♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.061
    4.317
    113
    Hoihoi,

Ik krijg geen meldingen meer. Lastig hoor.
    @Nina Sanders echt schattige foto's en L is ook alweer zo groot!
    @Miekje86 hopelijk is het even wennen aan de vakantie en gaat het straks beter.

Hier gaat het goed! Was den drukke week. Veel gewerkt. De cijfers moesten vrijdag ingevoerd worden. Deze week nog allerlei afsluitende dingen: afsluiting met de klas, heel veel vergaderingen, nog een borrel met het team (dat dezelfde klassen lesgeeft) en de vakgroep (Nederlands) en nog kennismaking met nieuwe collega's en hen bijpraten voor het nieuwe schooljaar.
    En we vertrekken vrijdagavond al op vakantie. A geniet enorm van de voorpret. Erg leuk!
    J heeft iedere dag een paar keer van die buien... Nou ja, jullie kennen die vast wel. Moeilijk doen als hij iets niet mag, gooien met zijn speelgoed, op de grond gaan liggen enz. Moet zeggen dat hij gelukkig wel te bereiken is. Heb nu tussen de middag gezegd dat we dit gewoon niet gaan doen en dat het gek is. Dat hij geen boze buien moet hebben. Toen was het opeens klaar. :eek:
    Met L gaat het goed! Hij rolt nu en speelt heerlijk. Een heerlijk kind.

Verder niet echt nieuws.

Magnolia29, Sansaatje, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Mijn preek vanmorgen is goed aangekomen volgens mij, ze hebben heel de middag lief gespeeld en gezwommen samen. Ik heb beneden het speelgoed uit kunnen zoeken en kunnen sorteren. Ook een grootdeel weg kunnen gooien. Mijn conclusie we hebben teveel duplo :eek::o:.

Op het moment zitten wij verplicht binnen. Het is hier gaan onweren en het regent flink. E vind het erg eng maar de switch geeft gelukkig wel een goeie afleiding (normaal gilt ze bij iedere klap) en L roept iedere keer heel vrolijk en weer BOEEEEEEM mama. 1 wilt het gordijn open en de ander dicht, leuke discussie tussen die 2 :roflmao:. Ik zit trouwens met 1 van de katten tegen mij aangeplakt van angst en de ander kregen we net maar met moeite binnen, het was dat het begon met regenen en hij daarom dacht laat ik maar even binnen kijken :rolleyes:.

Fanne, Magnolia29, Sansaatje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Halloooooo! Hoe gaat het hier? Wij zijn inmiddels bijna een week over. De eerste dagen en nachten gingen goed. Wel is het nog lang niet af (ik heb nog zoveel op te ruimen en toch ook nog schoon te maken…) en ik merk dat ik nu ook even een verhuisdipje heb. Ik heb gewoon echt even geen zin om wat in huis te doen. De hitte van de afgelopen dagen werkt ook niet mee.

Elke dag doen we wel íets hoor maar man man man. Verhuizen met 4 kinderen is wel even serieus een klus. Nooit meer :o:.

Vandaag is de eerste dag van de zomervakantie hier. De drie jongsten zijn naar de opvang (man brengt ze nu) en ik zit even met een kop koffie. Ga me zo aankleden en opfrissen.

Rond lunchtijd wordt O opgehaald en gaat met een vriendje mee naar de dierentuin. Dan hebben wij de middag voor onszelf. We gaan even naar de Ikea want we hebben zo’n afspraak met een planner die onze kledingkast gaat plannen/ontwerpen op basis van onze wensen. Hoop dat alles op voorraad is want ik wil de boel zo snel mogelijk laten bezorgen en laten monteren. Ik kan nu mijn was bijna nergens kwijt en onze oude kasten gaan niet mee.

Verder genieten we enorm. We hebben tot nu toe élke avond heerlijk buiten gezeten en wat is dat genieten. Elke keer naar voorbij varende bootjes kijken en wat een rust hier. En nu wil ik dus ook een kleine boot haha. Maar dat is iets voor volgend jaar.

