♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussion in 'De mama's' started by Nina Sanders, May 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Hoe is het net iedereen?

Ik ben afgelopen maandag op sollicitatiegesprek geweest en ik ben benoemd. Maar nu zit ik opeens vreselijk te twijfelen. De organisatie waar ik werk vind ik niet zo geweldig, maar het vak wat ik geef wel en mijn leerlingen ook en om dat nu los te laten, vind ik heel moeilijk.
    Aan de andere kant lijken mij de vakken die ik ga geven (didactiek, pedagogiek en communicatie) echt wel leuk en het stukje stagebegeleiding ook. Maar de vraag is: is dat het waard?
    Pfff... zo lastig. Het is gewoon niet duidelijk!
    Ergens gewoon zin om me terug te trekken om van die twijfel af te zijn.
    Man heeft zoiets van: probeer het gewoon, als het niets is, ga je gewoon terug.
    Maar dat geeft natuurlijk wel een hoop onrust.

riean, Magnolia29, Mya and 2 others like this.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Haai, hier ook weer een teken van leven. De hitte vorige week trok ik en de kinderen erg slecht. Daarbij kwam dat E vorige week voor het eerst ging schoolzwemmen en dus met een bus naar het zwembad ging. Uiteraard was ze daar erg nerveus voor. Afgelopen maandag is ze op schoolreisje geweest naar duinerel. Dat hielp ook niet echt mee met de zenuwen. Ondertussen loopt L flink te klieren, niks is goed en vooral naar bed gaan is drama. Begint dan vooral te klieren en houd E wakker. Negeren of er tegen in gaan werkt niet. Hij praat ook gewoon door je heen. Vanavond heeft hij er al een deel behang afgetrokken en in zijn bed geplast (nadat hij eerst 3 keer naar de wc was gelopen en liep te klieren in de douche). Overdag is hij moe en is niks goed. Ben ik aan het schoonmaken loopt hij te klieren en wilt niet helpen (ja water overal heen gooien) en wil ik met hem bezig zijn dan wilt hij niks.

Verder begin ik mij een klein beetje zorgen te maken over E, ze vertoond tekenen van een vroege puberteit. Ze heeft borstgroei (nouja vetjes ter hoogte van der borsten en ze is gewoon slank) en het lijkt als of ik een paar donshaartjes zie in de schaamstreek. Ik ben alleen nu moed aan het verzamelen om de huisarts te bellen. Ik weet dat we dan een heel traject in moeten gaan waarvan ik eigenlijk altijd al wist dat dat zou gebeuren maar stiekem hoopte dat het niet hoefde. Ben namelijk bang dat het E erg onzeker zou maken over haar lichaam terwijl ze nu erg trots er op is en helemaal blij is dat ze de langste van de klas is.

Verder een positief puntje met mij gaat het ondanks de zorgen en frustratie van de kinderen goed. Afgelopen dinsdag waren we 9 jaar getrouwd.

Magnolia29, Mya, Fanne and 1 other person like this.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,335
    113
    Amsterdam
    Wat je kan doe betreft E en eventueel vervroegde puberteit als je tegen de huisarts op ziet. Als het echt borstvorming is en je voelt eraan dan moet je echt schijfjes voelen. Voel je dat niet dan is het nog geen borstvorming.

hier zit ik daar ook bovenop bij E omdat ik zelf veel te vroeg ben geweest en dit door de jeugd-arts en huisarts gewoon genegeerd is. Dus als ik ook maar iets bemerk zit ik meteen bij de huisarts en wil ik een doorverwijzing. Want geen haar op m’n hoofd dat ze hetzelfde door moet maken als ik zelf.

Ach jeetje arme L klinkt ook alsof ie overhoop met zichzelf ligt. Ze kunnen het nog helemaal niet goed uiten helaas naar ons.

T heeft ineens op school weer ongelukjes, gelukkig had ik wel al reserve kleding in z’n tas gedaan. Maar ik was helemaal blij want vandaag met aansluitend bso geen ongelukjes gehad dus heb hem de hemel ingeprijst. (Gelukkig geen poep ongelukjes)

Magnolia29, Mya, Fanne and 2 others like this.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Wat erg dat het bij genegeerd is. Ik zie niet echt op tegen de huisarts maar wel tegen het hele circus wat er bij komt kijken. Maar ik wil zeker ook niet te laat zijn bij der, ik voel gelukkig nog geen schijfjes, maar echt alleen vet, wel heeft ze soms steken in der borst (had ik ook toen ze groeide) Wij hebben gelukkig echt een top huisarts. Hij heeft ons ook top geholpen met L met zijn kwijlen. Begin dit jaar bij cb al eens aan gekaard omdat ik er toch was met L, maar werd toen heel appelig aangekomen en moest het maar aan kijken.

