♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

  1. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Ja, kan kloppen er zijn bij iedere opvang en scholen eigen regels, maar als hij er nu wel last van heeft, vind hij het vast fijn om thuis te blijven, en niks te hoeven, en dat slapen dat heeft hij dan ook vast nodig, zo sneu altijd die waterpokken.
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Nee wat sneu joh, waterpokken zijn vreselijk :cry: Heeft E ze al gehad? Ik zou school even bellen en vragen, wie weet mag hij wel gewoon komen.

    @Sansaatje Heb het bericht ook gemist, maar pb staat altijd open mocht je even willen sparren❤️
     
    Sansaatje en Miekje86 vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    Ik heb echt niks zinnigs te melden. Werk gaat goed, 4 dagen bevalt prima en thuis loopt alles ook op rolletjes. Beide kinderen alles goed mee, niks te klagen. V heeft vrijdag z'n eerste zwemles, ben benieuwd hoe hij het vindt! Dat heb ik zo niet gemist de afgelopen jaren; dat gehannes met kleding in die tropische warmte :o:
     
    Boordevol, Mya, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Wat leuk! Dit topic is nog actief! Leuk om weer bij te lezen. @RoseMurphy fijn dat het steeds beter gaat op school! @Miekje86 beterschap! Hopelijk is hij er snel vanaf. Heeft hij veel plekjes? A had het heel heftig, terwijl J er met een paar plekjes vanaf was. @Magnolia29 fijn dat bij jullie alles zo goed gaat. Ben benieuwd hoe V zwemles vindt. Ik wil A en J binnenkort samen opgeven.
     
    Boordevol, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  5. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    E heeft ze gelukkig al gehad. We zijn er hierna heerlijk vanaf. Ze mogen bij ons niet naar school zolang de pokken nog nat zijn. Zodra ze droog zijn mogen ze weer naar school. Als ik het zo in schat morgen nog een dagje thuis en woensdag kan hij waarschijnlijk wel weer naar school. Merk wel dat het flink wat van hem vergt want hij slaapt nu al 3 dagen tussen de middag een uurtje (langer als wij hem niet wakker maken) :eek:.

    Leuk dat V zwemles gaat krijgen, ik wel met L starten als hij ongeveer 5jaar is. Zijn spaningsboog is op dit moment nog niet heel groot en school is al even vermoeiend genoeg voor hem. E heeft op dit moment met school nog school zwemmen. Dus eens in de paar weken heb ik heel veel kinderen (nouja 8 :p) met die hitte. Gelukkig kunnen ze zich allemaal aardig goed redden met afdrogen en aankleden.
     
    Boordevol en Mya vinden dit leuk.
  6. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Het valt mee met de plekjes. Vooral op zijn romp zitten er veel. Rest van zijn lichaam amper wat. In zijn gezicht gelukkig maar 3 en daar blijft hij tot nu toe netjes van af.
     
    Boordevol, Fanne en Mya vinden dit leuk.
  7. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Hier alles goed. School doet J zo goed! Echt heerlijk en hij wordt in rap tempo een echte kleuter. A zit ook goed in zn vel en L heeft nu gelukkig ook geen moeite meer met afscheid nemen op het kdv.
    Verder gaat het hier zn gangetje. Ik het sporten weer opgepakt, dus train weer 5x per week, dus naast werk weer een druk programma. Maar ook heerlijk dat mijn man me daar alle ruimte voor geeft.
     
    Boordevol, riean, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Zo @Fanne 5 keer per week! Knap! Oh waterpokken hebben we hier nog noet gehad, ook helemaal vergeten. Ben benieuwd wanneer we ze hier krijgen. Hier ehebben we wel griep gehad waar we behoorlijk ziek van zijn geweest.
     
    Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  9. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Hier vorige week in een nacht allemaal buikgriep gehad. Dat was echt niet grappig, want ze wisselden elkaar telkens af en die berg vuile was voor de wasmachine groeide maar. Nu heeft L alweer een paar dagen koorts. Zo'n eerste jaar kdv vind ik altijd maar pittig. Ze nemen ieder virusje mee.
    Al moet ik zeggen dat A nu echt, op de buikgriep na, zelden ziek is en J ook niet.
    Wat dat betreft was de coronatijd wel ideaal. J is door de lockdown dat eerste jaar veel minder ziek geweest. Toen alles weer open was, was hij al ouder en sterker.
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Hier dit jaar ook veel meer ziek dan anders. En vooral heftiger. Hoop dat het voorjaar snel aanbreekt en alles snel weer lekker open kan.
     
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    Wat ben je goed bezig zeg! Knap hoor! En goed dat je bewust tijd voor jezelf vrij maakt. Hoe gaat het met de ziekenboeg?
     
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    Weer bijna een week geen reacties zag ik :o::eek: Zie je, na 4 jaar toch eens een keer uitgepraat ;)
     
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Jaaa ik kwam ook af en toe spieken. Ben wel heel benieuwd hoe het met @Nina Sanders gaat en de rest (ben even slecht in de namen).
     
    Miekje86, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hier gaat alles ook goed hoor! Z. Doet het prima op school, komt nu af en toe met de gekste vragen: mama heeft S. (Dochter) hersenen? Ik ja, tuurlijk heeft ze hersenen, dan volgt een hele familie rij, en ja zeg ik uiteindelijk, iedereen heeft hersenen. Oh zegt hij groeien ze nog? ( belangrijk om te weten, ze krijgen bij ons de goede start boter, noemen ze altijd hersen boter) ik zeg ja, oh zegt ie, dat komt door de hersen boter….. zo grappig waar hij allemaal aan denkt tegenwoordig.