Verder wordt komende donderdag onze nieuwe tv bezorgd. Ik wilde graag een nieuwe (grotere) en man niet. Als ik binnen ons verhuisbudget kon blijven had ik carte blanche. Dikke prima, ik ben eronder gebleven (onderhandeld met de vloerenzaak hahaha). Dus ik heb dezelfde weer besteld maar dan een stuk groter (75 inch). Onze living is beduidend groter dus dit wordt gaaf! Ik kijk nu al uit naar de familiefilms :D (en series haha). De oude zet ik wel op MP want ik ben niet zo’n fan van tv op de slaapkamers.

Verder weinig nieuws. We hebben qua meubels niets nieuws hoeven aanschaffen behalve andere eetkamerstoelen. Dat is dus wel fijn. Qua verlichting vind ik het nog wel lastig. Dat is altijd een beetje aanvoelen en afwachten.

Ik moet maar eens iets gaan doen.. niet zoveel zin :o:.

Hoe gaat het met jullie? Zag dat het nieuwe seizoen van Greys Anatomy online staat (Disney+) dus dat is leuk.

Oh en als jullie nog een leuke makkelijke wegkijk film willen zien: Big Sky River op Netflix. Je weet vanaf minuut 1 al het exacte verloop maar dat maakt ‘m niet minder leuk om te kijken!

Magnolia29, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jullie trouwens veel last gehad van het eeer gisteren? Hier viel het hartstikke mee!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Die interne klok van de kinderen hier is stuk volgens mij. Van het weekend mega vroeg wakker en niet meer hun bed in te krijgen en strontchagerijnig. Vanmorgen moesten we optijd opstaan voor de bso en dan zijn ze niet wakker te krijgen :rolleyes:

Gisteren weinig last gehad van het weer. Maar ik woon in het westen ;). Gisteren rond 16uur heeft het wel even flink geonweerd en geregend maar dat was met een half uurtje ook weer over. Daarna wel lekker koel buiten dus alles open gegooid.

Deze week alleen vandaag werken en de rest van de week niet. Morgen gezellig dagje samen met E. Ze wilt gaan shoppen. Maar ik zie dat het morgen hier weer rond de 28gr word. Misschien ga ik dan wel het buiten zwembad voorstellen. En anders ga ik naar het overdekte winkelcentrum, mij te warm voor buiten shoppen :oops:

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het viel hier uiteindelijk ook reuze mee hoor! Om 17u stond de bbq aan en rond 18u kwamen de eerste sputters. Daarna wel even in korte tijd veel regen en wat onweer, maar rond 20.30u was dat weer over.
    Vandaag trouwens ook weer een mooie dag, kinderen hebben vanmiddag nog weer gezwommen :thumup:
    En heb er gisteren voor het eerst ook zelf in gelegen :roflmao: Heerlijk om even af te koelen!

Fanne, Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hellooooo. O en mini O zijn tegenwoordig ook elke dag vroeg wakker. Mini O rond 5. O rond 6. Echt, hoe dan? En dan sluipen ze stiekem naar beneden.

Weet je wat ze vanochtend hadden gedaan? Ik had zelf een bus Pringles tussen de bankkussens gelaten (per ongeluk, was in slaap gevallen op de bank de avond ervoor en gauw gauw opgeruimd). Zitten die 2 om 6u chips te eten! :o: maar serieus. Ook echt paprika. Die handjes zo vies. Kwamen ze even heel trots melden. Ik heb ze echt het bevel gegevens nergens aan te komen (ik moet toch geen paprika handjes hebben tegen m’n nieuwe muren). Moest stiekem wel lachen. Mini O is daar echt de boef in hoor. Weer zeker dat dat initiatief vanuit hem kwam. ‘Mama, we hebben ook nog wat voor jullie bewaard!’ (Echt 4 chipjes ofzo).
    Maargoed. Doordat ze er vroeg uit zijn kakken ze einde dag wel een beetje in.

