♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussion in 'De mama's' started by Nina Sanders, May 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik heb me nou toch wat meegemaakt vandaag.
    Pfoeee. Stress tot over m’n oren. Willen jullie het horen? :o:

Miekje86 and Magnolia29 like this.
  2. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Ja natuurlijk! Vertel!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nooooo had een heel verhaal getypt. Is het weer weg. Ik ga dit morgenvroeg nog eens typen haha! Ben even morgenvroeg aan het voorbereiden (zwemles en poetsen in het nieuwe huis - het ligt op schema hoor maar duurt gewoon lang omdat we elkaar afwisselen).

Magnolia29, Fanne and Mya like this.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,316
    113
    Ben benieuwd!

Nina Sanders likes this.
  5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Uiteraard willen wij dat horen. Aagje is mijn 2de naam :o:

Nina Sanders likes this.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Hier vandaag lekker bezig. Ik had in mijn hoofd een mega drukke dag, maar het viel mee. Vanmorgen zijn we naar de bieb geweest en boodschappen gehaald, ook hebben we al wasjes gedraaid en de kattenbak is al verschoond (zeer nuttige informatie :roflmao:). Zodadelijk nog even naar de ikea, nieuwe hoeslakens voor L zijn bed kopen en even kijken bij een schoenenkast die ik online had gezien. Ons rekje word nu echt te klein. Daarna gaan we direct door een een familie bbq.

Afgelopen week hebben we hr5 eindgesprek bij E op school gehad. Ze doet het super goed en ze mag door naar groep 4 :). Nog 4 dagen school hier en dan heeft E alweer zomervakantie. En nog 5 weken werken voor mij en dan heb 2 weken vrij. Ben wel toe aan de zomervakantie maar ik gok dat ik na 1 week alweer verlang naar school :roflmao:. De 1ste week heb ik ook nog 2 daagjes vrij. 1 dag ga ik samen met E wat leuks doen (nog geen idee wat, dus ideeën zijn welkom) en de andere dag gaan ze beide heerlijk naar de opvang en heb ik een dagje voor mij zelf

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nou. Oke!

Gisteren ging ik met O naar zwemles. Ik heb lekker in mijn uppie een terrasje gepakt en daarna (dat was rond 16.15) zaten we weer in de auto. Toen belde man of ik nog even langs de winkel wilde gaan. Want ja, door de drukte heb ik echt maar de helft meebesteld (hoe kan ik nou serieus melk, brood, babyvoeding en koffie vergeten - first needs!) en we moeten toch eten ;). Dus prima, wij rijden nog even langs de AH.

Ik pak een kar, leg mijn portemonnee en autosleutel (met tegenwoordig ook een sleutel van het nieuwe huis, whoeee) op het zitje en pak een handscanner. O mag alles scannen (reuze leuk natuurlijk) en op ons dooie gemakje lopen we door de winkel. Die 'paar' dingen werden al gauw een behoorlijke kar (dat vond de handscanner ook, mijn hemel, ik weet niet waarom het me nog verbaast maar die boodschappen doen pijn hoor). Bruin brood, maïsbrood voor mijzelf, man maakt graag panini's.. ohja, L eet ook graag brood maar mag nog niet té donker. En wij eten graag havermoutpap, maar voor M en L is dat ook nog te zwaar. Jullie kennen het. Wij zitten momenteel helaas in een fase dat boodschappen doen voor elk kind bijna maatwerk is. :roflmao:.

Eenmaal de kar vol, wil ik gaan afrekenen. WTF. Mijn portemonnee en autosleutel (en dus nieuwe-huissleutel) weg. Gewoon weg. Nou, ik kan jullie één ding zeggen. Dan voel je je behoorlijk verloren. WTF moest ik nou doen. Mijn portemonnee kon onmogelijk tussen de spijlen van de kar geglipt zijn want daar is hij te groot voor. En dan de autosleutel. Oh mijn hemel. Wat was ik blij dat ik mijn telefoon in mijn handen had. Ik had dus meteen maar de Volvo app open zodat ik kon zien dat mijn auto nog vergrendeld op de parkeerplaats stond (en anders zou ik op afstaand gaan alarmeren.. met de claxon en lampen enzo). Nog nooit gebruikt natuurlijk (ik geloof dat dat ook niet zomaar mag trouwens) maar als het moet..