    Verder is hij met kleding nog steeds moeilijk, al wordt het wel beter, hij kiest nu gewoon wat uit zijn kast, maar bepaalde kleding vind hij echt niet mooi, en dat krijg je dan niet aan zonder enorme strijd… zelfde voor pyjama’s en ook ondergoed en sokken, duurt wel elke dag een kwartier voor hij gekozen heeft, savonds klaar leggen heeft geen zin, ‘s morgens gaat ie dan opnieuw zijn kast door… volgende week hebben we vakantie, gaan dan lekker naar een park met subtropische zwembad, zoveel zin in. Heb al besloten dat Z zelf zijn kleding gaat inpakken, om de strijd van de herfstvakantie te voorkomen… en neem stiekem nog wat extra mee, voor als t toch drama wordt.
     
    Miekje86, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Hier gaat het zn gangetje. A is net aan het opknappen van griep. A was de eerste dagen flink ziek, dus daar zat niet zoveel bij, maar kan nu weinig hebben. Inmiddels heeft J het, maar die is echt mega chagrijnig en hij huilt écht om alles... doorvermoeiend.
    J heeft het wel echt enorm naar zijn zin op school. Hij zit nu vol gekke grapjes en het vragen stellen herken ik wel:
    'Mama, welke vorm heeft de hemel?'
    Of
    'Als jij dood bent en papa ook, dan zorg ik wel voor A en L. Dan ga ik eten koken. Dan eten we rode kool en pizza. En dan breng ik hen ook wel naar school met de auto.'

    L ontwikkelt zich ook lekker. Vandaag heeft hij paar keer een stapje los gedaan. Ik ben benieuwd wanneer hij echt gaat lopen.

    Ben ook benieuwd hoe het me iedereen gaat!
     
    Mya, Magnolia29 en Miekje86 vinden dit leuk.
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Wat leuk @Fanne , heerlijk die fantasie. Hier blijven we maar kwakkelen. Hij heeft nu twee dagen koorts gehad, gezwollen amandelen. Ik hoop dat het nu een keer klaar is. Hij was er echt ziek van. De vorige keer dat hij last had van zijn amandelen was niet eens zo gek lang geleden en toen duurde het zeker een week en was hij er nog slechter aan toe. Hoop niet dat dit iets is wat hij nu vaker gaat krijgen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier beginnen we een beetje uit de ziekenboeg te krabbelen. Hopelijk blijft het nu even weg.

    Hier verder druk. Afgelopen weekend had ik de spoed dienst op het werk en ben alleen maar aan het rennen en vliegen geweest. Vanwege mijn dienst was ik afgelopen vrijdag vrij, man had ook lekker een dagje vrij genomen. Samen even lekker wezen lunchen en de intratuin leeg gekocht. Ook hebben we plannen gemaakt voor een flinke verbouwing. We willen overal kunstkozijnen gaan laten plaatsten en op zolder een dakkapel over de gehele lengte. Ook willen we de douche opknappen en de voegen zijn ook nodig. Op zolder willen we 2 kamers en een overloop maken. Op 1 van de kamers gaan wij dan slapen en de ander word rommelhok. De overloop word dan ook het was hok. L krijgt dan onze slaapkamer en L zijn kamer word dan het kantoor van man. En als dit allemaal is gedaan ga ik verder nadenken over de beneden verdieping. We hebben bij onze adviseur ook maar even de vraag voor gelegt of we financieel iets kunnen met onze hypotheek/overwaarde of zoiets. Nu ook druk bezig met Een aannemer zoeken, maar door alle verhalen die ik veel hoor en lees vind ik dat denk ik nog wel het spannends.

    L heeft het ook super naar zijn zin op school. Hij stuitert iedere ochtend heel druk rond omdat hij weer mag. Donderdag mag ik nog 1 keer met hem naar het consultatiebureau voor zijn laatste prik. Ik krijg nog geen vragen over vormen van de hemel. Zijn spraak gaat wel met sprongen vooruit vind ik. Vanmorgen zei E per ongeluk mama tegen man. L direct neeeeee hij is geen mama hij is paraplu, jij bent mama, toch mama? E is in de ochtend nooit echt op der best dus die kon deze correctie niet echt waarderen :roflmao:.
     
    Fanne, Mya, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    Ahh wat fijn om te lezen! Denk dat het ook een beetje dese fase is als ze ouder worden; het gaat z'n gangetje en de weken vliegen voorbij.

    We zitten hier juist midden in de ziekenboeg :o: Beide kinderen hebben dit weekend een nacht/dag overgegeven (wat een was joh :eek:) en V afgelopen nacht weer. Dus die is thuis. Ik heb een bijholte ontsteking, ontzettend pijnlijk en irritant. Nog een paar dagen en dan is het vakantie :thumup:
     
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb te vroeg gejuigd. Vanmorgen is L weer hoestend wakker geworden :cry:. Hopelijk blijft het bij L
     
  20. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Oh nee! Hoe is het nu?

    Hier heeft J uiteindelijk nog flink griep gekregen en daarna was hij een paar dagen écht bloedirritant. Vandaag ging het al wat beter, maar ik vond deze vakantie echt doodvermoeiend. En nu zijn zij opgeknapt en heb ik keelpijn. Slikken doet echt zeer. Ik kijk uit naar de zomer. Laat al die vervelende virussen maar verdwijnen, want ik ben er helemaal klaar mee.
     

Deel Deze Pagina