♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Dan hoop ik dat je de komende dagen wel beter slaapt!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Sansaatje

Hier ook alles zijn gangetje. Deze week start jongste met wennen op school, zo een gek idee maar ook wel uit naar meer werken, minder kosten opvang en een ochtend voor mezelf om te sporten en rustig alleen boodschappen te doen. :rolleyes:

Fanne, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk! Dat is echt genieten straks hoor haha! Welke dagen mag hij wennen? En per wanneer begint hij volledig?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    precies dat.. in het begin heb je zoveel onzekerheden. Dan heeft elke fase zijn dingetjes, maar nu als kleuters kabbelt alles een beetje rustig voort. Er is niet heel veel meer te vertellen. Ik heb je bericht niet gelezen in het slapeloosheidtopic maar ik ben een ervaringsdeskundige mbt niet slapen dhs als je tips nodig hebt..

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier ook weer eens een berichtje…. Weet niet meer wat ik wel of niet gedeeld had met betrekking tot Z, hij is zo ontzettend moeilijk met kleding, het is gewoon niet leuk meer, eerst ging het om zijn truien, nu ook zelfs hemden en onderbroeken die hij niet goed meer vind, echt niet grappig meer, hij schreeuwt alles bij elkaar als hij bv geen Paw patrol h3md heeft, of pyjama of sokken… vanavond is hij na t douchen naakt in zijn bed gegaan omdat hij niks aan wou…. Na 15 min ligt hij dan te slapen, want op is hij wel, hij slaapt dan zo diep dat je m gewoon dan kan aankleden… dus dat maar gedaan, en m toegedekt, maar het is zo ontzettend vermoeiend, en heb ik m allemaal nieuwe pyjama’s, met auto’s en ruimte dingen laten uitkiezen, ja die wil ik mama, mooi mama, en hij weigert ze dus ook, echt ik weet t niet meer….

6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.149
    6.001
    113

Dit is dus mijn grote twijfel over een derde ! mijn vriend wilt heel graag, ik ben op na al 4 jaar gemiddeld 3/4 uur slaap op een nacht. Merk nu al dat L beter slaapt sinds ze naar school gaat, R is sowieso een iets betere slaper. Kijk zo naar iets meer regelmaat uit en tijd voor mijzelf. Denk echt dat het dan soms wat ‘makkelijker’ wordt, ook al ervaar ik het niet als heel zwaar. Alleen de intense vermoeidheid dan. Kleine kinderen zelf vind ik geweldig.

Succes met het gesprek! Heel pittig!

Sansaatje en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar voor jullie en voor Z dat zijn gedrag hem zo in de weg zit... Misschien goed om er met iemand over te praten, tips te krijgen? Wie weet via het CB of de praktijk ondersteuner van de huisarts of de intern begeleider op de basisschool? Geen idee of jullie daar voor open staan hoor, probeer alleen mee te denken..

Ps; als leerkracht heb ik wel eens vaker te maken gehad met een kleuter die geen kleding aan wilde en waarbij kleding altijd een strijd was. Toen kwam ik een keer het Omdenkverhaal tegen 'Slapen in de kleren van morgen'. Ouders hebben dat toen toegepast en werkte goed! Zal even kijken of ik de link kan vinden naar het artikel...

Gevonden!
    https://www.omdenken.nl/inspiratie-en-verhalen/slapen-in-de-kleren-van-morgen

Mya en Sansaatje vinden dit leuk.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    @Magnolia29 even in het andere topic gelezen: heftig zeg! Ik kan me dat soort dingen ook erg aantrekken. Logisch trouwens.
    @Mya pittig dat deze fase zo lang duurt. Heb je het idee dat andere prikkels ook harder bij hem binnenkomen? Ik bedoel dingen als smaak, geluiden, geuren? Of heeft het niets met prikkels te maken en is het vooral koppigheid?
    @wolkje1994 leuk van je te horen. En ik snap je twijfels over een derde. Ik zou L echt niet willen missen, maar héél af en toe denk ik weleens: m'n leven zou wel echt relaxt zijn geweest met 2 twee kinderen. Met A en J kan ik nu echt gaan waar ik wil. En ik heb de luxe dat man op vrijdag thuis werkt. Ik zet L dan vaak bij hem en ga ik even met de oudsten weg.
    Maar de andere kant is: L is nu alweer 10 maanden. De tijd vliegt! En als hij 1,5 is, speelt hij ook lekker in een speeltuin en op het strand. Alles is dan al veel relaxer. Dat is nu al trouwens. Hij kan zo heerlijk spelen!

9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Snap ik helemaal! Ik moest en moet echt niet denken aan weer een baby :oops: Maar goed, ik ben dan ook al 37 dus vind mezelf inmiddels ook te oud haha ;)

Mya vindt dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.149
    6.001
    113
    @Fanne nou precies ! Ergens denk ik ook ‘meid voor je het weet zijn ze ‘groot’’, maar ik besef ook hoe hier de tropenjaren met weinig slaap er in hebben gehakt. Of ik het nog een keer trek ?

@Magnolia29 ik vind dat niet oud, maar snap je wel wat betreft de leeftijd en eventuele kinderwens. Denk ook dat t hier bij twee kids blijft

Sansaatje, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Magnolia29 ik heb ook even gespiekt in het andere topic. Maar ik snap dat je daar slecht van slaapt. Hopelijk vind het gesprek nu wel snel plaats.

@Mya wat heftig dat hij nog steeds zo doet met zijn kleding. Hopelijk word het snel minder.

