Zo das echt heel vroeg, gewoon nog nacht! Maar O heeft best wel een leeftijd dat hij toch snapt dat het nacht is? Anders zou ik ze tijdelijk toch echt apart laten slapen. Hier mogen ze nooit naar beneden voordat wij wakker zijn, is gewoon de regel hier, ze weten niet anders. Maar dan is t niet raar dat mini O oververmoeid is, en O zelf is die niet oververmoeid dan? Hier vroeger ook zo schaap gehad, maar hier werden ze ook wakker van de ogen die open gingen, die digitale klok zou ik dan zeker overwegen, alles om t maar beter te krijgen dan.
Jazeker slapen ze apart. Ze hebben elk een eigen kamertje! Het is echt mini O die wakker wordt, naar de kamer van z’n broer gaat en hem wakker maakt. O wil dat vaak niet, want die wil gewoon slapen. Maargoed, als mini O een beetje blijft keten (soms ook echt heel lief, komt ie knuffelen en je onderstoppen) dan wordt O op een gegeven moment ook wakker wakker. En dan gaan ze samen op reis hier door het huis O is zelf ook moe inderdaad. Maar vind je het gek? Ze weten heel goed dat ze niet zelf naar beneden mogen. O doet dat zelf ook niet en áls hij het wel zou willen, dan komt ie het eerst zelf vragen aan ons. Maar zoals ik al vaker zeg: die twee samen zijn soms echt niet te doen! Echte boeven samen hoor. En mini O heeft echt zo’n leeftijd dat ie heus weet wanneer iets wel of niet mag. Maar ik zie serieus ‘s ochtends al aan z’n oogjes wat voor dag het gaat worden. Meestal staan ze op ondeugend. Je weet wel, van die grote, ontdeugende pretogen.
Kan je niet taggen Nina, maar hier werkte een slaaptrainer perfect. L snapte het heel goed, met een beloningssysteem gaan werken. Stickers plakken bij het stil in bed blijven tot ‘het aapje’ de ogen dicht had. Na 5 stickers (ochtend dus) wat uitkiezen bij de action. Wordt zo snel een gewoonte zo vroeg wakker worden, maar langer slapen kan ook snel een gewoonte worden !
Pfoe @Nina Sanders wat een nachtbraker die mini O. Niet te doen. Verder geen nieuwe tips dan die de anderen hebben genoemd. Of ja, is zijn kamer donker genoeg? Hoort hij misschien de vogels fluiten? En heeft hij het niet koud? Zijn namelijk wel de tijdstippen waarop het op zn koudst is. @Magnolia29 hoe was je afscheid? Verder heb ik wel alles meegelezen, maar het was zo druk. We zijn nu onderweg naar Zuid Frankrijk. Man heeft vandaag nog gewerkt, dus het inpakken kwam op mij neer en A was vandaag ook al vrij. Maar goed, we zijn vertrokken en de jongens hebben er ook zoveel zin in. Zo schattig! Ik heb tot 00:30 gereden en nu rijdt man, maar die wordt nu moe, dus het is zo mijn beurt weer.
Wat een rust hier! Allemaal aan het genieten van het weer? Hier zat ik met O om 8.15 in de auto richting zwemles. Daarna naar huis en de jongens wilden heeeeeeeel graag dat ik 3 nagels bij hun zou doen met gellak onder de lamp. Ik heb zelf het eea aangeschaft en heb van de week bij mezelf gedaan en ze vinden het helemaal geweldig. Nou prima, 3 nagels gedaan bij hen (eenmalig). Ja, dat moet ik er dus ook weer afhalen maar ach, ik ben daar de moeilijkste niet in. Daarna is man even de bakfiets wezen ophalen bij ons oude huis, die stond daar nog. Vanmiddag even de bovenste verdiepingen gezogen en gedweild. Traptreden met een vochtige doek afgenomen, vaat uitgeruimd en 2 grote wassen gedraaid (die wachten nog om omgevouwen te worden maar ik heb geen zin ). De PAX kast is bezorgd (wordt maandag gemonteerd) en vandaag doe ik nog even de toiletten grondig. Nu zitten we even met z’n allen op het waterterras. Man en ik aan een roseetje, O en O spelen met de waterbaan en L lag enooooorm te keten in bed en hebben er maar gezellig op het boxkleed bij ons gezet. Het is echt knotsgezellig! M ligt nog even in bed, die was moe. Hoewel het huis nog lang niet af is en we de komende weken echt nog wel klusjes te doen hebben (plinten afnemen, een bepaald kastje doen, lampen doen, wat aan de muren..) hebben we het zó naar ons zin allemaal. Ik weiger echt om alleen maar in de klus- en poetsmodus te gaan (en jullie kennen me een beetje, ik doe genoeg tussendoor). Wij mogen ook gewoon een beetje genieten! En dat doen we enorm! zometeen ga ik koken. Courgette carbonara!