Vandaag eerst met man geluncht en daarna Ikea om onze kast te ontwerpen. Het is een grote Pax kast geworden met schuifdeuren,
    3 hangcompartimenten, een compartiment met spiegeldeur en planken (en manden) en nog wat hele dunne lades voor sieraden / horloges etc. Ben onwijs benieuwd. Volgende week maandag komen ze hem brengen en monteren. Ik zal dan wel een fotootje maken. Heb er ook verlichting in gedaan. :D

Daarna naar huis. Kindjes ophalen. O was met een vriendje mee naar de dierentuin. Heel leuk. Ze hebben pannenkoeken gegeten en hij heeft gelukkig een fijne dag gehad.

Morgen wordt het weer warm zie ik. Pff. Geen zin in. Wat zijn jullie plannen?
    Hier moet ons tv kastje in elkaar en moet ik nog de kastjes van de badkamer schoonmaken. Zo geen zin in maar ga ik toch morgen doen. Elke dag een stapje dichterbij.

Fanne, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik zie mini O z'n gezicht helemaal voor me bij je verhaal :roflmao: Heerlijk haha! De Pax kast klinkt geweldig, wij hebben er ook 1 en erg blij mee. Mochten we verhuizen dan blijft hij hier, volgens mij zijn ze onmogelijk uit elkaar te krijgen :o:

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik ben m'n werkdagen aan het aftellen haha. Nog twee dagen op m'n 'oude' school en dan heb ik daar volgende week vrijdag m'n afscheid. Ik zal waterproof mascara op doen, want alleen al als ik er aan denk krijg ik tranen in m'n ogen :o: 15 jaar is ook niet niks. Ik ben er letterlijk opgegroeid; van pas afgestudeerde student naar moeder van 2 kinderen. Poh, dat wordt een mooie en emotionele dag haha.

Maar zover is het nog niet. Morgen gewoon werken en 's middags met m'n directeur naar een conferentie in Assen.

N had vanmiddag een oefen wedstrijd van turnen, met een jury en alles. Zo leuk om te zien, ze heeft er zoveel plezier in!

Nu ga ik even chillen op de bank en dom tv kijken ;)

Fanne, wolkje1994, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Noooooo ze staan eindelijk! Alle stoeltjes!

49EFC718-A555-4FAC-BA55-5D0DEC72C9BE.jpeg

Fanne, wolkje1994, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik moet deze echt even showen..

469240BC-76FD-43FA-9FB4-2FC3B89EC190.jpeg 724CA70A-F3B7-49B0-BBC2-D12B18CD7912.jpeg

Fanne, wolkje1994, Miekje86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Magnolia29 ohhh nog 2 dagen maar op je oude school. Dat zal zeker een emotionele dag worden. Maar je krijgt ook nieuwe kansen! Wat is het uiteindelijk geworden op tv? Qua tv, ze komen zometeen onze nieuwe bezorgen en ophangen en installeren. Nu hebben we alleen pas begin volgende week internet. De glasvezel aansluiting was stuk vandaar.

Wat betreft de PAX kast. Het klopt zeker dat je die niet meer uit elkaar moet halen. Wij hadden er 1 toen we in België woonden en die wilden we toen graag mee terug nemen naar NL. Nou, wat een gammel ding werd dat. Gewoon niet doen nee. Ik zal zo eventjes een fotootje delen van hoe hij is geworden. Zit nu even met een kop koffie en een broodje op de bank met O. Mijn man is de jongste 3 aan het wegbrengen naar de opvang.

Vanochtend wil ik nog even verder in huis. (Komt het ooit af met 4 kinderen?).
    Vanmiddag gaat man en ik met O naar een doolhof hier in de buurt!

Fanne, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh no. Net gebeld door de opvang of we mini O willen ophalen. Hij slaapt al bijna de hele dag, is heel bleek, kijkt niet alert en valt gewoon letterlijk na 5 min om :o: Wat is het nu weer met het jong?

Het zal vast niet mee helpen dat de boys elke dag al om 4.30 / 5.00 wakker zijn :o:. Het is mini O die dan wakker is, O wakker maakt en samen gaan ze dan stiekem naam beneden. :rolleyes:.