Maar wat moest ik nu dan? Ik bel dus mijn man: 'Ha, wat ben je lang weg! Mini O, M en L hebben trek. Waar blijf je? Neem je ook nog even een biertje mee voor vanavond?'
    Ik: 'nee.' 'Huh? Kleine moeite toch? Je bent nu toch in de winkel en..', vervolgde man. Ik: 'Hou je mond. Mijn portemonnee en sleutels zijn weg.' Hij: :o::eek:.

Nou zeg dat wel. Er was uiteraard niets gevonden en de camerabeelden konden ze nu ook even niet raadplegen. Er was namelijk eerder die middag een voorval waardoor de politie op dat moment al ter plekke was ergens achter. Wat ik wilde zeggen: 'Mooi, kunnen ze gelijk diegene pakken die mijn spullen heeft gejat!' Wat ik daadwerkelijk zei: 'nou lekker dan, dan heeft diegene, klant of personeel, goed zijn best gedaan vandaag!' :oops:

Ik ondertussen een rondje winkel maken. O 100x vragend of hij écht niets gezien heeft. 'Nee mama, écht niet.' Ondertussen heb ik wel even in de bankierenapp mijn creditcard en pinpas geblokkeerd. Blijkbaar kan dat heel eenvoudig via de app (en kun je het dus ook heel snel en eenvoudig ongedaan maken, eigenlijk best handig).

Ondertussen ook de Volvo app blijven refreshen. Want ja hallo. Wat als iemand zomaar wegrijdt (wat zou je in godsnaam dan willen en sowieso, slechte zet om zoiets op de parking van de AH te doen, met alle camera's en mensen om je heen). Die stond nog lekker stil. Op een gegeven moment waren ze achter klaar en werd mij gevraagd hoelaat ik precies de winkel in kwam.

Dat kon ik zeggen! Ik parkeerde de auto om 16.41 uur (langleve de Volvo app, maar dat is nu wel duidelijk, haha). Aan de hand van de camerabeelden was daar de oplossing.

Wat blijkt? Nadat ik de kar had gepakt en mijn eerste artikel (peren!) in de kar wilde leggen, parkeerde ik de toen nog lege kar naast een andere lege kar. Wat is er toen gebeurd? We hebben elkaars kar gepakt. Ik ging met een lege kar verder (ja, met peren erin gelegd) en iemand anders ging met mijn lege kar (inclusief portemonnee en sleutels) aan de haal. Diegene heeft op een moment 'mijn' kar gewoon in een hoekje van de winkel gezet met mijn spullen in het zitje en is toen zelf snel verder gaan winkelen. Hoe dom. Serieus. Ik kan daar ergens gewoon niet bij hoor. Ik bedoel, geef dat gewoon even af aan de servicebalie. Elke ziel zal toch begrijpen dat iemand op zoek gaat naar een portemonnee en autosleutels. Waarom zou je die niet afgeven? Waarom zou je gewoon die kar in een hoek duwen en dan verder gewoon je eigen gang gaan. Belachelijk. En ronduit asociaal vind ik.

De afloop is dus goed. Gelukkig. Verbaast mij wel hoeveel mensen best vriendelijk reageren nog. 'Moet je van ver komen?' 'Denk je aan je auto? Wil je toevallig even op de parking gaan kijken dat ik even bij je zoontje blijf?' 'Jeeetje mina, dat meen je toch niet?' 'Kan ik helpen?' Jullie snappen dat ik vandaag de AH heb vermeden. Aangezien vast het hele personeel kon meegenieten dat ik mijn spullen kwijt was.

Nou, ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn dramatische verhaal met goede afloop. Op dat moment voelde het voor mij zeker als een groot drama haha. Want de wijn stond pas laat koud, mijn pizza was al half ontdooid, de jongens zaten laat aan het avondeten en ik heb er stress van gekregen. :roflmao:

Magnolia29 and Mya like this.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,316
    113
    @Nina Sanders pfoe! Dat was echt wel even een angstmomentje zeg! En idd hóe dan? Dat geef je inderdaad toch even af bij de servicebalie oid. Maar gelukkig is het terecht, maar ja. Kun je toch weer een nieuwe pas enzovoort aanvragen.

Mya and Nina Sanders like this.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik ben zo druk met van alles en nog wat dat reageeen er niet van komt. En ook lezen niet dagelijks maar dat is wel goed bij te houden. @Nina Sanders ik zou een hartverzakking krijgen. Ik had laatst in de ah dat ik bij de zelfscankassa stond en een mobieltje lag daar. Heb die aan de medewerker daar gegeven en twee tellen later kwam de dankbare eigenaar al terug. Dus die bedankte mij ook nog even. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat je iets afgeeft wat je vindt.

