♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussion in 'De mama's' started by Nina Sanders, May 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Ah ik dacht ook al, je zit er toch net. Maar aan vacatures binnen het onderwijs geen gebrek dus verwacht dat je zo weer iets vindt. Weet je collega er trouwens van? Misschien dat ze haar gedrag aanpast als ze hiort dat je anders verder kijkt. Dan is ze nog verder van huis.

Mya and Magnolia29 like this.
  2. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Hier ook weer eens een update: Z is nu de hele week gewoon naar de wc gegaan op school gelukkig, en dus hele week weer goed gegaan, hopelijk is hij er nu echt overheen, hij is namelijk wel eens eerder 3 dagen achterelkaar goed naar de wc gegaan, en daarna toch weer misgegaan, dus hou nog een twijfel, maar komt vast goed! Z slaapt inmiddels ook weer langere tijden achterelkaar, nu weleens van 19.00 tot 7.00 dus veel beter ook. Hij was vandaag ook te moe om nog een boekje te lezen, hij wou gewoon graag slapen, hij zei gewoon ik ben te moe, morgen maar weer….

Sansaatje, Magnolia29, riean and 2 others like this.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Een functie binnen dezelfde stichting, dus alleen op een andere school. Tot aug 2024, 4 dagen per week (werk nu 3), maar kan een gedeelte wel vanuit huis doen. Dus prima voorwaarden, hoef geen extra opvang voor de kinderen te regelen.

Nina Sanders, Sansaatje and Mya like this.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Het heeft niet zozeer met haar gedrag te maken, ze heeft een hele andere kijk op onze functie en de uitvoering er van. En in mijn positie kan ik daar weinig van zeggen, ik ben haar leidinggevende immers niet. Nou ja, vind het gewoon een lastige situatie. Maar m'n eigen werkgeluk gaat voor, vind ik, dus dan zoeken we verder. Keuze genoeg inderdaad ;)

Mya likes this.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ah fijn om te lezen! Hopelijk zet dit door de komende weken :thumup:

Mya likes this.
  6. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

Dec 15, 2018
    2,344
    4,879
    113
    Female
    @Magnolia29 spannend een sollicitatie! Het is dus in principe tot augustus volgend jaar, hoor je dan ergens volgend jaar of het verlengd wordt oid? En wat sneu voor V, hopelijk snel beter zeg.

Ik heb zelf ook gesolliciteerd deze maand en ik ben aangenomen! Ik heb er heel veel zin in en vind het ook onwijs spannend. Werk nu ruim 6 jaar bij m’n huidige werk en ben daar direct na m’n studie gestart. Het is echt een super leuke baan en ik heb hele leuke collega’s, dus aan de ene kant voelt het heel raar; maar dit is puur een stap voor mijn eigen ontwikkeling; als ik stappen wil maken in mijn carrière is ervaring buiten m’n huidige werk wel nodig. Volgende week heb ik nog het arbeidsvoorwaardengesprek maar ik vermoed geen gekke dingen. M’n leidinggevende weet het ondertussen. Ik heb al aangegeven op z’n vroegst in januari te willen beginnen. Liefst tweede week, eerste week gaat A voor t eerst naar school dus zou wel lekker zijn als ik die nog vrij ben. Had half december al vakantie gepland ivm kerst en oud en nieuw, dus als alles gaat zoals ik wil is half dec m’n laatste werkdag bij m’n huidige werk. Het voelt nog een beetje onwerkelijk haha.

@Fanne goed dat je hebt gekozen voor wat goed voelt! Wat zeiden ze ervan bij die nieuwe functie?

Donderdag is T alweer 2 geworden. Pff. De dag zelf en vandaag gevierd. Hij is goed verwend, we hadden heel veel zelf tips gegeven en gevraagd het echt bij één cadeau te houden. Van tevoren veel van huidig speelgoed naar boven gebracht. Zowel T als A is echt heerlijk met het nieuwe speelgoed aan het spelen. Van ons heeft ie zo’n Pikler driehoek met een boog en een klimplank/glijbaan gekregen. Zo leuk!