Wij zijn gisteren rond 11 uur 's morgens gearriveerd. Reis ging goed en dan ben ik zo trots op onze jongens die ieder jaar weer zonder te zeuren en ruzies doen. Voor hen is het een groot avontuur. Alleen werden de laatste 2 uur A en J allebei wagenziek. Zo sneu. Vooral A had er veel last van. Hij moest twee keer overgeven en J een keer. Hij hing zo slap als een vaatdoek in de auto en op een gegeven moment zei hij: Mama, ik wil zó graag naar huis. Terwijl hij zich al maanden op de vakantie zat te verheugen. Gelukkig had ik m'n homeopathische EHBO-doos bij en daar zat ook iets in tegen wagenziekte. Dat hielp iets. En ze hebben gelukkig niet op de bekleding gespogen. Ik had bij Amazon van die mini bouwvoertuigjes gekocht en bij Action voor allebei een hengelsetje en terwijl man en ik aan het uitpakken waren, waren ze heerlijk aan het spelen en L bekeek alles vanuit zijn kinderstoel. En daarna zijn we allemaal even gaan slapen. Ik had goed gevulde burrito's (bevroren) meegenomen van thuis en die konden we na de boodschappen mooi eten en 's avonds hebben we lekker over de camping gestruind. L was al aan zijn nacht begonnen en die kon lekker in de kinderwagen mee. Al met al echt een goede start. Als de jongens dit zo volhouden wordt het vast een perfecte vakantie.
Wat een heerlijke vooruitzicht zeg, fijn dat het zo goed ging (op de wagenziekte na, zo sneu!). Waar zitten jullie, valt het mee qua hitte? M'n afscheid is volgende week vrijdag! Nog 1 week doorbikkelen voor ons
Joe joe! Was een druk weekend. Ben vrijdag begonnen met alles rigoureus en grondig opruimen en schoonmaken. Ik krijg altijd zo'n bui vlak voor we op vakantie gaan Dus de voorraadkast en de berging moesten er aan geloven, keukenkastjes, sowieso alle kastjes in de woonkamer, de vriezer, slaapkamers enz. Uiteindelijk 2x kofferbak vol naar de hergebruik kunnen brengen Heerlijk, krijg er ook meteen weer ruimte van in m'n hoofd Aankomende week wordt echt chaos. Ik moet nog 4 dagen werken en heb iedere dag iets van een vd scholen. Dus een hoop oppas moeten regelen Ik bekijk het maar per dag, anders word ik gek. Morgen werken tot 17u. N gaat morgen alvast trakteren voor haar verjaardag in de vakantie, dus dat staat allemaal al klaar. Zit nu op de bank te wachten tot de vloer droog is van het dweilen, was het laatste dat ik nog moest doen. Hoe was jullie weekend? Zijn sommigen ook al op vakantie?
Ohhhhh bijna vakantie @Magnolia29! Wij gaan deze zomervakantie niet meer weg. En in het najaar: ik zou het willen maar eerlijk gezegd weet ik het nog niet. Mijn hoofd heeft er weinig ruimte voor merk ik. Kan het lastig uitleggen. En: het voelt echt als een vakantiepark hier. Ik heb helemaal geen Landal nodig. wij zitten elke dag hier te ontbijten / koffie te leuten aan het water en het geeft zo’n ongelofelijke rust. Deze plek doet ons ontzettend veel goeds. Wij zijn beiden veel relaxter. Ik weet zeker dat het komt doordat we hier veel meer ruimte hebben. We zitten een stuk minder op elkaars lip en de jongens gaan ook uit zichzelf lekker boven spelen. Ik wil hier echt nooit meer weg. Vandaag heerlijk naar het doolhof hier in de buurt geweest met alle kindjes en opa en oma. Daarna spontaan pannenkoeken wezen eten (ik vind pannenkoeken niet lekker dus ik had een sushi bowl met biefstukpuntjes). Jongens naar bed. Het meisje een fles. Even geknuffeld. Het schoot me lichtjes in mijn nek dus ik heb even gedoucht met de sunshower aan. Nu gaan man en ik even stiekem loeren bij al onze kinderen om ze stiekem te kussen (dit doen we élke avond) en daarna ploffen man en ik op de bank met bubbels en Greys Anatomy. Traditie hier vanaf de allereerste aflevering.