Ongeveer een jaar geleden had mini O exact hetzelfde. Ook zo vroeg wakker. Iemand een idee wat dit is en wat we hiermee kunnen?
    Omdat hij dus niet echt helder is en wegvalt ga ik zo toch even met hem langs de huisarts.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Oh bah wat eng @Nina Sanders :eek: Hoe is het afgelopen bij de huisarts?

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, wat ik al dacht eigenlijk. Oververmoeid. Maar zoals nu ook. Hij loopt nu nog(!) te spoken. Wetende dat hij rond 4.30 alweer zal opstaan.. een middagslaap doet hij thuis niet meer. Dat is dus ook echt te weinig voor een jongen van 3,5/4. Maargoed. Ik laat hem gewoon maar even denk ik. Ik weet niet goed wat ik aan z’n oververmoeidheid moet doen..

16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ach wat sneu zeg, hoe is de nacht gegaan? Hopen dat het slapen snel weer wat beter gaat! Ze zitten zichzelf dan zo in de weg hè.

17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat vervelend, hopelijk is het vannacht beter gegaan. Hier de mazzel dat ze eerst bij ons komen gluren, wij sturen ze dan weer terug hun bed in. Zou het misschien nu niet komen door de nieuwe omgeving? Wat ik hier wel eens doet als L slecht geslapen heeft gewoon met hem en zijn kroelen op de bank gaan zitten en dan een filmpje kijken. Merk dat hij daardoor toch even uit rust.

Mya vindt dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Morning, vandaag lekker nog een dagje vrij. Beide kinderen net naar de opvang gebracht. E gaat vandaag met de bso naar het strand :eek:.

Afgelopen week drukke maar leuke dagen gehad. Afgelopen dinsdag gezellig met E naar het buiten zwembad geweest, woensdag rommelige gehouden. Boodschappen gehaald cadeau voor mijn moeder gehaald die morgen der verjaardag viert, ook op verzoek van E een cadeautje gekocht voor de baby van mijn zusje. Gisteren zijn we gezellig samen met mijn nicht en haar kinderen bij mijn zusje geweest. Gezellig daar naar een grote speeltuin geweest.

Vandaag is de planning om beneden even schoon te maken maar op dit moment heb ik nog al uitstel gedrag :oops:.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou en of. Nou, vandaag was het 4.15 :cry:.

Dat deden ze eerst ook en dan stuurden we ze altijd terug naar bed. Maar tegenwoordig komen ze dus niet meer en sneaken ze heel zachtjes naar beneden. Probleem als ze niet zachtjes doen, is dat het hele huis wakker wordt (dus ook M en L). Dat wil je echt niet. Maarja, als ze wél zachtjes doen, dan horen wij ze dus ook niet. Ik vraag me af of ik er op een andere manier een consequentie aan kan verbinden. Ben niet zo van het ‘straffen’. Meestal kom ik er via het uitleggen van een situatie en het belonen van goed gedrag prima mee weg. Maar dit begint nu wel vervelend te worden. Want onze nachten worden ook vrij kort (als we ze tussendoor horen, dan sturen we ze ook altijd terug).

Ze begonnen hiermee al in het vorige huis overigens. Het is echt mini O die z’n broer wakker maakt.

Traphekjes heeft geen zin meer, zijn ze echt te oud voor. Ze kunnen immers echt prima traplopen.

20. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik hoop dat die van ons het voorlopig nog niet ontdekken om stiekem naar beneden te gaan. Wij hebben voor E wel een poos een wekker gehad die aangaf met digitale tijd en kleuren of ze uit bed mocht of niet. Zij kreeg het idee op deze leeftijd om rond 4uur te checken of der broertje (die net geboren was) niet weg gelopen was o_O. Die klok hielp hier toen goed. We hadden eerst een schaap maar zij werd wakker van het geluid als de ogen open sprongen

*edit*
    Wij hadden deze
    https://www.bol.com/nl/p/sleepyy-slaaptrainer-voor-kinderen-kinderwekker-met-nachtlamp-wekker-wit-konijn/9300000088630304?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Nina Sanders, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina