♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussion in 'De mama's' started by Nina Sanders, May 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Nina Sanders Ach die arme M... Weet je, die fase is gewoon ook super intens, zo rond de 1,5jr tot 3. En nu nog steeds :rolleyes: Als je de taal niet hebt om uit te leggen wat je allemaal van binnen voelt en zou willen, dan zijn basis emoties ook het enige wat je dan kunt toepassen en inzetten om het wel duidelijk te maken. En makkelijk gezegd, maar de blikken van anderen moet je echt links laten liggen. Je wilt nu eenmaal geen huftertjes groot brengen, dus horen regels en discipline bij de opvoeding en krijgen ze nou eenmaal niet altijd hun zin :thumup:. Er is nog nooit een kind ongelukkig geworden van duidelijkheid en structuur ;)

Nina Sanders, Fanne and Mya like this.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ik vind het zelfs emotioneel om te lezen, God wat een verdriet... Afschuwelijk. Maar wat fijn dat jullie er als team zo voor haar zijn, dat moet vast iets van troost geven. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

3. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Ze zei ook dat ze het fijn vond dat we er waren, ben ook blij dat ik toch gegaan ben. Ook al was het erg heftig, zou erna nog boodschappen zijn gaan doen, maar dat kon echt niet meer, zag er niet uit meer natuurlijk… dus hadden we maar Chinees besteld. En gaat vriend morgen maar naar de winkel! Dankjewel!

Fanne and Magnolia29 like this.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,314
    113
    @Mya wat ontzettend heftig. Dat hakt er flink in. Maar ook goed om dit met elkaar te delen.
    @Nina Sanders wel confronterend om het lastige gedrag van mini O terug te zien bij M. Je weet nu wat je te wachten staat en dat het echt een tijdje duurt en ook wat wel en niet werkt. Ik denk dat ik het begrijp. Ik zie dingen van A terug in L, maar ook van J. En sommige dingen had ik liever niet aan hem gegeven. Wat helpt, is dat ik weet dat het over gaat. En A en J zijn super leuke mannetjes en L is onze kers op de taart! Neemt niet weg dat het soms even pittig is.

Misschien vroeg starten met logopedie met M of met picto's of gebaren werken? Dat kan hem helpen zich beter te uiten, zodat hij niet de primaire emoties hoeft in te zetten?

Nina Sanders, Mya and Magnolia29 like this.
  5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    @Mya dat lijkt mij ook heel heftig om naar toe te gaan. Wel super van je dat je het heb gedaan.

@Nina Sanders wat rot dat je het gedrag van mini O in M ziet. Hopelijk werkt dezelfde aanpak bij M. En begrijpelijk je gevoel voor de buurt. Dat gevoel heb ik hier ook, nu L beter begint te praten bijt hij ook meer van zich af waar E dan weer niet van gediend is. Mond zich heerlijk uit in ruzie en gekrijs :rolleyes:. Schaam mij ook regelmatig voor de buurt.

Mya, Fanne and Nina Sanders like this.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Gisteren was hier ook een beetje drama dag. Eerst 2 kinderen boos dat ze niet om 10uur 's morgens in het zwembad mochten :rolleyes:. In de middag zijn ze er wel in geweest, stonden er al klapper tandend in maar weigerde er uit te komen.

Over 5 weken begint hier de zomervakantie al :eek:. Net even zitten kijken E heeft alleen deze week nog een normale 5 daagse week en de rest alleen nog maar 4 dagen door studiedagen en nog een juffenfeest.

Mya and Nina Sanders like this.
  7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    @Mya ik had zelfs tranen in de ogen bij alleen al het lezen.. heftig.

@Nina Sanders Mijn lieve peuter verandert de laatste tijd in een monstertje. Hij lijkt vooral heel vermoeid en gaat dan keihard huilen, zoekt ruzie met de broers, luistert dan niet enz. Vind deze gedragsverandering al best pittig. En ik schaam me echt voor de buren, vooral met dit mooie weer. Zodrw hij of broers beginnen doe ik gewoon de deuren en ramen dicht. Erg toch.

Nina Sanders, Magnolia29 and Mya like this.
  8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,332
    113
    Amsterdam
    Dat herken ik momenteel hier ook heel erg. Ook heel stout kunnen zijn en vooral niet luisteren en idd dat schreeuwen zo irritant!

Mya and Magnolia29 like this.
  9. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Dank jullie wel, vandaag was ook heftige dag, we hebben t er veel over gehad, en ook is er vandaag een bericht naar alle ouders van t kdv uit gegaan, gelukkig werkte ik tot 17.00, want had eigenlijk geen zin om vele ouders te woord te staan erover, kwamen al 2 ouders met vragen, en die er toch ook over wouden praten hoe erg het is, en dat ze dan toch even extra stil staan bij dat ze extra dankbaar zijn voor hun kids, en dat niet alles van zelfsprekend is en ja das zeker zo.

Verder heb ik hier ook met kids die elkaar continu in de haren vliegen, en flink schreeuwen, vooral Z is momenteel vaak dwars, komt omdat hij te moe is. Dus zeker herkenbaar! Hier ook vaak dat ik ze naar binnen zet, vooral Z kan juist t best alleen spelen buiten, hij kan dan uren in de tuin spelen en met zijn buiten keukentje (beste 30 euro ooit uitgegeven) en zijn zandbak natuurlijk, afwisselend even in de trampoline springen en zo. Met zijn broer en zus in de buurt is t vaker ruzie.

Magnolia29 likes this.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Het is echt even van de ene op de andere dag. En het is ook samengekomen met slechter slapen, later in slaap vallen en vroeg wakker worden waardoor hij heel moe is. En die vermoeidheid lijkt alles erger te maken.