Ja L zit zichzelf behoorlijk in de weg. Misschien spanningen voor school. Ik begin daar nu vaker over want ze willen graag dat hij zelf zijn billen kan afvegen en meneer vertikt dat. Dus ik geef nu aan dat we dat gaan oefenen. Maar iedere keer zegt hij ieuw vies, poep vinger ik nie doen mama, jij doen mama. Ook gaat het praten ook weer slechter, lijkt een terug val te hebben. 27ste mogen we weer naar de logopediste kijken wat zij er van vind. Op de opvang vinden ze het lastig, ene moment praat hij goed en duidelijk (vooral als hij een vraag heeft) en andere moment is het Chinees, hij lijkt in zijn hoofd dan al 4 zinnen verder te zijn en struikeld over zijn woorden.

Wat fijn dat T vandaag geen ongelukjes heeft gehad. Hopelijk zet dit zo door. En ik duim voor jullie E dat ze niet vervroegd de puberteit in gaat

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,335
    113
    Amsterdam
    Snap ik hoor het circus erna eigenlijk wil je dat gewoon überhaupt niet.

eerlijk met afvegen ik heb dat met E en T nooit geoefend. T wil ook niet en bij E is het ook vanzelf allemaal gegaan. Dus soms laat ik hem soort van afvegen en dan helemaal positief doen en als ie niet wil nou ja dan doe ik het maar. Op school moeten ze het gewoon doen dus dan lukt het meestal ook wel.
    Vervelende is dat ze verbaal gewoon nog niet sterk genoeg zijn om ons te kunnen vertellen wat er is.
    Die ongelukjes bijv, dat moet wel door spanning zijn. Ik vragen vindt je het spannend op school, nee hoor mama het is leukkkk!!!! Ach dan zijn we er maar extra voor hem.

6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Fanne Wat leuk dat je bent benoemd, gefeliciteerd! Ik snap je twijfel zo goed! Je weet wat je achter laat, maar nog niet wat je er voor terug krijgt. Maar; er was een reden voor je om verder te kijken..en wat je man zegt; je kunt het eerst proberen en dan eventueel alsnog terug. Wie weet wordt je nieuwe werkplek nog wel veel leuker! Heb je al een keuze gemaakt?

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Miekje86 en @Siepie85 :eek: Wat goed dat ik dit hier van jullie lees over vroege puberteit. Ik had geen idee dat je daarvoor eventueel naar de huisarts kunt. N heeft ook al licht borstvorming sinds de zomervakantie. Heb het nog niet gevoeld overigens, zal ik vanavond even doen. Ik was zelf heel vroeg met schaamhaar/borsten, maar niet met ongesteldheid (12 jaar). Maakt dat nog iets uit?

Miekje86 likes this.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Was even wat stiller, achter de schermen speelt hier vanalles qua werk en mijn gezondheid :o: Dat geeft me wat onrust en stress, ik ga niet zo goed op heel veel onzekerheid ;)

Met de kinderen gaat het goed, N heeft haar draai in groep 4 gevonden en V kan niet wachten op z'n eerste proefdag :D Zo trots op die jongen. Hij is in de vakantie ook ineens veel langer geworden en z'n koppie smaller. Geen peuter meer, nu echt een kleuter.

Man en ik gaan eind september samen een weekendje naar Texel. Zo veel zin in, het is echt lang geleden dat wij met z'n tweeën weg zijn geweest.

Vandaag vrije dag, ga zo met V boodschappen doen en nog even een rondje fietsen. Fijne dag!

Miekje86, Mya, Siepie85 and 2 others like this.
  9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,335
    113
    Amsterdam
    Vroeg is rond zo 6/8 jaar al dat soort ontwikkelingen ik was met net 10 ongesteld helaas. In grp 6, echt vreselijk….
    Dus met 10 jaar bijv dat soort dingen krijgen is niet vroeg maar daarvoor zou ik idd even aan de bel trekken.
    Hier is dat onder andere de reden dat ik zo klein ben gebleven.

Magnolia29 likes this.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Mini O toont geen enkele interesse in de wc. Echt heel stom want 6 nov begint hij met school. Zelfs M klaagt nu al als hij verschoond wil worden. Dan trekt hij gewoon z’n luier uit. Maar mini O, echt helemaal niks. Word er wel een beetje moedeloos van eigenlijk….

Mya likes this.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik was idd ook vroeg met menstruatie etc. 11, in groep 7.. ook ik ben klein ;)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Hier loop ik even heerlijk in m’n uppie in de stad (en pak ik zo een terrasje). Eerste vakantiedag. Ik heb gisteren m’n spullen ingeleverd bij oude werkgever. Vandaag vrij en de komende 2 weken ook! Heerlijk. Helemaal geen plannen (dus ook niks gepland) en 2 okt begin ik bij m’n nieuwe werkgever.

Ja, ik heb wel een hele uitgebreide kappersbeurt gepland eind september haha. Ik moet ook nog wel even shoppen eigenlijk. Wat nieuwe werkoutfits.

Wat zijn jullie weekend plannen?

Hier gaan man en ik vanavond heerlijk eten bestellen, morgen hebben we de jongens uitbesteed en zijn we een middagje alleen met L. Ik weet nog niet wat er gaan doen. Wel er eventjes uit. O heeft een kinderfeestje en mini O + M gaan iets doen met opa en oma.

