@Magnolia29 kun jij dan nooit weg sneaken als je op de trap wacht tot V slaapt? Of heeft hij dat door? Hier werkt de 5 min regel echt als een trein gelukkig. Zoals vandaag: overprikkeld en hartstikke moe. Man gaat er 5x heen om haar te knuffelen. Maar ja, dat helpt niet. Het is wat anders als het midden in de nacht is want dan wil iedereen slapen. Dus ik geef haar een stevige knuffel, leg haar in bed (wel de onze), mevrouw krijst alsof ik haar enorm veel onrecht aandoe maar is gelukkig wel na 47 sec stil. Pfoe..
@Nina Sanders Haha jazeker sneak ik wel weg, dan zit ik beneden op de bank met de deur naar de gang open En het hoeft ook zeker niet meer iedere avond hoor, maar als we zoals nu ergens anders zijn dan slapen ze beiden vreselijk. Om 23u sliepen ze pas en voor 6 uur beide alweer wakker Ze liggen er nu net in, ben benieuwd haha
Het is hier prachtig! Mooi weer ook trouwens. Vandaag gezwommen, slijm gemaakt, speeltuinen gespeeld en vanavond bij de pizzeria zelf pizza's gemaakt. Vonden ze geweldig! Daarna nog even bij het meer gespeeld en natuurlijk viel V achterover tijdens het spelen; kletsnat Snel naar het huisje en in bad Ben zo blij dat we toch even weg zijn gegaan, we hebben het allemaal nodig.
Ik meld mij ook weer eens. Beetje druk weekje tot nu toe gehad. Best een beetje heel erg druk op het werk of zoals een collega zei het is gewoon teringdruk. Het is de laatste tijd soms gewoon dat ik in de ochtend begin en er dan eigenlijk al geen plek meer is (heb ookal een paar collega's toe gesproken over hoe ze plannen) Afgelopen zaterdag is onze schutting er uit gehaald. Vond L helemaal geweldig want de buren hadden een gaafmachine (zoals hij ze noemt) in de tuin. Maandag is de nieuwe schutting geplaatst en ik ben helemaal blij. Oogt meteen een stuk groter de tuin. Vandaag heeft man onze tegels weer netjes terug gelegt en ons kunstgras weer netjes gelegt (ook meteen zand er onder aangevuld). Gras ligt nog niet helemaal naar onze zin, maar dat kijken we even aan. Even kijken wat het zand er onder doet. Border is ook weer netjes gemaakt. Nu alleen het stroompunt weer terug plaatsen, maar dat lukte nog niet. Gaan we zaterdag naar kijken. Let op de 2de foto niet op de zooi, alles moest hier nog terug op zijn plek. Gisteren ook met L weer bij de logopediste geweest. We gaan met zijn praten wel opgevolgd worden met zijn spraak. We hoeven niet te trainen, maar wel alles correct en rustig herhalen. Iedere dag 10min spelen met hem en hem volgen. Niet hem dwingen om met iets te gaan spelen. Hij moet het leuk vinden. De logopediste denkt ook dat het allemaal in hem zit maar dat hij het eng vind om te praten. We moeten nu hem vertrouwen geven in praten en dan denkt ze dat het goed komt. Gelukkig praat hij thuis aardig de oren van ons hoofd, alleen vaak niet correct en niet voor zijn leeftijd. Het vervelende alleen nu is ik ben van nature ook niet echt een prater. Ik kan gewoon stil genieten en toe kijken. Ik moet mijzelf nu echt dwingen tot praten (en voordat iemand denkt die praat niet tegen der kinderen of anderen, dat doe ik zeker wel maar als het verplicht word denk ik bleg geen zin en na 8uur baliedienst vind ik het ook wel lekker om gewoon even niks te zeggen ) Morgen nog een dagje werken en dan lekker weekend. Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
@Miekje86 ik vond de opdracht van de logopediste om langzaam te praten heel moeilijk. Ik praat van nature onwijs snel. Heb daar zelfs logopedie voor gehad als kind. Het praten van peuter gaat nu oke. Maar ik vind het dus nog heel lastig om bewust langzaam te praten.
Hier ook weer even een opfris sessie met de logopediste vanochtend. Mini O kan het wel maar het gemak sluipt er toch in. En hij gebruikt nooit z’n spreek stem. Altijd een heel hoog stemmetje.
Hier pakken we logopedie weer eventjes op. Niet omdat het niet goed gaat, maar omdat mini O snel gemakzuchtig is (dat is hij ook met zindelijkheid haha) en het wel fijn is om qua spraak net even wat meer te oefenen voordat hij naar school gaat!
Hier gister verjaardag van vriend gevierd. Was te koud om buiten te zitten helaas, veel en een koude wind stond er. Vandaag is t stukje warmer maar nog wel redelijk wat wind. Z werd vannacht hevig kuchend wakker, en hij was al beetje verkouden, maar nu echt extreem verkouden en kuchend, ga m zo even in bed leggen, hij is te moe, vannacht moest hij paracetamol Voorde keelpijn en hoestdrank, en daarna boekjes ritueel opnieuw, anders gilt hij iedereen wakker. Dus al met al uur later sliep hij weer, en ik pas rond 3.00… 7.30 was hij er weer.