We hebben voor T verwijzing naar de KNO gekregen en kunnen daar begin okt al terecht, zo fijn. Benieuwd of er wat uitkomt. We willen verder ook iig nog beter op z’n eten gaan letten. Er lijken echt veel gevoeligheden te zijn.. Hij heeft vandaag ook weer KNALrode billen en of dat nou alleen van z’n tandjes komt.. die zijn wel zo goed als door nu allemaal (twee hoektanden onder zijn nog niet helemaal klaar haha).

Nog even bankhangen en dan slapen. De nachten zijn helaas nog steeds niet heel stabiel..

Magnolia29, Sansaatje and Mya like this.
  7. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Zo ben ik weer, even ego bericht… weet niet zo goed wat ik moet doen, ik heb een vader die zwaar alcoholist is/was. En ik bleef altijd 16 in zijn gedachten, had nooit goed contact met hem, drank ging voor alles en in de tijd dat ik kind was, zorgde zijn buurman dat ik eten en drinken kreeg, omdat hij alleen bier had, heb m dus al zeker 20 jaar niet gezien of gehoord, hij was soort van zwerver leefde bewust op straat. Hij heeft nog een zoon, wist ik wel, die ouder is als mij, die heeft wel contact met hem gehouden begreep ik, maar die zocht nu contact met mij, inmiddels wat geapt, maar hij ligt dus nu op sterven, het zijn de laatste dagen of uren begreep ik. Hij wil me vooral informeren, en ik weet niet wat ik moet. Eigenlijk had ik t voor mezelf al lang afgesloten en dacht ik dat hij misschien al niet meer leefde, en heb ook niet behoefte om hem nu nog te zien of zo, maar nu ik dus app contact heb met mijn half broer die ik dus totaal niet ken, is t erg raar. Want wat word er dan van mij verwacht, ik vind t zo lastig, en weet t niet.

8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    @RoseMurphy gefeliciteerd met je nieuwe baan en met T. 2 alweer. Hopelijk komen die hoektanden snel door zodat je daar ook vanaf bent.

@Mya sterkte. Begrijpelijk dat je het hier moeilijk mee heb. Je verleden word weer open gegooid.

Mya likes this.
  9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    @Magnolia29 begrijp dat je dan wil uitkijken naar iets anders. Werkplezier is zo belangrijk en het is ook fijn om het op je eigen manier aan te kunnen pakken.
    @rose Murphy gefeliciteerd met je nieuwe baan en met de verjaardag van T! Balen dat de nachten nog altijd niet zo geweldig zijn. Des te knapper dat je dan toch zo'n stap zet. En hoe zit het met je wens voor een derde?
    @Mya wat heftig en confronterend zeg! Ben overigens wel benieuwd hoe je je verleden een plekje hebt gegeven. Je moet wel echt een heftige jeugd hebben gehad.
    Wat je nu ook besluit te doen, alles is dan goed denk ik, zolang je er maar bewust voor kiest. En goed met je vriend bespreken.

Magnolia29 and Mya like this.
  10. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    L was de afgelopen nachten vreselijk in de weer. Niet gewend van mijn altijd zo goed slapende jongetje. Gisteren een middel gehad van de homeopaat. Ingenomen vaak voor zijn middagslaapje en die ging eindelijk weer goed en de nacht ook. Hoera! Respect voor alle moeders met gebroken nachten, want mij kun je opvegen inmiddels.
    Zelf ook niet fit. Vreselijk verkouden. Gebruik al een week neusspray, dus dat mag nu niet meer, maar heb bijna geen lucht meer en m'n holtes zitten vol. Morgen op kamp met school, maar ik denk dat ik later ga. Trek dat echt niet op deze manier.

11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @RoseMurphy Gefeliciteerd met je nieuwe baan en met T zijn verjaardag! 2 alweer, wat vliegt de tijd. Fijn dat jullie al zo snel bij de kno arts terecht komen, hoop dat ze iets voor hem kunnen doen!

@Fanne Oh vreselijk zulke gebroken nachten, daar ben je inderdaad snel zat van. Waar gaat je school heen op kamp? En moet je alle dagen aanwezig zijn, of mag je ook een dag komen bijv?

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Mya Och vreselijk wat een moeilijke situatie! Maar ik denk dat je in deze helemaal geen rekening hoeft te houding met de mening/verwachtingen van anderen. Dat heeft je vader in al die jaren namelijk ook niet met jou gedaan. Dus kijk naar jezelf en alleen jij kunt beslissen wat je nu wilt. En hem niet zien voor hij gaat sterven, is ook helemaal ok. Daar heeft een ander niks over te zeggen of van te vinden.

