♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussion in 'De mama's' started by Nina Sanders, May 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    @Mya wat heb je nog gedaan mbt de begrafenis van je vader?

2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    J is afgelopen zondag een gat in zn hoofd gevallen. Bloedde vreselijk, dus hij dacht dat zn hoofd kapot was. Dus ik heb er een foto van gemaakt en toen hij dat zag, viel.het mee en stopte hij met huilen dus wij naar de huisartsenpost en daar hebben ze het geplakt. Hij gaf geen krimp, maar zat vrolijk te kletsen. Het mag een week niet nat worden en daar let hij zelf ook goed op. Trots op m'n jongen.

Verder is hij af en toe echt in een moeilijke bui. Hoop dat het beter gaat als hij naar school kan. Wil eigenlijk nog geen afscheid nemen van zijn peutertijd, want dat komt nooit meer terug, maar tegelijkertijd heeft hij gewoon uitdaging nodig.

Mya and Magnolia29 like this.
  3. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Hij is gecremeerd, en ik ben niet heen gegaan, vond het wel goed zo. Mijn moeder vond dat ik op de kaart thuis hoorde, dus staat mijn naam en naam van vriend en kids er ook in. Wel is het zo dat mijn halfbroer dus wel mij wilt ontmoeten, dus dat ga ik binnenkort maar doen, datum wordt nog geprikt, we wonen nog geen kwartier met auto van elkaar, dus ga het binnenkort wel beleven.

Fanne and Magnolia29 like this.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Wat zielig voor J, maar ook stoer van hem dat hij er zo goed mee omgaat. En Z is ook regelmatig in een moeilijke bui, ook al gaat hij naar school. Hij is ook oververmoeid, heeft net uur op bank geslapen voor het eerst in maanden, maar na het wakker maken is hij alleen maar boos en dwars, nu patatjes eten en dan snel douchen en naar bed. School maakt het hier niet echt beter nog.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Hier sinds school ook duidelijk vermoeider en daardoor dwarser.

Mya likes this.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Hier op het moment ook weinig te melden. Vandaag en morgen nog werken en dan heb ik lekker 1,5week vakantie :). Ben nu ve3l aan het opruimen in huis en een voorbereiden voor de vakantie.

L komt op het moment iedere nacht een stuk of 3 keer uit zijn bed, gelukkig slaapt hij dan wel weer snel maar wil dan altijd graag even een kroel van ons. Gelukkig valt hij in de avond weer gewoon snel in slaap. E daarin tegen heeft moeite met in slaap komen. Ze is erg nerveus voor de vakantie volgende week. Gelukkig is ons huisnummer nu bekend en heeft ze kunnen zien waarin het park het huisje ligt en dat er een speeltuintje in de buurt is (schuin tegenover ons huisje). Geeft haar iets meer rust, ook hebben we een aftelkalender voor der gemaakt. Maar nu is ze nerveus hoe het volgende week allemaal gaat zijn. Op dit moment denk ik dus waarom is op vakantie gaan leuk? :oops:

Sansaatje, Magnolia29, Fanne and 2 others like this.
  7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    @Mya spannend je halfbroer ontmoeten.

@Nina Sanders hoe gaat her nu? Voel je je wat beter in je vel?

Magnolia29 and Mya like this.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    @Mieke86 wat sneu voor E dat ze zoveel last heeft van spanning! Zou wat dat betreft een hele rust zijn als de vakantie voorbij is. Denk je dat ze er na de vakantie overheen is?
    Van de zomervakantie had A ook allerlei vragen. Bleek achteraf vooral met het feit te maken te hebben dat we gingen rijden ipv vliegen. Ik heb toen de hele heen- en terugreis in pictovorm getekend met de tijden erbij en dat bracht rust.
    Vervelend dat L ook telkens wakker wordt. Enig idee hoe het komt?
    Hier slaapt L beter, maar niet meer klokje rond zoals voorheen. Hij wil absolúút geen late voeding, maar vervolgens is hij wel 6.15 uitgehongerd wakker. De laatste voeding is ook proppen, want die wil hij ook niet helemaal, maar anders wordt hij gegarandeerd 's nachts wakker. Ik probeer zoveel mogelijk tijd te houden tussen zijn avondeten en de voeding, maar meer weet ik ook niet. Ik hoop dat het beter gaat als de sprong voorbij is. Want hij heeft maanden gekund, dus zou hij het nu toch ook moeten kunnen?