Sneu. Dit had mini O deze week en L ook nog. Het werkt echt op de luchtwegen. L heeft ook nog haar nachtelijke hoestbuien waarop we rechtop met haar in bed zitten.. en M is nu weer aan de betere hand maar deze week ook koorts, veel slapen, liters snot en keelpijn (schorheid). Heel naar. Beterschap hoor!
Ja dat vind ik ook heel lastig. Ik ga al heel snel te snel voor hem praten. Boekje lezen met L is ook erg lastig, meneer vind daar vaak niks aan en bladderd als een gek er door heen. Kan soms maar 1 zin van een blz lezen
Haha gelukkig is hij gek op boeken lezen. Dus ik kan redelijk het verhaal vertellen. Maar het langzamer praten moet ik echt bewust aan denken wil ik dat doen. @Nina Sanders wat bedoel je met gemakzuchtiger? Spreekt hij dan woorden niet goed uit? Hier zegt hij inmiddels alle letters op de R na. Maar hij heeft een paar woorden die hij hardnekkig verkeerd zegt. Krijg ik er gewoon niet in. Maar ook een heleboel woorden die hij inmiddels goed zegt. Er is vooruitgang gelukkig. @Mya beterschap voor de zieken! Bij jou ook @Nina Sanders
@Miekje86 Mooi hoor de schutting! Ziet er meteen heel anders uit. En goed dat ze aangeven dat ze L willen blijven volgen voor logopedie, lijkt me alleen maar fijn? Maar dat verplicht iets doen hik ik ook wel tegenaan hoor. Omdat V slist, moeten we ook gerichte oefeningen doen en daar hebben we beiden soms geen zin in Maar goed, dat sissen is nu nog super schattig maar later niet meet natuurlijk. Dus we gaan er braaf mee door. @Mya nog gefeliciteerd met je vriend! En beterschap voor Z! Ik wil geen zeikerd zijn hoor, maar in mijn beleving is hij wel vaak ziek/niet lekker enz? Of verbeeld ik me dat?
Wij zijn vandaag in Julianatoren geweest, ze vonden het beide ontzettend leuk! Tot sluitingstijd gebleven, daarna ergens in Apeldoorn gegeten. Nu weer in het huisje, V ligt net in bed. Ik pak er zo een sangria bij
Dat scheelt een boel dat hij boekjes lezen leuk vind. Hier heeft L YouTube ontdekt . Ik zet nu regelmatig pretletters op. Word erg rustig dingen uitgelegd. Hij is gek op het filmpje de politieauto bouwen. Hier kort hij lange woorden ook vaak in. Frikadel word del en appelmoes is appmoes. Ook blijkt hij hardnekkig sommige worden verkeerd zeggen, hij noemt E bijv standaard klee en haar vriendin heet lula volgens hem. De kat kloki ipv loki. De r hoeven ze trouwens nu nog niet te kennen, dat komt pas ergens als ze minimaal 4 zijn.
Ja wij zijn erg blij met de schutting. En herkenbaar van het verplicht iets moeten doen. Ik weet dat het voor het goeie doel is. Het vervelend is dat ik dit alleen moet (nouja moet niet, maar wij denken dat het wel verstandig voor nu even is) doen met L. Man stottert, gelukkig niet zo heel erg. Alleen als hij moe of zenuwachtig is dan word het vele male erger. We willen nu voorkomen dat L het voor de lol overneemt. Gelukkig merken wij tot nu toe niks van stotteren bij L. Wij zijn ook blij dat hij word opgevolgd door de logopediste, liever is te lang of te vaak dan te laat.
Ja dat hij idd woorden niet goed uitspreekt. Qua klank. Dus klanken die hij niet doet. En soms letters (de -r) die hij niet doet terwijl hij die wel kan. De -s is ook moeilijk maar kan hij wel. Merk wel in z’n communicatie dat hij heel veel begrijpt en soms ook echt goede dingen zegt. De uitspraak laat dan wat te wensen over..
Dankjewel! Z is niet ziek hoor, hij is alleen verkouden en aan t hoesten. Over t algemeen heeft hij zeker vaker wat, lijkt of hij alles op pakt, andere 2 hebben dat niet en dat hun jonger waren, hadden ze ook niet dat ze alles mee pakte. Ik zeg weleens komt vast omdat hij maanden in vriezer heeft gelegen (cryo) en de andere 2 niet…..
Hier heb ik gisteravond wat nieuws geprobeerd met betrekking tot t hoesten van Z, en mijn vriend was heel sceptisch, maar we hebben Z alleen eerste uren horen kuchen, en de hele nacht niet meer. Had op internet gelezen, dat je het raam op een kiertje moest houden voor frisse lucht en waterbakjes of natte washandjes moest neerleggen, dacht t proberen waard, en het werkt dus echt! Hij slaapt nu nog! Hij was eerst om 6.30 wakker, ik zei door de babyfoon Z ga nog maar slapen, en dat deed hij meteen… misschien heeft iemand iets aan deze tip!