Magnolia29, Nina Sanders and Mya like this.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Oh ja dames, ik neem altijd op zondagochtend een pil van de nieuwe strip na de stopweek. Nu was ik het vergeten tot net. Is het dan nog betrouwbaar of ben ik echt te laat? En als ik morgenochtend de tweede meteen neem?

11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Oeh geen idee? :eek: Ik heb de prikpil, kan er dus niks zinnigs over zeggen :o: Anders morgen de huisarts bellen voor advies?

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Nina Sanders Wat een verhaal joh :eek: Uiteindelijk eind goed al goed, maar dan nog.. Geef die spullen gewoon af aan een medewerker inderdaad. Lijkt me wel het minste wat je dan kunt doen!

Nina Sanders likes this.
  13. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,316
    113
    Zal hem sowieso innemen en morgenochtend ook en dan de huisarts bellen om het na te vragen. Ik weet het niet precies, maar lijkt me dat je niet nu al te laat bent.
    Lang geleden dat ik de pil heb geslikt.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Welnee! Echt niet hoor. Een paar uur later maakt geen bal uit. Er gaat heus niet nu een super ei rijpen opeens!

Gewoon nu nemen (heb je al gedaan) en morgen zoals normaal. Ik heb hem vroeger zovaak vergeten (ook wel eens 2 tegelijk genomen) en er is nooit wat gebeurd. :p

Als je vraag was ‘ik heb maar 1x onveilige seks gehad, wat is de kans van die ene keer’ dan had ik een heel ander antwoord gegeven. Aangezien M en L echt van 1x waren :p Maar de pil alsnog nemen is het beste idd. Bij twijfel even de huisarts bellen voor je gemoedsrust

Mya likes this.
  15. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ja die had ik ook maar vond ik toch niet zo fijn. Dus weer overgestapt op de gewone pil. Maar dit waren precies het soort nadelen waar ik bang voor was. Ik bedoel, alles kan nog maar ben al 41 dus ajb niet.

@Nina Sanders en @Fanne ik had al gegoogled maar kon niets vinden. Net weer en ineens las ik dat je hem inderdaad binnen 24 uur van je gebruikelijke tijd moet innemen na je stopweek. En daar zit ik wel ruim binnen. Ik ga hem morgenochtend sowieso weer nemen.

Magnolia29 likes this.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nou.. de bank staat!

8D1BB988-72F9-4D82-A6B9-A775AF75B123.jpeg

Kirzy, Fanne, Mya and 4 others like this.
  17. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Mooi hoor @Nina Sanders

Hebben de kinderen die binnenkort gaan beginnen op school al een uitnodiging voor een gesprek gehad?

Mya likes this.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Prachtig hoor, ziet er heel mooi uit!! Las in een ander topic dat jullie er vanavond gaan slapen voor het eerst, hoe is het gegaan met de kinderen?

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh jommens. Ik ben zo gelukkig. Het is nog lang niet perfect. Genoeg te doen. Kale muren. Maar ohhhhh het is zo mooi. Vanavond de eerste nacht in ons nieuwe huis. De jongens zijn door het dolle heen. Impressie. Ja vreselijk rommel nog maaar ach wat kan mij het. Ja, mini O hangt veeeeel te laat nog op de bank. Maar ik ben zo gelukkig :o::D het is zo leuk!

Bedenk me nu wel dat ik weinig lampen heb en nog geen internet en tv. Gelukkig heb ik wat gedownload op m’n iPad vanmiddag!

897A79A5-AB1A-46AC-A8FA-BBDF2E88B3B3.jpeg C68D26EA-34CA-43FF-BEBA-BBD8A769BD3B.jpeg A2E61663-3A7D-4C59-8993-4062392CC106.jpeg D23E395B-5FA0-47BE-8350-59183C205CA7.jpeg

Kirzy, Miekje86, wolkje1994 and 3 others like this.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Nee, hier nog niks. Maar goed, ik verwacht ook pas actie zo rond de 3e week na de zomervakantie ;) Jullie zoon wordt al wel bijna 4 toch, nog voor of na de zomervakantie?

Op de scholen waar ik werk is de regel dat drie weken voor de zomervakantie er geen weegmoment meer is. Kinderen die in of na de zomervakantie 4 worden, beginnen gewoon direct na de vakantie. Hoeft dan nog niet volledig alle dagen natuurlijk, ligt ook erg aan het kind.

Share This Page