

Hier gisteren consult gehad met de lactatiekundige. Wist niet zo goed of ik kolf momenten, tijd of ml’s moest gaan minderen om af te bouwen, maar nu een mooi plan gemaakt. Kolf nu nog zo’n 1200 ml per dag, dus zal nog wel even duren voordat het helemaal gestopt is :|
    Kleine J. Is de laatste week best onrustig. Overdag slapen gaat moeizaam en hij huilt best veel door ongemak van zijn buikje en (ik denk) doordat hij overdag dus oververmoeid raakt. Hopelijk keert het tij binnenkort weer!

Krv, zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  16. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de tagg en het aanmaken van dit topic!

wij zijn net terug van de controle bij de cardioloog. Alles zag er goed uit! Geen hartdipjes meer te zien met het holteronderzoek toen hij 2 weken oud was. Het dingetje in zijn hartje zit er nog (natuurlijk) het is een extreem vergroot klepje wat eigenlijk niks doet ( niet dé hartklep) er worden geen problemen verwacht. Over 3 maanden weer op controle om het een beetje op te volgen. We zijn zo zo zo opgelucht!

hij is ook goed gegroeid (denk ik). 60 cm (geboren met 53) en 5 kilo (geboren met 4120) en morgen 6 weken oud!

Kaatje92, Vaianana, KarlijnA91 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Wat een superfijn nieuws! En wat doet ie het goed verder :)

18. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hier is t indd best zwaar en aanpoten. Ook weinig slaap overdag want de andere man maakt veel geluid. Probeer m zoveel mogelijk boven te leggen. Drinken gaat ook niet super. Gisteren 5 flessen waarvan 2 met heeel veel moeite 80cc en 1 100cc en 2 135cc. Valt ook in slaap tijdens t drinken omdat tie veel wakker is. Medicatie lijkt wel te werken en pepti ook maar nog steeds van beide helaas last. Slaapt nu wel redelijk vaak 8,5 uur in de nacht dus das fijn.

19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    @Wes88 wat een super nieuws! Voel jij je nu ook lichter/beter door dit nieuws? Wat is hij al groot zeg. Heerlijk om te lezen.

@Roni7888 wow 8,5 uur in de nacht is echt heerlijk. Hopelijk gaat de rest ook steeds beter want je hebt je slaap in de nacht hard nodig met alle andere zaken.

Vandaag is C. 6 weken oud en ik ben alweer ongesteld geworden o_O die zag ik nog niet aankomen met volledig borstvoeding. Ik hoopte er nog een tijdje vanaf te zijn maar helaas. Nog meer dames die zo snel alweer ongesteld zijn?

20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    @Krv Wat balen zeg. Ik weet wel dat je met kolven vaak sneller weer ongesteld wordt dan met live bv, dus misschien daardoor? Hier nog niet ongesteld. Ik dacht vorige week een keer vruchtbaar slijm te zien, maar was maar eenmalig en daarna niet meer, dus denk niet dat er al wat aankomt hier.

@KarlijnA91 Zo, wat een drukke periode heb je gehad vlak voor je bevalling! Jammer dat je niet nog heel even een paar weken tot rust kon komen, maar het loopt zoals het loopt. Ik vind je ook erg positief overkomen altijd :)

Deel Deze Pagina