Magnolia29 and Mya like this.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    @Mieke86 vergeten op je berichtje te reageeen. Indd vervelend dat ze zoveel last heeft van de spanning. Sommige kinderen zijn er zo gevoelig voor. Misschien is het een idee om in het vervolg pas kort van tevoren spannende zaken te vermelden zodat ze er niet wekenlang door in beslag wordt genomen? Ik roep maar wat hoor maar wie weet helpt dat voor de toekomst.

10. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Hoe is het met iedereen? Het wordt wel heel stil hier!
    @Nina Sanders al begonnen met je nieuwe baan?

Magnolia29 likes this.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    @Fanne ik hoop het dat het na de vakantie over is. Ze lijkt er nu wel weer rustiger onder gelukkig. Ze telt de dagen af met een aftellen kalender. Ze weet nu waar we zitten in het park en hoe het huisje er uit ziet. Ze heeft er rust mee dat ze nu even moeten wachten om alles in het echt te zien gelukkig. Ze had gisteren ook een kinderfeestje naar een manege (was ze stiekem ook een beetje nerveus voor, vriendin had gezegt we gaan paardrijden dus E dacht dat ze in volle galop moest :roflmao:). Waarom L wakker word geen idee, hij wilt gewoon bij ons zijn denk en af en toe hebben we het idee dat hij aan het slaapwandelen is. Afgelopen 2 nachten heeft hij goed geslapen in ieder geval. Helaas is hij alleen sinds gisteren niet helemaal fit maar wel vrolijk gelukkig.

@Boordevol ja E is een gevoelig meisje voor spanning voor alles wat nieuw is. Ik wilde de herfstvakantie ook laat vertellen maar afgelopen zomer zijn wij niet op vakantie geweest en daar was ze zo boos over dat ik toen maar verteld hebben dat we met de herfst weg gaan dus dat wij het nog te goed hebben. Gelukkig was ze blij met die uitleg en was der boosheid weg. Pas sinds een week of 3 komt de spanning voor de vakantie bij der. En dat komt omdat ze merkt dat ik dingetjes aan het voor bereiden ben, ik ben nogal van de lijstjes maken. Ze heeft gelukkig alweer meer rust voor de vakantie. De aftelkalender helpt haar zeker hierin mee. Ik gok alleen dan het zondagavond zwaar gaat worden voor ons omdat ze dan weer erg nerveus is ;)

Mya, Sansaatje and Magnolia29 like this.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Miekje86 Heerlijk hoor, er even tussenuit volgende week! Waar gaan jullie ook alweer naartoe? Hopen dat de nachten goed blijven gaan met beide ;)

Miekje86 likes this.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ja! Hele goede vraag :D

Mya likes this.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    V is morgen jarig en mocht vandaag trakteren op de opvang, z'n laatste dag op de groep. Vanaf maandag volledig naar school incl vso/bso op een aantal dagen. Hij heeft het zo naar z'n zin op school, mooi om te zien :D

Attached Files:

Kirzy, Mya, Sansaatje and 4 others like this.
  15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Wij gaan naar 1 van de parken in Nieuwvlietbad. Ja heb er ook veel zin in ondanks alle stress nu even ;). Ik hoop vooral dat ze volgende week goed slapen, ze slapen dan samen op 1 kamer.

Mya, Sansaatje and Magnolia29 like this.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    @Fanne Hoe is het met J z'n hoofd? Heeft hij er nog last van?

17. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Och kijk hem zitten! Eén heuse kleuter, niets peuterigs meer aan. Ze worden wel vele te snel groot. :|

18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Wat geweldig dat hij het zo naar z'n zin heeft en wat kijkt hij blij!
    Wat heeft hij getrakteerd?

Magnolia29 likes this.
  19. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,065
    4,318
    113
    Gaat goed. Lijkt netjes te genezen.

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    In het kartonnen zakje zat een klein potje Play Doh (van de Action) en doosje yoghurt rozijntjes van Hema. Had er een foto opgeplakt; ik zeg gedag omdat ik naar de basisschool mag ;)

Sansaatje, Mya and Fanne like this.

Share This Page