@Sansaatje herkenbaar, volgende week mag L gaan wennen op school. Tot aan de kerstvakantie mag hij 1 keer per een ochtend wennen en na de kerstvakantie mag hij fulltime naar school. Ik kijk ook heel erg uit naar weer meer tijd voor mij zelf en minder opvangkosten. Hoe erg ik ook naar deze dag uit kijk, heb ik stiekem wel een knoop in mijn maag want nu word mijn kleine mannetje echt groot

@derdekind hier geen twijfel over, wij houden het bij 2 kinderen. Verlang stiekem wel weer naar meer eigen tijd. Het is zo definitief bij ons dat man is gesteriliseerd. Hierbij speelde onze leeftijden ook zeker een rol (ik nu 37 en man 41). Binnenkort mag ik weer met een baby knuffel maar dan als tante zijnde. Wel de lusten maar niet de lasten dan meer ;)

Hier verder rustig. Druk met werk en bezig met de voorbereidingen van Sinterklaas. Dacht dat ik al veel had, maar blijkt dus niet zo te zijn. Dus moet nog even op jacht naar een paar cadeautjes. Maar vind het lastig dit jaar. Alles wat E leuk vind is nog al aan de prijzige kant :rolleyes:

Sansaatje, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Sansaatje

Het wennen ging hartstikke goed! Werd leuk opgenomen in de klas door de andere kinderen en hij heeft een goede juf. Hij kijkt al uit naar de volgende keer. Hij mag tot half december 5 ochtenden wennen.

Mya, Miekje86 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ah super, fijn dat het goed ging! :D

Sansaatje vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Leuk dat L ook al mag beginnen met wennen straks! Benieuwd wat hij er van gaat vinden. Wanneer is je zusje uitgerekend trouwens? Tante zijn is zo leuk, geniet er zelf echt enorm van :D Al vind ik 't wel jammer dat ik 3 nichtjes heb en geen neefje.. Dus probeer m'n zusje steeds over te halen voor nog een, tot nu toe wordt 't hem niet :roflmao:

Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja ben ook heel erg benieuwd wat hij er van gaat vinden. Hij roept al een jaar dat hij naar de basisschool (ja zo noemt hij het) wil. Gelukkig kent hij al een groot deel van de klas, daarmee zat hij ook op de opvang. Mijn zusje is 28 december uitgerekend. Gaat een spannende kerst worden ;).

16. Sansaatje

Oeh! Dat kan spannend worden ja. Goede reden om geen verplichtingen aan te gaan deze kerst. :roflmao:

Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Lief dat je zo mee denkt hoor! Maar nu lijkt t weer beter te gaan gelukkig. Heb hem voorgesteld om uit zijn spaarpot dan maar ondergoed van chase te kopen en dat vond hij niet zo goed idee…. Dus gezegd dat de 2 Paw patrol hemdjes, zo vaak aan mogen als dat ik ze kan wassen, en dat hij tussendoor dus andere aan doet, heb er 20 of zo met prints en zonder prints, dus ga er echt niet nieuwe voor kopen, en dat gezegd ook, hij heeft nu wel alleen maar Paw patrol sokken, en ik had nieuwe sokken nodig voor hem, bijna niks paste meer, dus hij kan elke dag Paw patrol sokken aan, hebben dat nu als compromis… hij mag elke dag zelf zijn Paw patrol sokken kiezen, mits hij ook luistert en ook kleding aan doet die hij minder mooi vind… vond hij een goed idee, dus kijken of t beter blijft nu. Hem met kleding voor de volgende dag in bed liggen, is niks voor hem en ons, weet nu al dat hij dat niet zal accepteren.

Magnolia29 en Miekje86 vinden dit leuk.
  18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Misschien nog als Sint tip: ze hebben bij action een chase pop up spel, voor maar 6,95 dacht ik. Heb ik uiteraard gekocht voor hem.

Fanne vindt dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Nope wij gaan ook heel weinig doen met kerst. En ik moet zeggen ik vind het een heerlijk vooruit zicht om dan niks te hoeven. We zien wel wat we gaan doen. Al hoop ik stiekem dat ik dan al gewoon met mijn neefje of nichtje kan kroelen

Fanne, Sansaatje, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    Hoe is het met iedereen? Lekker in de Sint sferen?
    Ik was gisteren helemaal van plan om te gaan met de jongens, maar het regende zoveel, dat ik er echt geen zin in had Gelukkig waren ze niet verdrietig of teleurgesteld, ze begrepen het wel. We hebben natuurlijk wel de landelijke intocht gekeken en 's avonds hun schoen gezet.

Verder gaat het z'n gangetje. 15 december gaat J op school wennen en de week voor de kerstvakantie mag hij naar school. Ik denk dat hij er wel aan toe is. Hij is af en toe ons flink aan het uitdagen en dan luistert hij expres niet. Op andere momenten is hij weer zo lief en behulpzaam.
    Bij A hebben we bloed laten prikken. Hij werd weerzo moe en hij zag zo wit. Zijn ferritinegehalte is weer ontzettend laag, dus hij krijgt ferro.
    En L wordt zo groot! Hij zwaait nu en geeft ons een high five, en probeerde vandaag nu ook van het ene naar het andere over te stappen. Zo leuk!

@Nina Sanders je bent ons toch niet vergeten hè? Ik zag je in een ander topic! Ben eigenlijk wel benieuwd naar de kamers van de andere jongens.
    @Magnolia29 inmiddels het gesprek gehad?

Deel Deze Pagina