Ik leef nog (nog maar net ). Ik heb weinig te melden, deze week weer druk met werk en vorige week was het ook erg druk. E is op het moment nog erg opstandig (zachtjes uitgedrukt en ik vrees voor de puberteit ). Ze is alleen maar ruzie aan het maken hier thuis, afgelopen weekend zelfs bij mijn ouders en daar wilde ze ook absoluut niet luisteren zelfs niet naar opa en oma (al was het opa op een gegeven moment wel gelukt om haar weer te kalmeren). Dit is helaas al een paar weken zo, ik dacht eerst dat het door de vermoeidheid kwam maar ik heb er nu even een hard hoofd in. Op het moment gaat de vlag uit als de school weer begint. Verwijten wat ik op het moment naar mijn hoofd geslingerd krijgt Ik ben een rot mama Ze mag nooit iets van mij Ik hou niet van der Ik geef der geen tijd voor dingen Ik vind L veel liever Ik doe altijd lelijk tegen der Ik ben altijd boos Ik doe nooit wat met haar Dit is een kleine greep aan verwijten wat ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg nadat ik vroeg hoe het bij opa en oma was vandaag. Ik heb 3 keer gevraagd of ze de switch aan de kant wou doen en hierop kreeg ik 0 reactie. Dit vreet echt energie van mij op het moment *sorry klaagmodus gaat weer uit*
Zo herkenbaar: hier ook een dochter die inmiddels 10 is, maar luistert ook slecht, en ook brutaal. Zegt zo ongeveer t zelfde als jou dochter, hier is morgen de laatste school dag, kijk er niet naar uit. Pas over 3 weken hebben we zelf vakantie, tot die tijd gaan ze gelukkig gewoon 2 dagen in de week naar oma en opa!
E is nog maar 7, gaat wat worden de komende 3 jaar . Ik hoop nog steeds dat het vermoeidheid is. Vandaag was ze gelukkig in vrolijke doen. Ik moet nog 2,5 week werken en dan heb ik vakantie.
Mijn dochter heeft regelmatig van die buien… al 4 jaar denk ik nu, dan gaat t weken weer goed en dan 3x in de week ellende, ze is ook oververmoeid denk ik. Vandaag bv zegt ze: jullie doen nooit iets leuks met mij, en andere kinderen gaan 6 weken op vakantie.., ze heeft t zo slecht met ouders die beiden niet meer dan 3 weken mogen opnemen in de zomervakantie… maar veel ouders die uit elkaar zijn, bij haar in de klas en ja dus dan hebben ze 3 weken bij mama en 3 weken bij papa… dat geprobeerd uit te leggen, zegt ze nou ik wil ook wel 2 huizen en 2 vakanties… dus wij zeiden, maar dan heb je pech, want dat gaat niet gebeuren, is ze boos en gilt als weet ik niet wat, wilt ze nog wel even tv kijken, nou nee dus, wordt ze, weer hysterisch echt verschrikkelijk momenteel.
Dat is ook E der favoriete zin . En vooral nadat we iets met haar alleen hebben gedaan of nadat ze iets heeft gekregen
@Miekje86 Hoe is het nu met E, heeft ze nog steeds van die buien of is het al minder geworden? En heeft L er dan ook last van, of is die minder pittig?
Hier ook eindelijk vakantie! Na een mega drukke week en 2 avonden weg, 5 dagen werken, was ik er ook echt klaar mee. Gisteren een prachtig afscheid gehad op m'n school. Ze hadden een invalidenkarretje versierd tot roze 'little Tikes' wagen, zo ging ik rond de school en alle leerlingen zwaaien op K3 muziek Ze hebben ook een lied voor me geschreven op Oya Lele en alle collega's en leerlingen waren in het roze gekleed. Ik dacht dat ik alleen maar zou huilen, maar heb geglunderd van oor tot oor. Het was werkelijk fantastisch! Na alle stress en spanning ben ik vandaag opgestaan met vreselijke rugpijn, ik loop er gewoon scheef van Gelukkig heeft man veel opgevangen vandaag, dat was fijn. Hoe is het bij jullie? Fijn weekend allemaal!