Siepie85, Mya and Magnolia29 like this.
  11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,314
    113
    Ik wilde inderdaad ook al zeggen dat boze buien altijd te maken hebben met vermoeidheid. Op dit moment heeft J veel energie en zijn de boze buien minder, maar als hij moe is, is het altijd drama en ligt hij regelmatig midden op straat te spartelen. Heel consequent zijn, is dan het enige dat helpt en wanneer hij weer boos dreigt te worden, herinner ik hem aan de straf die de vorige keer volgde. Daar is een peuter van 1,5 alleen nog te klein voor.
    Hier gaat het dus gelukkig op het moment goed, maar gisteren was ik L nog even een klein flesje aan het geven om 17u (hij drinkt weinig op het kdv) en toen sloeg J met een plank A op zijn hoofd, omdat die op de trekker zat.
    J heb ik direct op de trap gezet en daar heeft hij een half uur zitten krijsen, terwijl ik A en L in bad deed. J wilde niet meer van de trap af. Drama dat hij dan schopt!
    Dus, denk dat het overal hetzelfde gaat...

Nina Sanders and Mya like this.
  12. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    @Fanne herkenbaar indd maar toevallig woon ik naast een gezin met maar 1 kind. Een kleuter en die hoor ik zelden. Dan ben ik bang dat ze he ttoch niet helemaal begrijpen. En je moet lak hebben aan de mensen om je heen maar als je soms het geschreeuw hier hoort (driftbui plus ruzies tussen de andere twee) dan schaam ik me dood. Gelukkig is het niet elke dag en/of hele dag door, maar toch.

Mya likes this.
  13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,332
    113
    Amsterdam
    Hier slaapt ie goed genoeg… maar het is er echt eentje met karakter laat ik het zo zeggen. Gelukkig ook innemend en kan je af en toe echt dubbel om hem liggen en hij heeft een grote dosis humor. Maar ik wil hem vaak genoeg ook achter 5 lagen behang plakken.
    Helaas halen hij en zus soms ook het slechtste in elkaar boven en dan vooral samen niet luisteren.

Magnolia29, Mya and Boordevol like this.
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Het slapen is echt sinds de zomertijd. Het is langer licht en sindsdien valt hij veel moeilijker in slaap. Soms viel hij overdag dan in slaap waardoor hij al helemaal niet meer om 19u kon slapen. En zo was het cirkeltje rond. Hij wordt in de ochtend ook boos als ik hem moet wekken om de deur uit te gaan. Dan roept hij echt ik ben moe en trekt de deken over zich heen. Hij wil dan echt niet opstaan. Van zichzelf is hij juist best rustig, wel een sterke eigen wil maar hier is het bijna zeker de vermoeidheid die hem parten speelt.

Magnolia29, Mya and Siepie85 like this.
  15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,314
    113
    Ja, begrijp het. Lastig is dat. Je kunt ze moeilijk een hele dag binnen opsluiten en aan de andere kant wil je ook niet dat ze de boel op stelten zetten. Nou ja, ook maar vragen aan de buren of ze er last van hebben.
    Onze directe buren zijn een jong stel van eind de 20. Ik vroeg het hun een keer. Ze zeiden: we horen ze heus wel een keer, maar je hoeft ze in het weekend heus niet binnen te houden tot wij uitgeslapen zijn hoor. Dan moeten wij gewoon het raam dichtdoen. Dat heb je nu eenmaal. Stelde mij wel gerust.

Magnolia29 and Mya like this.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ben toch ergens blij om te lezen dat iedereen een beetje tegen dezelfde problemen aan loopt :oops: Vind het ook pittig hoor met V. Dat geschreeuw, ik word er echt niet goed van :rolleyes:. Had gehoopt dat hij meteen na de zomervakantie al kon beginnen met school, helaas doen ze dat niet. Op de scholen waar ik werk wel, als een kind binnen 6 weken na start schooljaar 4 wordt en hij/zij er helemaal aan toe is natuurlijk. Worden nog een paar lange maanden voor hem/ons :o:

Nina Sanders and Mya like this.
  17. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier kijk ik mijn driftkikker van drieënhalf ook naar school, kan niet wachten soms. :rolleyes: Helaas pas in december. :rolleyes: Het is een absolute schat en hij is echt een mamma’s kindje, wil het liefst op mij geplakt zitten maar af en toe is hij niet te genieten. En tussen hem en zijn zus is het af en toe behoorlijke strijd: het is een fase, het is een fase. En het is herkenbaar als ik het zo lees…. :rolleyes:

18. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Ik lees alles mee maar op alles reageren lukt me niet…. :rolleyes:

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Hoezo mag hij niet beginnen? Wanneer wel dan? Hier wordt hij de tweede week na de zomervakantie 4 en mag dus ook meteen starten.

Mya likes this.
  20. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Ik ben stiekem ook blij te lezen dat jullie ook allemaal tobben met de ruzies en woede aanvallen:oops:. L heeft gelukkig niet echt van die woede aanvallen dat hij plat op de grond in de winkel ligt gelukkig. Maar hij weet wel dat als hij niet luisterd hij zo goed als direct in het zitje moet zitten en als hij iets erg vind is dat het wel :roflmao:.

Ik moet nog tot januari wachten tot L naar school mag, hopelijk mag hij in december al wel gaan wennen. Ik heb gelukkig van de bso al wel bericht gekregen dat hij vanaf 8 januari welkom is :). Wennen hoeft hij niet denk ik zo want hij rent nu met ophalen van E al rond alsof hij daar ook hoort.

Sansaatje and Mya like this.

Share This Page