Zondag hebben we in de middag een verjaardag op dik een uur rijden. Geeeeeen zin in maarja, dat hoort erbij. Eerst in de ochtend zwemles van O (hij is weer een niveau hoger, het gaat echt enorm goed) en rond 12u/12.30 vertrekken we. We gaan met 2 auto’s :).

Ze hebben het haar van M bij de opvang gisteren helemaal ingevlochten. Zo wat basketballers ook wel eens hebben. Een stuk of 5 vlechten zo helemaal over het hoofd. Ik vind het zó stoer staan. En dan z’n Nike airmax eronder en dat is het echt al zo’n ventje. :roflmao:. Dat kan ik niet hoor, zulk haar maken. Ik maak vaak gewoon een lange vlecht bij hem (die komt al tot halverwege z’n rug haha). Maargoed. Ik kan bij L straks helemaal losgaan haha.
    Ze staat al flink in de box en gaat de hele kamer rond. Ze is flink sneller met bewegen dan haar broers op die leeftijd. Hopelijk is ze ook sneller zindelijk haha. Zolang het maar vroeger is dan mini O ;).

Mya, Miekje86, Fanne and 3 others like this.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    voordeel van later beginnen met zindelijk maken is vaak wel dat als je eenmaal begint ze het zo doorhebben omdat ze al ouder zijn. Doen ze er op de opvang ook niets mee? Meenemen in de wc ronde bv?

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Jazeker. Al heel lang. Wij thuis ook. Het boeit hem gewoon echt niet. Maargoed. Ik vind het heel lastig. Ergens houd ik nog hoop…

Mya likes this.
  15. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Zoontje van een vriend zit sinds deze maand in groep 1 en twee weken voor de start zei hij: “nu ben ik klaar met luiers” en is 1 dag zowel overdag als in de nacht zindelijk. :roflmao: Zij knepen hem wel want totaal geen interesse in wc tot die tijd.

Mya, Magnolia29 and Nina Sanders like this.
  16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Ik was ook vroeg met borstgroei en schaalbaar voorzover ik mij dat kan herinneren. Nu had ik toen ookal overgewicht dus kunnen mijn borstel daar ook van zijn ;). Maar E heeft gewoon een jaloersmakend figuur. In bepaalde spijkerbroeken heeft ze (vind ik) gewoon een perfecte kont ik vrees voor de jongens later . Ik zelf ben een maand voor mijn 13e verjaardag ongesteld geworden en dit schijnt erfelijk bepaald te zijn. Al zijn ze tegenwoordig wel een jaartje eerder.

Ik ben bij E het vooral in de gaten aan het houden vanwege haar lengte. Ze heeft een lengte voor 10/11 jarige en daar past dit natuurlijk wel bij. Maarja op deze leeftijd misschien al ongesteld worden, het arme kind. Ik vond het op mijn 12e al verschrikkelijk.

Mya and Magnolia29 like this.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit is het scenario waar ik op hoop en wat man denkt. Want echt ik knijp m wel. Maar mini O is zo godsgruwelijk koppig. Hij laat zich echt niks vertellen of wijs maken. Os is Os. Ik bedoel. Mini O is mini O haha.
    Vind het oprecht lastig maar weet ook; het komt eventually echt goed.

18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Dit zien 'we' op school veel vaker hoor! Dat ze bij de start in groep 1 ineens bedenken dat het nu wel moet, want ik zit immers op school ;)

Nina Sanders, Sansaatje and Mya like this.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Och nee daar moet je echt niet aan denken inderdaad, zo vroeg al ongesteld zijn :eek: Wel goed dat jullie het dus in de gaten houden. Als het nodig is, kun je ingrijpen.

20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Ha! Weer een beetje leven in de brouwerij hier!

Vwb vroege pubertijd: ik kreeg volgens mij ook in groep vier het eerste schaamhaar. Borstvorming in groep 7, denk ik en ik was een week na mijn 12e verjaardag ongesteld. Dat weet ik echt nog precies, want ik had net mijn slaapfeestje gegeven.

@Nina Sanders ik heb A en J bij mooi weer gewoon ' s middags met hun blote billen in de tuin laten lopen. A in de zomer van 2021 en J in het voorjaar van 2022. Potje in de tuin gezet, boor het geval dat ze moesten.
    A was toen bijna 3,5 en hij was in een dag zindelijk en meteen dag en nacht. Nog wel een tijd op het potje, want hij was bang voor de wc. Ik had zo'n mini wc-tje dat applaudisseerde als je was gedaan had.
    J was in 3 dagen zindelijk. Hij was toen 2 jaar en 4 maanden. Hij deed het meteen op de grote wc zonder wc-brilverkleiner. Hij klom er met een krukje op. Denk dat ik het bij L ook zo ga doen. Geen zin in ongelukjes in huis, maar ze moeten ook gewoon even ontdekken wat het is.

riean, blij83, Magnolia29 and 2 others like this.

Share This Page