Fanne and Mya like this.
  13. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Dit zeg je heel mooi en treffend! @Mya ik sluit mij volledig aan bij dit.

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Concert van Fred&Friends was trouwens geweldig. Echt heerlijk gedanst en veel te hard gezongen haha. Uiteindelijk om 3u in bed en om 6u stond V bij ons bed om te vragen of ik al thuis was :rolleyes:;)

Veel gedaan vandaag;
    Iedereen gedoucht, bedden verschoond, 3x was gedaan en kledingkasten van de kinderen uitgezocht. Zomer eruit, herfst/winter er in. In de middag nog een uur gewandeld met z'n allen en daarna hebben ze nog heerlijk 2u in de tuin gespeeld. Nu slapen ze allemaal en duik ik er ook niet te laat in :o:

Fanne, Sansaatje and Mya like this.
  15. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113

Eigenlijk heb ik wel een prima jeugd gehad hoor, ondanks dat mijn vader alcoholist was. Heb het al heel lang geleden afgesloten, hij koos duidelijk voor de alcohol, en ik wou dat niet, hij zag er ook uit als een zwerver, en ook niet fris zeg maar. Mijn moeder ging al bij hem weg toen ik nog geen 3 was, maar later wou hij toch contact, en dat was dan dat ik jaartje of 8 was, moest ik daar naartoe, had toen ook nog een opa en oma van hem, die waren heel lief, dus dat maakte het zelfs nog leuk, daar logeerde ik ook vaker, was ook heel moeilijk voor hen, om zo een zoon te hebben, die zo was. Helaas overleed mijn oma toen ik 13 was, en mijn opa wist helemaal niet meer te leven bijna, die was zo ongelukkig toen, die is paar jaar later ook gestorven, had toen nog amper contact met hem, dat omdat het contact niet goed verliep. Toen had ik ook al geen contact meer met mijn vader, had er ook totaal geen behoefte aan, en hij bleef maar drinken, wou ook niet geholpen worden, dus voor mij was t toen klaar, zag m soms nog jaren terug, en was dan met me moeder, hijherkende mijn moeder eigenlijk alleen, want als ik zonder me moeder hem tegenkwam, herkende die mij niet, en toen was ik 20 of zo. Uiteindelijk dus heel bewust de keus gemaakt hem niet te will3n zi3n, ben zelfs jaren niet meer naar de bewuste buurt geweest waar hij rond zwierf zeg maar, ging daar bewust niet meer winkelen.

Ik had al besloten mijn vader niet te willen zien meer, maar alleen als het zijn laatste wens was had ik t wel gedaan, omdat ik niet zo gemeen zou kunnen zijn. Maar mijn half broer, zegt dat hij al zo ver heen is, dat hij niet meer kan denken, hij herkent niemand meer, en het is dus ineens heel snel gegaan, ik was ook niet makkelijk vindbaar, heb geen Facebook of wat dan ook trouwens, heeft hij mijn oudste zus gevonden op Facebook, maar mijn zus kijkt daar soms dagen niet naar, dus pas 2 dagen nadat hij haar een bericht had gestuurd belde zij mij, met het bericht dat hij me zocht, dus 2 dagen waren al kwijt zeg maar. Wat ik weet is dat hij terminale kanker heeft, en algehele andere problemen door alcoholist te zijn, en de combinatie is gewoon dodelijk, hij zal langzaam ingeslapen worden, met steeds hogere medicatie.

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    @Mya heftig! Sterkte. Het zal toch wat los maken.

@Magnolia29 hoe gaat het met de elleboog? En wanneer was je sollicitatie ook alweer?

Mya likes this.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ja gaat goed hoor! Hij doet er alles mee, woensdag hebben we controle. Kreeg vanmiddag mail, morgenmiddag sollicitatie gesprek! Zin in!

Mya and Fanne like this.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Spannend, ben benieuwd!

Magnolia29 likes this.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Gesprek vanmiddag ging prima, werd net gebeld dat ik de baan heb gekregen! Start 1 december :D

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Gefeliciteerd!!! Ik had ook niet anders verwacht. Heb je al iets laten merken op je werk of is het een complete verrassing als ze straks horen dat je weggaat?

Magnolia29 likes this.

Share This Page